کشف ماده ای عجیب در جو خورشید

به گزارش ناق، محققان به تازگی متوجه ماده جدیدی در جو خورشید شدند.

کشف ماده ای عجیب در جو خورشید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، دانشمندان ایرلند و فرانسه ماده شگفت انگیزی را در جو خورشید کشف کردند.

براساس گزارش ساینس بلاگ، دانشمندان از تلسکوپ های رادیویی بزرگ و دوربین های فرابنش بر روی فضاپیمای ناسا استفاده کردند تا درک بهتری از چگونگی رفتار این ماده داشته باشند.

آنها دریافتند که این ماده، چهارمین حالت ماده یعنی پلاسما است و می تواند کلیدی برای گسترش فراوریکننده های انرژی هسته ای ایمن، پاک و موثر بر روی زمین باشد.

طبق این گزارش، اکثر موادی که ما روزانه در زندگی خود با آن سر و کار داریم به شکل جامد، مایع یا گاز هستند اما باید بدانید که اکثر دنیا از پلاسما تشکیل شده است و اکنون محققان دریافتند که خورشید نیز این ماده را فراوری می نماید.

علی رغم اینکه پلاسما شایع ترین ماده در دنیا است اما به دلیل کمبود آن در شرایط طیبعی بر روی زمین، مطالعات را در خصوص این ماده سخت می نماید؛ از همین رو برای مطالعه پلاسما، آزمایشگاه های ویژه ای بر روی زمین این شرایط ویژه می سازند اما محققان دریافتند که خورشید آزمایشگاه طبیعی برای مطالعه چگونگی رفتار پلاسما است.

ایون کارلی محقق این مطالعات گفت: جو خورشید بستری از فعالیت های شدید است و ذراتی در آن با سرعت نور در حرکت هستند، همچنین پلاسمای آن در یک میلیون درجه سیلسیوس قرار گرفته است. از طرفی ذرات با سرعت نور در طول موج های رادیویی می درخشند و ما قادریم تا چگونگی رفتار پلاسما را با تلسکوپ های رادیویی بزرگ نظارت کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 216

به "کشف ماده ای عجیب در جو خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ماده ای عجیب در جو خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید