کشف گورهای دسته جمعی متعلق به مهاجران میانمار در شمال مالزی

به گزارش ناق، خبرنگاران: پلیس مالزی از کشف گورهای دسته جمعی در شهرها و روستاهای نزدیک به مرز تایلند اطلاع داد.

کشف گورهای دسته جمعی متعلق به مهاجران میانمار در شمال مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس 24، احمد زاهد حمیدی وزیر کشور مالزی گفت که پلیس این کشور پیروز به کشف گورهای دسته جمعی در شهرها و روستاهای نزدیک به مرز تایلند شده است که احتمالاً متعلق به کمپ های نگهداری قاچاقچیان انسان بوده است.

به گفته وی مقامات هنوز پیروز به شمارش تعداد قربانیان نشده اند. طبق گزارش رسانه ها این گورها صدها نفر از مهاجران میانمار و بنگلادش را در خود جای داده اند. پلیس در دو منطقه واقع در ایالت شمالی پرلیس که در مرز تایلند قرار گرفته است پیروز به کشف 30 گور شده است که صدها نفر در آنها دفن شده اند.

روزنامه استار در وبسایت خود گزارش داد که روز آدینه از یکی از این گورها نزدیک به 100 جسد کشف شده است. مقامات پلیس گفتند که کماندوهای پلیس و تیم های پزشکی از پایتخت مالزی به محل اعزام شده اند، اما هنوز تعیین نیست که چه تعداد گور دسته جمعی و جسد کشف شده است.

شمال مالزی مسیری است که قاچاقچیان انسان مردم را به وسیله قایق از کشورهایی مانند میانمار به مالزی انتقال می دهند. اکثر این مهاجران روهینگیایی هایی هستند که از ترس بازداشت یا در کوشش برای پیدا کردن شغل از بنگلادش خارج می شوند.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 442

به "کشف گورهای دسته جمعی متعلق به مهاجران میانمار در شمال مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گورهای دسته جمعی متعلق به مهاجران میانمار در شمال مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید