کنایه سنگین آسیایی پرسپولیس به استقلال

به گزارش ناق، سرخپوشان ایران نخستین نماینده فوتبال ایران در رقابت های آسیایی بودند. سهمیه این حضور را هم با قهرمانی در تورنمنتی به دست آوردند که همه تیم های بزرگ آن دوران در آن حضور داشتند. برخلاف برخی دوره ها این طور نبود که باشگاه دیگری قهرمان و صاحب سهمیه شود، ولی یک باشگاه دیگر به رقابت ها اعزام شود!

کنایه سنگین آسیایی پرسپولیس به استقلال

هنگامی که از سال 2002 لیگ قهرمانان آسیا بنا قرار گرفت باز هم پرسپولیس در اولین دوره حضور داشت. از آن موقع سرخپوشان ایران در ده دوره این رقابت ها شرکت نموده اند و حالا نخستین بازی خود از دوره یازدهم رقابت ها را انتظار می کشند.

پرسپولیس با 4 بار حضور در میان 8 تیم پایانی، 3 بار شرکت در نیمه نهایی و 2 بار فینالیست شدن و 2 عنوان نایب قهرمانی آسیا؛ پیروز ترین و بهترین نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا است.

در 78 مسابقه گذشته، 36 پیروزی، 17 تساوی، 25 باخت، 106 گل زده و 88 گل خورده حاصل کار سرخپوشان بوده است. این در حالی است که پرسپولیس سومین تجربه آسیایی خود با سرمربیگری یحیی گل محمدی را تجربه می نماید. او در تجربه نخست به عنوان سرمربی پرسپولیس در رقابت های آسیایی بسیار پیروز بود. مردان او فراتر از پیش بینی های بیشتر کارشناسان، به فینال رقابت ها راه یافتند.

با این وجود از مسائل اصلی پرسپولیس در فینال در کنار محرومیت دو بازیکن کلیدی، ناهماهنگی های هماهنگ شده در فوتبال ایران بود که سرخ ها را به دور از شرایط مسابقه راهی فینال کرد.

پرسپولیس بعلاوه در دو حضور آخر خود در این رقابت ها با راهنمایی گل محمدی در 18 پیکار صورت گرفته به یازده پیروزی، دو تساوی و 5 باخت دست پیدا کرد. (بازی با النصر در نیمه نهایی سال 2020 که به ضربات پنالتی انجامید و در این ضربان منجر به فزونی و صعود سرخپوشان شد، تساوی لحاظ شده است.)

ملاقات تیم های فوتبال پرسپولیس و النصر عربستان ساعت 21:30 شامگاه سه شنبه 28 شهریور در استادیوم آزادی بدون حضور تماشاگر برگزار می گردد.

تخلف باشگاه پرسپولیس با انتشار پستی در فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا با جریمه کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر محرومیت یک جلسه این باشگاه از حضور هوادارانش روبرو شد تا هیچ هواداری در ایران شانس تماشای بازی ستاره هایی مثل رونالدو، مانه و… را از نزدیک نداشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 شهریور 1402 بروزرسانی: 27 شهریور 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2247

به "کنایه سنگین آسیایی پرسپولیس به استقلال" امتیاز دهید

1 کاربر به "کنایه سنگین آسیایی پرسپولیس به استقلال" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه سنگین آسیایی پرسپولیس به استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید