4459 واحد مسکونی تعاونی های مسکن مهر در گیلان تحویل اعضا شد

به گزارش ناق، خبرنگاران: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان از عضویت 147 هزار نفر سرپرست خانوار با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر از ساحل نشینان در تعاونی مرزنشینان در گیلان اطلاع داد و گفت: 4459 واحد مسکونی تعاونی های مسکن مهر در گیلان تحویل اعضا شد.

4459 واحد مسکونی تعاونی های مسکن مهر در گیلان تحویل اعضا شد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

محمود ایزد دوست در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران در رشت، با اشاره به سه هزار و 63 تعاونی فعال و در دست اجرا در گیلان، اظهار کرد: این تعداد تعاونی یک میلیون و 908عضو دارند.

وی با بیان اینکه تعداد 20 اتحادیه فعال وظیفه ارائه خدمات به شرکت های تعاونی عضو را بر عهده دارند، اضافه نمود:بیش از 35 هزار نفر در شرکت های تعاونی گیلان مشغول به کار هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه 15 هزار و 244 واحد مسکونی در قالب 134 تعاونی مسکن مهر و متعارف در گیلان در دست ساخت بوده است، گفت: در یک سال اخیر چهار هزار و 459 واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شده است.

ایزددوست با تاکید بر اینکه 30 درصد از گوشت مرغ فراوریی گیلان توسط شرکت های تعاونی تحت پوشش فراوری می گردد، گفت:100درصد صید ماهیان استخوانی در گیلان توسط چهار هزار و 500صیاد عضو تعاونی های پره صیادی صورت می گیرد.

وی با اشاره به 43 تعاونی دهیاری در 43 بخش گیلان، اضافه نمود: این تعانی ها در توسعه و عمران روستایی و توانمندی بخش تعاون در استان نقش موثری را برعهده دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه گیلان دارای دو هزار و 406 تعاونی فعال استٰ، گفت: 657 شرکت تعاونی در دست اجرا است.

ایزددوست با اشاره به اینکه شرکت های تعاونی گیلان در بخش های مختلف مسکن،مصرف ،کشاورزی، مرزنشینانان، حمل و نقل، سهام عدالت، صنعتی، فرش دستبافت، خدماتی، فعالیت دارند، توضیح داد: توزیع سهام عدالت برای حدود یک میلیون و 700هزار عضو توسط 16 شرکت تعاونی سهام عدالت در سطح استان توزیع و بخش عمده سبد کالا در سال گذشته و جاری توسط تعاونی مصرف فرهنگیان و کارکنان دولت انجام شد.

وی از عضویت 147 هزار نفر سرپرست خانوار با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر از ساحل نشینان در تعاونی مرزنشینان در گیلان اطلاع داد و گفت: حضور تعاونی در سطح جامعه باعث کاهش قیمت تمام شده کالاها،تجمیع سرمایه های کوچک ،حمایت از کار آفرینان،افزایش فراوری،توسعه مالکیت،کاهش فاصله طبقاتی،و در مجموع موجب توسعه اجتماعی و رفاه مالی و عدالت نسبی می گردد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 887

به "4459 واحد مسکونی تعاونی های مسکن مهر در گیلان تحویل اعضا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4459 واحد مسکونی تعاونی های مسکن مهر در گیلان تحویل اعضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید