9 راه حل موثر برای غلبه بر ترس حین رانندگی

به گزارش ناق، همان قدر که دریافت گواهینامه رانندگی هیجان انگیز است، فکر رانندگی در جاده برای بعضی از افراد، به ویژه رانندگان تازه کار می تواند بسیار وحشتناک باشد. به راحتی می توانیم متوجه شویم که چگونه یک تصادف عظیم اتومبیل باعث ترس از رانندگی در بعضی می گردد. با این حال بیشتر فوبیاهای رانندگی با حوادث ارتباطی ندارند. در این مقاله لیستی از 9 روش موثر برای غلبه بر ترس از رانندگی آورده شده است. با ما همراه شوید.

9 راه حل موثر برای غلبه بر ترس حین رانندگی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

بهترین روش های غلبه بر ترس از رانندگی

1. کنار گذاشتن تجربیات منفی گذشته

تصادف با اتومبیل، رایج ترین تجربه منفی در رانندگی است و می تواند بسیار وحشتناک باشد، اما تجربیات دیگری نیز وجود دارد. رانندگی در یک طوفان بد، قربانی شدن در خشم جاده، گم شدن یا داشتن یک حمله ترسناک همه می توانند دردناک باشند. شما ممکن است این تجربه را در ذهن خود مرور کنید و نگران دوباره اتفاق افتادن آن باشید. افکار منفی و ترس ها ممکن است باعث گردد فرد ترس از رانندگی داشته باشد و اضطراب را بدتر کند.

2. تسلط بر رانندگی در مکان های جدید

برای بعضی از افراد که فوبیای رانندگی دارند، رانندگی در یک مکان آشنا سخت نیست، اما اگر به آن ها مکان دورتر یا نزدیک تر جدیدی معرفی گردد، اضطراب آن ها افزایش می یابد.

اگر گم شدم چه؟ اگر اتومبیلم بنزین تمام کند چه؟ اگر موبایلم آنتن نداشته باشد چه؟ اگر نتوانم یک نقطه پارک پیدا کنم چه؟

فرد تنها از این موضوع ترس ندارد که اتفاق بدی بیفتد، بلکه ترس او از این است که حادثه بدی در یک مکان تا آشنا یا به دور از خانه رخ بدهد و هیچ کس برای یاری او آنجا نباشد.

3. عدم ترس از وجود علائم اضطراب و گرفتار شدن

گیر افتادن در ترافیک را هیچ کس دوست ندارد، اما اگر ترس از وحشت زدگی یا حمله پانیک را داشته باشید، ترافیک می تواند یک تجربه وحشتناک باشد. افرادی که سابقه وحشت زدگی دارند، تمایل دارند از ماندن در شرایطی که سریعاً نمی توانند از آنجا بیرون بیایند از جمله عظیمراه ها اجتناب نمایند.

اگر من در ترافیک گیر کنم و دچار وحشت زدگی شوم چه؟

اضطراب ارگان های خاص بدن را هدف قرار می دهد. بعضی از افراد ممکن است حملات قلبی و تنگی تنفس را تجربه نمایند و بعضی دیگر دچار اسهال، سرگیجه یا حالت تهوع می شوند.

4. تقویت اعتماد به نفس

پایه و اساس همه اضطراب ها، غفلت از خطر و نادیده دریافت توانایی های یک فرد است. افرادی که ترس از رانندگی دارند، ممکن است به توانایی های خود یا به دیگران اعتماد نداشته باشند. در هر صورت، آن ها بدترین حالت را بارها و بارها تصور می نمایند. تخیل فعالانه از ترس از رانندگی می تواند منجر به بروز بدترین تصادفات اتومبیل در ذهن شما گردد و نتایج بسیار بدی را به دنبال داشته باشد.

5. داشتن کسی همراه خود

اگر هنگام رانندگی متوجه شدید که عصبی و مضطرب هستید، احتمالا به خاطر رانندگی کردن نیست، بلکه شاید به این دلیل است که هنگام رانندگی تنها هستید. برای چند هفته یا حتی چند ماه اول رانندگی اگر ترسی داشتید، سعی کنید همراه با شخص دیگری مسیرهای کوتاهی را بگذرانید. لازم نیست شخصی که همراه شماست حتماً گواهینامه رانندگی داشته باشد. او تنها به این دلیل همراه شماست که احساس آرامش داشته باشید. سپس به تنهایی سفرهای کوتاهی را شروع کنید و رفته رفته فاصله را افزایش دهید.

6. در ابتدا فقط روزها رانندگی کنید

اگر یک راننده جدید و تازه کار هستید و اضطراب دارید یا حتی اگر یک راننده باتجربه اما مضطرب و عصبی هستید، بهتر است سعی کنید شب ها رانندگی نکنید. شما باید شب ها بیشتر نگران باشید زیرا افراد، حیوانات و سایر وسایل نقلیه به سختی از روز دیده می شوند.

در ابتدای کار و تا زمانی که از خودتان کاملاً مطمئن شدید، بهتر است فقط روزها رانندگی کنید. اگر شما بتوانید در طول روز به ترس از رانندگی غلبه کنید، پس از آن می توانید رانندگی در شب را شروع کنید.

7. به موسیقی گوش دهید

هنگام شرکت در دوره های آموزش رانندگی، احتمالاً به شما گفته شده است که موسیقی یک حواس پرتی عظیم است و شما نباید هنگام رانندگی به آن گوش دهید. این مورد دقیقاً درست نیست. بله موسیقی می تواند یک حواس پرتی عظیم باشد اما تنها زمانی که اجازه دهید موسیقی حواس شما را پرت کند و موسیقی را با صدای بالا گوش کنید. اگر هنگام رانندگی به موسیقی آرامش بخش و در صدای کم گوش دهید، شما را آرام می نماید. این واقعاً درست است. موسیقی حتی جانور وحشی را نیز آرام می نماید!

اگر شما ترس از رانندگی دارید، باید سخت کوشش کنید تا بتوانید بر ترس خود غلبه کنید. برای بعضی از افراد، این موضوع صرفاً یک تجربه تنها در پشت فرمان است. برای دیگران، ترس می تواند تا آنجا پیش بروند که افراد احتیاج به مشاوره پیدا نمایند و یاد بگیرند چگونه بر ترس خود غلبه نمایند.

8. رانندگی در عظیمراه را دوست داشته باشید

بسیاری از افراد حتی اگر از رانندگی در جاده های محلی ترسی نداشته باشند، هنگام رانندگی در عظیمراه، به ویژه عظیمراه های چند بانده بسیار وحشت زده می شوند. بله این مورد می تواند بسیار ترسناک باشد به ویژه اگر شما یک راننده تازه کار باشید، اما این ترسی است که در نهایت باید هر راننده ای بر آن غلبه کند. اگر تازه کار هستید بسیار است بسیار کم در عظیمراه ها رانندگی کنید یا در عظیمراه هایی که چند بانده نیستند شروع به کار کنید.

شما همچنین می توانید برای شروع از عظیمراه های خلوت بهره ببرید. بعد از مدتی، رانندگی در عظیمراه ها عادی به نظر می رسد و شما دیگر هیچ نگرانی در این باره نخواهید داشت.

9. کوشش برای انجام دوباره کاری که در آن شکست خورده اید

بسیاری از مردم بعد از تصادف دچار ترس از رانندگی می شوند و دلشان نمی خواهد مجدداً پشت فرمان بنشینند. این به معنای فرار از ترس است. بسیار خوب است که بتوانید بر ترس خود غلبه کنید. اگر با اتومبیل خود تصادف نموده اید، بسیار مهم است که بتوانید دوباره پشت فرمان ماشینتان بنشینید. هر چه دیرتر برای انجام این کار اقدام کنید، غلبه بر ترس های شما سخت تر می گردد.

نتیجه گیری

رانندگی باید چیزی باشد که از انجام آن لذت ببرید. شما با تمرین و استفاده از از نکات بالا به راحتی می توانید بر ترس خود غلبه کنید. همچنین می توانید با مربیان رانندگی صحبت کنید و از توصیه های آن ها در مورد ترس از رانندگی بهره مند شوید. نباید فراموش کنید نشستن صحیح پشت فرمان نیز به شما یاری می نماید تا بر روی رانندگیتان مسلط بوده و در نتیجه ترس کمتری را تجربه کنید؛ به همین دلیل ضروری است که با انواع شرایط صحیح بدن آشنا باشید. شما دلیل ترس از رانندگی را چه می دانید؟ کارشناسان انگیزه منتظر دریافت سؤالات، دیدگاه ها و تجربیات شما در مورد روش های غلبه بر ترس از رانندگی هستند.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1160

به "9 راه حل موثر برای غلبه بر ترس حین رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 راه حل موثر برای غلبه بر ترس حین رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید