آشنایی با ورزشگاه سلتیک، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال سلتیک

به گزارش ناق، ورزشگاه سلتیک پارک (Celtic Park)، باشگاه خانگی تیم فوتبال سلتیک است که در شهر گلاسگو واقع شده است. این ورزشگاه در سال 1892 تاسیس شده و چند بار بازسازی شده است. همراه خبرنگاران باشید تا با این ورزشگاه بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با ورزشگاه سلتیک، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال سلتیک

در بخش آشنایی با ورزشگاه در سایت خبرنگاران، هر هفته با یکی از ورزشگاه های مشهور دنیا آشنا می شوید که ورزشگاه خانگی تیم های فوتبال مختلف دنیا هستند. امروز در این بخش با ورزشگاهی در اسکاتلند آشنا خواهید شد که ورزشگاه خانگی تیم فوتبال سلتیک است.

اطلاعات کلیدی

باشگاه: سلتیک

سال تاسیس: 1892

گنجایش: 60,500 جایگاه

تاریخچه و توضیحات ورزشگاه

باشگاه فوتبال سلتیک پارک از سال 1892 ورزشگاه خانگی سلتیک بوده است. این باشگاه در زمینی که آن هم با نام سلتیک پارک شناخته می شد و در نزدیکی همین ورزشگاه قرار داشت، آغاز به کار کرد.

سلتیک پارک به طور رسمی در تاریخ 13 آگوست 1892 با روز ورزش سالانه باشگاه افتتاح شد. اولین بازی که در این ورزشگاه انجام شد، یک هفته پس از افتتاح آن بود که سلتیک با نتیجه 4-3 رنتون را شکست داد.

این ورزشگاه در ابتدا بیضی-شکل بود. ورزشگاه دارای راستا دوچرخه سواری، جایگاه ویژه و جایگاهی چوبی در سمت خیابان Janefield است. 4 سال بعد در سال 1898، جایگاه باشکوه دیگری در سمت دیگر ورزشگاه ساخته شد. به این ترتیب این ورزشگاه اولین جایگاه دو طبقه در زمین های فوتبال را دارا شد که ظرفیت 50,000 نفر را دارد.

در سال 1904، جایگاه ویژه ای که در سمت خیابان Janefield بود در آتش سوخت و با تراسی سرپوشیده جایگزین شد که با نام Hayshed شناخته می شد.

در سال 1927، نوبت به جایگاه ویژه دو طبقه رسید که در آتش بسوزد. این جایگاه در سال 1929 از نو ساخته شد. این جایگاه اصلی را آرچیبالد لیچ طراحی کرد. زمانی که فرآیند ساخت این جایگاه در جریان بود، آتش سوزی دیگری در بخش جایگاه ویژه رخ داد.

در دهه های بعد از آن، تغییرات جدیدی در ورزشگاه انجام نشد. سلتیک پارک در سال 1938 رکورد حضور غیررسمی در ورزشگاه را با حدود 92,000 تماشاچی شکست. حضور رسمی در این ورزشگاه هرگز بیشتر از 80,000 نفر نشد که در واقع این آمار، بیشترین ظرفیت این ورزشگاه است.

در سال 1957، بخش هایی از جایگاه Celtic End ورزشگاه سلتیک مسقف شد و یک دهه بعد، در سال 1966، بر روی تراس Hayshed سقف جدیدی ساخته شد. در آن زمان به دلیل موقعیت ضعیف آنجا و طرفداران متعصب، از این تراس با عنوان جنگل نام برده می شد.

در سال 1960، جایگاه Rangers End نیز مسقف شد و بلافاصله بعد از آن، جایگاه اصلی از نو ساخته و سقف جدیدی بر روی آن ایجاد شد. ظرفیت ورزشگاه برای ایجاد امنیت به 60,000 نفر کاهش یافت.

از طریق فروش سهام توانستند سرمایه خود را افزایش داده و پروژه وسیعی برای توسعه مجدد این ورزشگاه طراحی کنند. این طرح توسعه ورزشگاه، نیازمند تخریب جایگاه های Celtic End ،Rangers End و Jungle بود. به این ترتیب تیم سلتیک مجبور شد بازی های خانگی خود را در سال 1994/95 در ورزشگاه همپدن پارک (Hampden Park) انجام دهد.

سلتیک پارک در سال 1995 با جایگاه جدیدی در بخش جنوبی ورزشگاه افتتاح شد. کار بر روی جایگاه های قبلی نیز ادامه یافت که در آگوست 1998 به خاتمه رسید.

طرفداران سلتیک از دو لقب Parkhead و Paradise برای سلتیک پارک استفاده می کردند.

راه های دسترسی به ورزشگاه سلتیک پارک

سلتیک پارک در دو مایلی شرق مرکز شهر گلاسگو در منطقه Parkhead واقع شده است.

ورزشگاه سلتیک پارک در جاده لندن (London Road) واقع شده است. از عوارضی M74 که رد شوید، حدود 2 مایل جاده لندن غربی را ادامه دهید تا به ورزشگاه برسید. اگر همین راستا را باز هم به سمت غرب ادامه دهید، به مرکز شهر گلاسکو خواهید رسید.

اگر از راستا M8 به سمت ورزشگاه می روید، از تقاطع 14 خارج شوید و به سمت جنوب خیابان پارک الکساندرا رانندگی کنید تا به جاده لندن برسید. به سمت چپ به جاده لندن بپیچید تا در سمت چپ تان ورزشگاه را ببینید.

خطوط اتوبوس 43 و 64، شما را از مرکز شهر به نزدیکی خیابان Ingram خواهند آورد. در آنجا می توانید اتوبوس هایی را سوار شوید که در خیابان لندن شما را پیاده می کنند. هر دوی این اتوبوس ها هر نیم ساعت یک بار حرکت می کنند و مسافتی که طی می کنند 30 دقیقه طول می کشد.

خطوط اتوبوس 61 و 62 از راستا خیابان Gallowgate عبور می کنند که کمی از ورزشگاه فاصله دارد. هر دو اتوبوس از ایستگاه راه آهن مرکزی گلاسکو حرکت می کنند.

از مرکز گلاسگو به ایستگاه راه آهن Dalmarnock یا Bridgeton قطار شهری وجود دارد که راستای 5 دقیقه ای است. هر دو ایستگاه تنها 10 تا 15 دقیقه پیاده با سلتیک پارک فاصله دارند.

از خیابان Glasgow Queen به طور منظم قطارهای شهری به سمت Bellgrove یا Carntyne حرکت می کند. این راستا نیز 5 دقیقه طول می کشد، اما راستا پیاده روی به سمت ورزشگاه نسبتا طولانی (20 تا 30 دقیقه) است.

آدرس ورزشگاه: Celtic Park, Glasgow, G40 3RE

کافه، رستوران و اقامتگاه های نزدیک به سلتیک پارک

سلتیک پارک در منطقه ای نسبتا خالی از سکنه قرار گرفته است که ترکیبی از چندین ساختمان صنعتی قدیمی و خانه های مسکونی است. چندین کافه در اطراف Gallowgate در شمال ورزشگاه واقع شده است، اما تهیه غذا و نوشیدنی در مرکز شهر گلاسگو گزینه مناسب تری است.

بخش Merchant City در شرق مرکز شهر، برای خرید انواع نوشیدنی به راحتی در دسترس است. از آنجا می توانید اتوبوس یا مترو (خیابان Argyle) سوار شوید یا حتی پیاده به سمت ورزشگاه بروید. منطقه ها دیگری که در آن ها زندگی شبانه جریان دارد اطراف خیابان Sauchiehall و خیابان Bath در مرکز شهر یا غرب آن است.

در نزدیکی ورزشگاه سلتیک پارک هیچ هتلی وجود ندارد. اما در بخش Merchant City، چند هتل خوب وجود دارد. هتل Brunswick Merchant City، هتل Mercure ،Rab Has و Holiday Inn Express می توانند گزینه های مناسبی باشند که از دید مشتریان، امتیازهای خوبی نیز گرفته اند.

برای مشاهده هتل های موجود در منطقه Merchant City اینجا و هتل های موجود در بخش مرکزی گلاسگو اینجا را کلیک کنید.

اگر با ماشین شخصی خود به این ورزشگاه رفتید، Premier Inn می تواند گزینه خوبی برای اقامت باشد که در خروجی M74 واقع شده است. از آنجا می توانید پیاده نیز به سمت ورزشگاه بروید.

بلیط بازی های تیم سلتیک

بلیط بازی های تیم فوتبال سلتیک را می توانید به صورت آنلاین، از طریق تماس با شماره 1888 226 871 0044، به صورت حضوری در گیشه های فروش بلیط سلتیک در ورزشگاه یا از طریق مرکز فروش بلیط مستقر در خیابان های Sauchiehall یا Argyle تهیه کنید.

در روزهایی که این تیم مسابقه دارد، بخش فروش بلیط تقریبا تا آغاز مسابقه باز است. در سال های اخیر تماشاچیان مسابقات تیم سلتیک بسیار کم شده اند و می توان گفت که برای بیشتر مسابقات معمولی لیگ، به راحتی می توان بلیط تهیه کرد.

قیمت بلیط مسابقات برای تمامی جایگاه ها 26 یورو (معادل 104 هزار تومان) است به جز برخی جایگاه های مرکزی در جایگاه اصلی که قیمت بلیط آن ها 31 یورو (معادل 124 هزار تومان) است.

برای مشاهده موقعیت جایگاه های موجود در ورزشگاه می توانید عکس زیر را ببینید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن 1888 226 871 0044 یا ایمیل [email protected] تماس بگیرید.

تورهای ورزشگاه سلتیک پارک

سلتیک پارک تورهای بازدید از ورزشگاه را به همراه راهنمای تور برگزار می کند. این تورها حدود 90 دقیقه طول می کشد. در روزهای برگزاری مسابقه در ورزشگاه، تورهایی برگزار می شود که 60 دقیقه هستند.

زمان برگزاری تورها همه روزه در ساعات 11:00 قبل از ظهر، 12 ظهر، 13:45 و 14:30 است. در روزهای شنبه که مسابقه در ورزشگاه برگزار می شود، تورهای بازدید در ساعات 9:30، 10:00، 10:30 و 11:00 صبح برگزار می شوند. در روزهای شنبه که مسابقه ای در ورزشگاه برنامه ریزی نشده است، تورهای بازدید از سلتیک پارک برگزار نمی شوند.

قیمت این تورها 8.50 یورو (معادل 34 هزار تومان) است. برای بازدید از ورزشگاه نیازی نیست لزوما تورها از قبل رزرو شوند، اما توصیه می شود از قبل تور رزرو کنید. برای این کار با شماره تلفن 1888 226 871 0044 یا ایمیل [email protected] تماس بگیرید.

منبع: کجارو / stadiumguide.com
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1903

به "آشنایی با ورزشگاه سلتیک، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال سلتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ورزشگاه سلتیک، ورزشگاه خانگی تیم فوتبال سلتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید