مشهورترین خیابان های جهان کجا هستند؟

به گزارش ناق، معروفترین خیابان های جهان

گرچه در اغلب شهرها هزاران خیابان وجود دارد ولی یک یا دو خیابان از دیگر خیابان ها شناخته شده تر و معروف ترند. به دلیل وجود مراکز خرید، امکان شب زنده داری، داشتن مراکز تفریحی یا موقعیت تاریخی شان، در هرحال به هر دلیل که باشد مسافران همواره از این خیابان ها دیدن می نمایند. این خیابان ها، بلوارها و جاده های معروف در بیشتر عکس هایی که مسافران می گیرند، دیده می شوند واغلب اوقات در ردیف مشهورترین ها قرار می گیرند. با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به این خیابان ها بزنیم.

مشهورترین خیابان های جهان کجا هستند؟

خیابان لومبارد Lombard Street

خیابان لومبارد در سانفرانسیسکو که بین خیابان هاید Hyde و خیابان لیون ورث Leavenworth واقع شده، به عنوان پرپیچ و خم ترین خیابان جهان شهرت یافته است. بخش تک بلوکی خیابان لومبارد با هشت پیچ تند 180 درجه ای به منظور کاهش سراشیبی تند طبیعی تپه ایجاد شده است. سرعت مجاز در این قسمت فقط 8 کیلومتر در ساعت است. خیابان ورمونت که آن هم در سانفرانسیسکو است و خیابان إسنیک ألی Snake Alley واقع در برلینگتون ایالت آیوا دو خیابان مشهور دیگر هستند که گفته می شود پرپیچ و خم ترین خیابان های جهانند.

جاده آبی Abbey Road

جاده أبی در شمال لندن قرار گرفته است. استودیوی جاده آبی Abbey Road Studios که در منتهی الیه جنوب شرقی خیابان قرار گرفته است استودیویی است که گروه بیتل ها 90% کارهایشان را در آن ضبط کردند. اعضای گروه در آپریل 1969 در استودیو گرد آمدند تا به عنوان یک گروه، آخرین آلبوم خود را ضبط نمایند و نام آن را هم جاده آبی گذاشتند. این آلبوم پرفروش ترین آلبوم آن ها شد و عکس خط کشی عابر پیاده ای که درست بیرون استودیو قرار گرفته است و امروزه به یک عکس نمادین تبدیل شده، تصویر روی جلد آلبوم شد. امروزه گردشگران به طور خاص و ویژه به این جا می آیند تا تصویر روی جلد آلبوم جاده آبی خود را خلق نمایند.

راستا شهرت در هالیوود Hollywood Walk of Fame

راستا شهرت در امتداد بلوار هالیوود در لس آنجلس پوشیده از ستاره های برنجی پنج پری است که به یاد هنرپیشگان، موسیقی دانان، کارگردانان، تهیه نمایندگان و گروه های نمایشی مشهور در پیاده رو کارگ ذاشته شده اند. بیش از 2400 ستاره به این ترتیب جاودانه شده اند. همه افراد، از جمله هواداران هنرمندان، می توانند هر کسی را که در زمینه هنرهای نمایشی فعال است معرفی نمایند و درخواست نمایند اسم او در راستا شهرت ثبت شود و هرساله حدود 200هنرمند به کمیتۀ اتاق تجارت هالیوود معرفی می شوند.

رامبلا La Rambla

رامبلا شلوغ ترین و سرزنده ترین خیابان مخصوص عابران پیاده و غیر ماشین رو در بارسلونا است. اغلب اوقات تعداد گردشگران به مراتب بیش از افراد محلی است و همین امر نوع مراکز خرید و خصوصیات خیابان را به طورکل تغییر داده است. همچنین این امر موجب گشته که این خیابان به بهترین نقطه برای جیب بری بدل شود. چندین خیابان دیگر با همین حال و هوای متفاوت در بارسلونا وجود دارد و به دلیل همین شباهت آن ها را هم رامبلا خطاب می نمایند و غالبا به جای خیابان رامبلا گفته می شود خیابان های رامبلا Las Rambblas.

جاده باغ اورچارد Road

جاده باغ مرکز اصلی خرید درسنگاپور است که هم مردم شهر به طور مرتب برای خرید به آن جا می روند و هم یک جاذبه عمدۀ گردشگری است. دو طرف این خیابان، که به دلیل باغ های میوه ای که این جاده زمانی بدان ها منتهی می شد جاده باغ نام گرفته است، سرتاسرمملو از پاساژها و بازارهای خرید، رستوران های شیک و گران قیمت، قهوه فروشی ها، کافه و هتل ها است. علاوه بر این، محل اقامت رسمی رئیس جمهور سنگاپور، ایستانا Istana، نیز در همین خیابان قرار گرفته است. تزئینات کریسمس درامتداد جاده باغ، با گوزن هایی که در لابلای نخل ها جست و خیز می نمایند و خانه های ساخته شده از شیرینی زنجفیلی که بام هایشان پوشیده ازبرف مصنوعی است، شهرت دارند .

جادۀ خائو سان Khao San Road

جاده کائو سان، اگر بخواهیم دقیق بگوییم، جاده کوچکی است در بانکوک واقع در نزدیکی رودخانه چائو فرایا Chao Phraya River . کائو سان که ترجمه آن برنج آسیاب شده می باشد یادآور زمان های گذشته است که این خیابان یکی از بازارهای عمده برنج بانکوک بوده است. ولی در بیست سال اخیر به پاتوقی با معروفیت جهانی برای مسافران کوله پشتی به دوش تبدیل شده است . کائو سان دارای اقامتگاه های ارزان، از مسافرخانه های معمولی گرفته تا هتل های سه ستاره با نرخ مناسب، اغذیه فروشی ها، رستوران ها، فست فود ها، کافی نت ها و آژانس های مسافرتی متعدداست.

وال استریت Wall Street

وال استریت قلب تاریخی منطقۀ پولی Financial District و محل بازاربورس نیویورک است. وال استریت، مظهر تجارت های بزرگ و معاملات سهام آمریکا است. وال استریت خیابان باریک سراشیبی است که از برادوی تا رودخانه شرقی East River امتداد یافته و به خاطر دیواری که در قرن هفتم میلادی توسط هلندی ها برای حفاظت از مناطق رو به رشد هلندی نشین آن، ساخته شده بود، به آن نام وال استریت (والبه معنی دیوار و استریت street به معنای خیابان) دادند. در اواخر قرن هجدهم معامله گران و بورس بازان برای معامله و خرید و فروش غیررسمی در پایین وال استریت زیر درخت چناری گرد هم می آمدند. اساس و هستۀ اولیۀ بازاربورس نیویورک New York Stock Exchange که در سال 1817 تاسیس شد، همین گردهم آیی ها بود. دیگر خیابان های مشهور نیویورک عبارتند از برادوی، خیابان پنجم Fifth Avenue و خیابان مدیسون .Madison Avenue

ویا دولوروس Via Dolorosa

ویا دولوروسا (واژه لاتین به معنای راه اندوه) خیابان مشهوری است. در دو بخش در داخل شهر قدیم اورشلیم که راستا آخرین گام های مسیح به سوی صلیب است. این جاده 250 متری طی قرن ها دستخوش تغییرات بسیار شده است و اکتشافات باستان شناسی قرن بیستم اکنون نشان می دهد که جاده قدیمی ویا دولوروسا برفراز تپۀ غربی در واقع راستا معقول تر و مناسب تری است. به هر حال زائرین برطبق سنت، با به یاد آوردن مصائب مسیح و تجسم رنج های او، این جاده را طی می نمایند. در طی راستا 14 صندلی صلیب Stations of the Cross وجود دارد که هریک مربوط به واقعه یا داستان خاصی است.

شانزه لیزه Champs-Elysees

شانزه لیزه با سینماها، کافه، مغازه های شیک و درختان هرس شده شاه بلوط هندی اش یکی از مشهورترین خیابان های پاریس و فرانسه است. این خیابان عریض و زیبا از میدان کنکورد تا طاق پیروزی امتداد دارد. علاوه براین یکی از معتبرترین و آبرومندانه ترین بلوارهای خرید پاریس نیز هست. طبقات بالای مغازه ها اغلب در اختیار ادارات است زیرا افراد معدودی توان اقتصادی زندگی در شانزه لیزه را دارند. از سال 1975 تاکنون آخرین مرحله مسابقات دوچرخه سواری تور دو فرانس Tour de France در شانزه لیزه به خاتمه می رسد و دوچرخه سواران پس از رسیدن به خط خاتمه معمولا شش تا هشت بارشانزه لیزه را دور می زنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 363

به "مشهورترین خیابان های جهان کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین خیابان های جهان کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید