اتمام پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار سردار کوچک

به گزارش ناق، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، اتمام پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار سردار کوچک انجام گرفت.

اتمام پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار سردار کوچک

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

احسان نورانی با اشاره به بازسازی آب انبار سردار کوچک توضیح داد: بازسازی بنای تاریخی آب انبار سردار محله قملاق از اواخر اردیبهشت ماه امسال در دستور کار کارشناسان بازسازی حوزه معاونت میراث فرهنگی استان نهاده شد.

وی اضافه کرد: اقدام های بازسازیی از جمله ساماندهی و بازسازی بام شامل عایق کاری، سیمان لیسه ای، برداشت دیوار فرسوده، اجرای بندکشی و اجرای مجدد جداره ضلع شرقی آب انبار بااعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اداره کل انجام شد.

بنابر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، معاون میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: آب انبار سردار محله قملاق از بناهای به جای مانده از دوره قاجار است که در خیابان تبریز، روبروی مسجد-مدرسه سردار و بافاصله کمی از بقعه متبرک امامزاده سلطان سید محمد(ع) واقع شده و از آب انبارهای مهم قزوین بشمار می رود.

وی گفت: آب انبار سردار محله قملاق در تاریخ 10 آبان 1351 با شماره 932 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و با داشتن چهار گنبد و بخارکش بر فراز گنبدها، رسمی بندی، کاشی کاری و حجاری و راه شیر 38 پله ای از جمله آثار دیدنی شهر قزوین برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی محسوب می گردد.

بیشتر بخوانیدسفر به قزوین پایتخت خوشنویسیمنبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 979

به "اتمام پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار سردار کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام پروژه ساماندهی و بازسازی آب انبار سردار کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید