اروپایی ها مشتری پروپا قرص کشمش و پسته ایرانی

به گزارش ناق، فرشچیان گفت: محصولات ایرانی مانند کشمش، خرما و پسته کیفیت بالایی دارند به همین دلیل کشور های شرق آسیا، اروپایی، خلیج فارس و اوراسیا متقاضی دریافت این کالا ها هستند

اروپایی ها مشتری پروپا قرص کشمش و پسته ایرانی

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

احمدرضا فرشچیان رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرنگار ، در مورد صادرات خشکبار، گفت: با وجود اینکه صادرات خشکبار از جمله عمده ترین اقلام صادرات سنتی کشورمان محسوب می گردد، اما مدتی است این امر سیر نزولی به خود گرفته است و صادراتمان در زمینه خشکبار کاهش یافته است.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران بیان نمود: عدم شفافیت در مقررات برگشت ارز عاملی است که صادرات خشکبار را با مشکل روبرو نموده است. کرونا یکی از اصلی ترین دلایل اُفت صادرات خشکبار است که ضربه های مالی زیادی به کشور وارد کرد.

فرشچیان ادامه داد: پسته، کشمش و خرما بیشترین خشکباری هستند که صادر می شد و ارزآوری خوبی برای کشور داشت. این دسته از محصولات در کشور به وفور وجود دارد و می توان آنها را صادر کرد و علاوه بر این به اقتصاد یاری کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کشورهای همسایه متقاضی در واردات خشکبار ایرانی هستند، گفت: محصولات ایرانی مانند کشمش، خرما و پسته کیفیت بالایی دارند به همین دلیل کشورهای شرق آسیا، اروپایی، خلیج فارس و اوراسیا متقاضی دریافت این کالاها هستند اما هم اکنون کرونا این صادرات را متوقف نموده است.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی تهران بیان نمود: در آمدی که از صادرات محصولات کشاورزی بدست می آید بهترین یاری برای دولت و اقتصاد است. اگر همکاری های لازم در این زمینه صورت گیرد می توانیم این محصول را صادر کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1052

به "اروپایی ها مشتری پروپا قرص کشمش و پسته ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپایی ها مشتری پروپا قرص کشمش و پسته ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید