از آبراموویچ تا زنوزی؛ از قلم نیاندازید که تراکتور یک تیم مردمی است

به گزارش ناق، طرفداران تراکتور در شرایطی از عملکرد تیم شان ناراضی و به دنبال مقصر هستند که شرایط داخلی باشگاه هم مبهم است.

از آبراموویچ تا زنوزی؛ از قلم نیاندازید که تراکتور یک تیم مردمی است

به گزارش ، تیم تراکتور برای دومین فصل پیاپی نتوانست علی رغم انجام هزینه های قابل توجه در لیگ برتر، کاری از پیش ببرد. این تیم که در 2 سال اخیر خرید بازیکنان گرانقیمت برایش کار بسیار آسانی بوده، به مانند فصل گذشته خیلی زود از کورس قهرمانی جا ماند و اکنون در فاصله 3 هفته مانده به سرانجام مسابقات، کسب سهمیه اش نیز به، اما و اگر ها وابسته است. در این میان، اما بازار تکذیب ها در میان مسئولان باشگاه تراکتور داغ است! در این گزارش نگاهی داریم به عاملی مهم که بدون شک تاثیر زیادی در شرایط فعلی تراکتور داشته است.

محمدرضا زنوزی زمانی که مالکیت باشگاه تراکتور را بر عهده گرفت با وعده های جذاب خود خیلی زود توجهات را به سمت تبریز جلب کرد. خرید بازیکنان گرانقیمت و اظهارنظر های جنجالی در 2 فصل اخیر، از زنوزی یک چهره جذاب برای رسانه ها ساخته است. این در حالی است که در چارت باشگاه های حرفه ای، به طور معمول مالک باشگاه نقش مستقیمی در بازی های رسانه ای و خرید و فروش بازیکنان ندارد. زمانی که آبراموویچ مالک چلسی شد، پیتر کنیون در سال 2003 از منچستر یونایتد جدا و به عنوان مدیر اجرایی راهی چلسی شد. او در این پست پیروز شد هزینه های قابل توجه مالک روس را به بهترین شکل ممکن در امور باشگاه مدیریت نموده و دوران اوج آبی های لندن را رقم بزند. در کنار محمدرضا زنوزی چنین فردی دیده نمی گردد و به طور معمول مدیران زیردست مالک باشگاه، بیشتر نقش ناظر را داشته اند. این موضوع به خودی خود به مالک باشگاه نیز ضربه هایی را وارد نموده است.

مدیران عامل باشگاه تراکتور در 2 فصل گذشته، که تعدادشان از حد استاندارد نیز بسیار فراتر بوده، نتوانسته اند تا کنون آن نقشی را که باید، ایفا نمایند و به طور معمول در تنش های رسانه ای و خارج از مستطیل سبز، پشت مالک باشگاه پنهان شده اند. در طول این 2 فصل، تنها فعالیت قابل توجه مدیران باشگاه تراکتور، تکذیب مواردی بود که بیشترشان نیز حقیقت داشته اند و مرور زمان به خوبی آن ها را عیان ساخته است. این در حالی است که باشگاهی، چون تراکتور که مالکی متمول دارد و هزینه کردن برایش برخلاف خیلی از باشگاه ها که از مسائل اقتصادی رنج می برند، کار دشواری نیست، احتیاج به مدیرانی دارد که بتوانند اوضاع را به خوبی مدیریت نموده و هزینه های هنگفتی که در باشگاه می گردد را به سمت پیروزیت سوق دهند. این که مدیران باشگاه تراکتور این اختیارات را دارند و از آن استفاده نمی نمایند، یا اینکه چنین اختیاراتی به آن ها داده نشده، ابهام بزرگی است که هنوز کسی پاسخ آن را نمی داند.

بعضی از افراد معتقدند که تراکتور تیمی خصوصی است و احتیاجی به توجیه اقدامات و هزینه هایی که در آن صورت می گیرد، نیست. این یک استدلال به طور کامل اشتباه است. بدون پرداختن به مسائلی، چون فیرپلی اقتصادی که گریبان تیم های صاحب نامی، چون منچسترسیتی را در فوتبال انگلیس گرفته، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تراکتور شاید یک تیم خصوصی باشد، اما هر چه داشته و دارد از طرفدارانش است. طرفدارانی که سال هاست در انتظار کسب پیروزیت هستند.

این پیروزیت هر سال به سال بعد موکول می گردد و اعصاب خردی و ناراحتی اش می ماند برای طرفدارانی که در سرما و گرما پای تیم شان ایستاده اند! برای همین است که استدلال بالا اشتباه است. مدیران باشگاه تراکتور باید بدانند که حتی به عنوان یک تیم خصوصی موظف به شفاف سازی و پاسخ گویی به خیل بزرگ طرفداران شان هستند، طرفدارانی که همواره از آن ها به عنوان سرمایه یاد شده، اما در روز های سخت کسی به حال شان توجهی نداشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1114

به "از آبراموویچ تا زنوزی؛ از قلم نیاندازید که تراکتور یک تیم مردمی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از آبراموویچ تا زنوزی؛ از قلم نیاندازید که تراکتور یک تیم مردمی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید