از سرگیری آموزش های حضوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

به گزارش ناق، خبرگزاری خبرنگاران-در همین راستا دکتر قالیچی، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به همراه هیات همراه روز شنبه مورخ 15 آبان 1400 با حضور در مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی و نیروی انتظامی استان در اولین روز از سرگیری آموزش های مجازی کلاس حضوری با دانشجویان ملاقات و تبادل نظر کرد.

از سرگیری آموزش های حضوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با حضور در جمع دانشجویان مراکز آموزشی گفت: آرزوی سلامتی برای تمامی دانشجویان در دوران حضور در کلاس ها را دارم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تمامی دانشجویان بتوانند از مزیت های کلاس های حضوری به نحو احسن استفاده کنند.

قالیچی با بیان این که حضوری بودن آموزش این دانشگاه شامل کلاس های عملی و نظری می گردد، اظهار کرد: از یک تا 15 آبان بنا بر این بود که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کلاس های این دانشگاه با ظرفیت حدبیشتر 15 نفر برگزار گردد ولی با توجه به این که در دانشگاه ما چیزی به نام خوابگاه و غذاخوری وجود نداشته و اغلب دانشجویان نیز بومی هستند، لذا بیشتر کلاس های ما می توانند به صورت حضوری تشکیل گردد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: دانشجویان و کارکنان ما اولین افراد مراکز علمی بودند که به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند. واکسیناسیون اساتید این دانشگاه تکمیل شده و فقط اساتیدی مانده اند که به دلیلی بیماری و یا دلایل خاص دیگر منع دریافت واکسن دارند.

وی اضافه کرد: ما در دوران همه گیری کرونا که جهان با این بیماری منحوس درگیر بوده است، توانستیم آموزش های مجازی را راه بیندازیم و این دوره های مجازی نیز به فرایند مطلوبی پیش رفت.

قالیچی اظهار کرد: با توجه به فرایند مطلوب واکسیناسیون مردم عزیز کشورمان، طبق آمارها دانشجویان ما تا به امروز باید دو دز واکسن خود را دریافت کرده باشند و در نتیجه شرایط برای تشکیل کلاس های حضوری آماده است.

وی با بیان این که آموزش، پایه و اساس هر کشوری است، اضافه کرد: بسیاری از مشکلاتی که در جامعه داریم، به خاطر کوتاهی در بحث آموزش است. به خصوص آموزش های دانشگاه علمی کاربردی که بایستی دانشجویان مهارت یاد بگیرند و کلاس ها حتما عملی تشکیل شوند، عدم تحقق این امر موجب خسران بسیار زیادی خواهد بود.

قالیچی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز، اظهار کرد: هیچ چیزی جای کلاس های حضوری و تحصیل حضوری اساتید و دانشجویان را نمی گیرد زیرا ما از استاد، فقط درس یاد نمی گیریم بلکه منش و رفتار را نیز یاد می گیریم لذا این امر پشت کامپیوتر چندان امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: بسیار راضی هستیم که دانشگاه جامع علمی کاربردی استان جزو اولین دانشگاه هایی است که کلاس های حضوری خود را از سر می گیرد.

شایان ذکر می باشد نظر به ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه مهارتی و بعلاوه با توجه اینکه بیشتر دروس این دانشگاه به صورت عملی و کارگاهی برگزار می گردد، دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مطابق بخشنامه های صادره از وزارت علوم تحقیقات و فناوری و ستاد مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی و تصویب در شورای آموزشی عالی استان نسبت به از سرگیری آموزش های حضوری از روز شنبه مورخ 15 آبان ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و تاکید بر واکسیناسیون دانشجویان اقدام کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1836

به "از سرگیری آموزش های حضوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری آموزش های حضوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید