افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب ، ایجاد فرونشست در اثر برداشت بی رویه منابع زیرزمینی

به گزارش ناق، معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران با بیان اینکه برداشتن آب از منابع زیرزمینی به زیرساخت های شهر لطمه می زند و باعث ایجاد فرونشست می گردد، گفت: سمت و سوی شهرداری تهران با توجه به توافق نامه های منعقد شده در حوزه پساب و دیگر بخشها، یاری شایانی به موضوعات محیط زیست و حفظ آن می نماید.

افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب ، ایجاد فرونشست در اثر برداشت بی رویه منابع زیرزمینی

به گزارش خبرنگاران، عباس شعبانی در آیین افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه 6 که صبح امروز - شنبه 24 تیر 1402- در شصت و سومین پویش امیدوافتخار برگزار گردید، گفت: در ابتدای این دوره بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در شهرداری تهران شناسایی شده بود که بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان از این پروژه ها تا امروز به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه نمود: یکی از آن پروژه ها انتقال آب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه 6 بود که از سال 98 آغاز شده بود و امروز به انتها رسید. شهرداری یکی از پایه های زیست محیطی هر شهری است که موضوعاتی از قبیل جمع آوری پسماند و اقدامات فضای سبز را در اختیار دارد.

شعبانی با بیان اینکه برداشتن آب از منابع زیرزمینی به زیرساخت های شهر لطمه می زند و باعث ایجاد فرونشست می گردد، ادامه داد: سمت و سوی شهرداری تهران با توجه به توافق نامه های منعقد شده در حوزه پساب و دیگر بخشها، یاری شایانی به موضوعات محیط زیست و حفظ آن می نماید.

معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران بعلاوه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اضافه نمود: در بحث شناسایی پروژه های نیمه تمام در منطقه ها مختلف، تا امروز حدود 136 پروژه از مجموع پروژه های شناسایی شده به بهره برداری رسیده است.

وی در انتها گفت: در این دوره از مدیریت شهری کوشش مضاعفی برای به اتمام رساندن این پروژه اجرا شده است؛ موضوع استفاده حداکثری از پساب تصفیه خانه ها برای آبیاری فضای سبز در 6 منطقه دیگر هم باید اتفاق بیفتد که در بعضی از منطقه ها این کار تمام شده و یا در حال طراحی و پیشرفت است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2225

به "افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب ، ایجاد فرونشست در اثر برداشت بی رویه منابع زیرزمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح پروژه انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب ، ایجاد فرونشست در اثر برداشت بی رویه منابع زیرزمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید