افزایش 81درصدی بارش در استان مرکزی نسبت به میانگین درازمدت

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران، آرش بهاروند پیش از ظهر یکشنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: طی دو دهه اخیر یعنی از سال 76 تاکنون، استان مرکزی همیشه با مشکل کمبود بارش و خشکسالی روبرو بوده است.

افزایش 81درصدی بارش در استان مرکزی نسبت به میانگین درازمدت

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی اضافه نمود: در سال آبی جاری طی چند ماه اخیر استان مرکزی از نظر بارش به طور کلی وضعیت مطلوبی داشته و 75درصد بارش مورد احتیاج امسال نیز تاکنون در استان دریافت شده است.

بهاروند اعلام کرد: در کشور در حال حاضر 98درصد مناطق درگیر خشکسالی از خشکسالی شدید تا خفیف و متوسط هستند و در استان مرکزی نیز طی سال آبی گذشته(96) دچار کمبود بارش بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: خوشبختانه در سال آبی جاری استان مرکزی از نظر بارش نسبت به میانگین دراز مدت، بیش از 81 درصد افزایش داشته است.

وی توضیح داد: برمبنای برآورد صورت گرفته در سال آبی جاری استان مرکزی از نظر میزان بارش رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: طبق پیش بینی صورت گرفته، تا سرانجام امسال استان مرکزی از نظر بارش وضعیت مطلوبی خواهد داشت، اما از نظر دمایی نسبت به میانگین گرم تر خواهد بود.

بهاروند اضافه نمود: با وجود برخورداری از بارش مطلوب، ارزیابی وضعیت دمایی در استان طی دو ماه اخیر نشانگر بالاتر بودن 2.5 درجه ای دما نسبت به وضعیت میانگین دما است و در سال گذشته نیز افزایش دما و کاهش بارش کاملا در نقاط مختلف استان مشهود بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 137

به "افزایش 81درصدی بارش در استان مرکزی نسبت به میانگین درازمدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 81درصدی بارش در استان مرکزی نسبت به میانگین درازمدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید