انجمن نمایشی کاشان راه اندازی می گردد

به گزارش ناق، محمد نظافتی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه خانه تئاتر کاشان 60 عضو فعال دارد، گفت: این اعضای فعال در حدود 10 گروه نمایشی قرار گرفتند که پنج گروه آنها ثبت شده است اما متاسفانه گروه های تئاتر مکانی برای تمرین ندارند و دو پلاتوی ساخته شده در محل فعلی خانه تئاتر با هزینه شخصی اعضای آن به بهره برداری رسیده است.

انجمن نمایشی کاشان راه اندازی می گردد

وی هزینه ساخت پلاتوهای خانه تئاتر را 70 میلیون تومان مطرح کرد و اضافه کرد: مشکل بزرگی که خانه تئاتر با آن روبرو بوده آن است که مکان فعلی خانه تئاتر مربوط به یکی از مدارس قدیمی کاشان بوده که به صورت استیجاری در اختیار دارد.

مدیرعامل خانه تئاتر کاشان بیان داشت: هزینه های خانه تئاتر از حق عضویت اعضا و هزینه های اجرا در پلاتوهای خانه تئاتر تامین می گردد در حالی که این میزان درآمد از هزینه های خانه تئاتر به مراتب کمتر است.

وی از تشکیل انجمن نمایشی کاشان اطلاع داد و گفت: با ثبت پنج گروه نمایشی تئاتر امید است که انتخابات انجمن نمایشی کاشان برگزار و کار خود را رسما آغاز کند اما آغاز به کار این انجمن نیازمند دفتری برای رسیدگی به امور بوده که به معضل تبدیل شده است.

نظافتی ضمن ارائه پیشنهاد به شهرداری کاشان در مورد ساخت فرهنگسرای تخصصی اضافه کرد: در این فرهنگسرا می توان بخشی را در اختیار رسانه و بخشی دیگر را به اهالی هنر واگذار کرد تا در طول سال با مسائل رو به رو نشوند.

وی با بیان اینکه همه تئاترها اقبال عمومی ندارند، ابراز داشت: ضروری است مدیریت شهری به فراخور زمان برای حمایت از تئاترها اموراتی همچون تبلیغات محیطی را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 129

به "انجمن نمایشی کاشان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "انجمن نمایشی کاشان راه اندازی می گردد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن نمایشی کاشان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید