انواع سینک ظرفشویی در آشپزخانه های مدرن

به گزارش ناق، سینک ظرفشویی یکی از وسایل ضروری در آشپزخانه محسوب می گردد که بدون حضور آن نمی توان در آشپزخانه کاری انجام داد. این فاکتور مهم نه تنها باعث زیبایی دکوراسیون آشپزخانه می گردد بلکه یکی از ضروری ترین تجهیزات در این فضا نیز است.

انواع سینک ظرفشویی در آشپزخانه های مدرن

طرح های مدرن این المان در اشکال, سایزها و متریال های مختلف فراوری می گردد که هم نیازهای روزمره شما را رفع می سازد و هم دکوراسیونی زیبا در فضای آشپزخانه به وجود می آورد. سینک های سفارشی با ظرافت و زیبایی باور نکردنی ساخته می شوند اما نمونه های آماده در بازار کاربرد بیشتری خواهند داشت.

امروزه در بازار سینک های متنوعی وجود دارند که از نظر مدل و متریال کاربردی کاملا با هم متفاوت هستند. با توجه به تنوع وسیعی که در انواع سینک ها دیده می گردد ما میخواهد انواع مدل های مدرن و به روز را به شما معرفی نماید تا بتوانید برای دکوراسیون آشپزخانه خود به راحتی نمونه مورد پسند را انتخاب نمائید. با ما همراه باشید.

سینک فلزی براق

سینک های متالیک نه تنها صیقلی, براق و مدرن به نظر می رسند بلکه نگهداری و تمیز نمودن آنها نیز آسان است. آنها در مقابل آلودگی, لکه و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارند. تنها عیب این گونه سینک ها این است که اگر در حین تمیز کردن آنها احتیاط نکنید ممکن است سطح آنها دچار خراشیدگی گردد.

سینک هایی که از جنس برنج هوا دیده ساخته می شوند نسبت به سینک های استیل ضد زنگ قدیمی تر به نظر می آیند اما دلیل خوبی که برای استفاده از آنها وجود دارد این است که ظاهر آنها کمی کهنه به چشم می آید که این امر برای افرادی که دیدی متفاوت و کلاسیک دارند معیاری خوب محسوب می گردد. اگر شما برای دکوراسیون آشپزخانه خود سبک روستیک را انتخاب کرده اید, استفاده از سینک های برنجی و یا مسی گزینه ای ایده آل می باشد.

یکی از مزیت های سینک استیل ضد زنگ مقرون بصرفه بودن آن و همخوانی آن با متریال های مختلف است. این متریال ها می توانند شامل چوب, بتن, چوب هوا خورده, کورین, گرانیت و حتی سنگ مرمر باشند که وقتی در کنار استیل قرار می گیرند از میزان سردی آن می کاهند. سینک آشپزخانه مدرن ضد زنگ یک کاسه مستطیل شکل با یک شیر آب براق دارد, البته می توان ظاهر این سینک ها را در اشکال و سایزهای متفاوت طراحی نمود.

بعضی از سینک های استیل ضد زنگ ممکن است ساده به نظر بیایند اما بسیار کاربردی هستند. برای اینکه این سینک ها از حالت سادگی خارج شوند می توان یک سینی چوبی در کنار آنها استفاده نمود. این سینی های چوبی نمای سینک را شکیل تر جلوه می دهند.

سینک های استیلی که دو کاسه دارند از نظر صنعتی کاملاً استاندارد هستند. استفاده از این سینک ها بسیار راحت, هزینه آنها مناسب و کارایی آن ها بالا می باشد.

سینک های ساخته شده از سنگ طبیعی

سنگ مرمر زیباترین سنگی ست که می توان از آن برای ساخت سینک ظرفشویی استفاده نمود. این سنگ متریالی ایده آل برای سینک یک آشپزخانه شیک و جذاب است. تنها عیب این نوع سنگ این است که مراقبت و نگهداری از آن باید با احتیاط صورت گیرد و از ریختن مواد شیمیایی بر روی آن خودداری گردد.

سنگ مرمر متخلخل است به همین دلیل مستعد جذب لکه و آلودگی می باشد. مراقب های منظم برای استفاده از سینک هایی که با این متریال ساخته می شوند امری کاملاً ضروریست. سینک های مرمر مانند سایر سینک ها مدرن به نظر نمی رسند اما زیبایی خاص خود را دارند. اگر چه سنگ یک ماده جامد و سخت است اما می توان توسط افراد متخصص طرح های زیبا و هنرمندانه بر روی آن پیاده کرد و سینک هایی با مدل های جدید ساخت.

علاوه بر سنگ مرمر از دیگر سنگ های طبیعی و هواخورده نیز می توان برای سینک ظرفشویی استفاده نمود. بافت این سنگ ها به دکوراسیون آشپزخانه زیبایی می بخشد.

سینک دو قلو

سینک های دو قلو مدرن صندلی خاص خود را در آشپزخانه های امروزی دارند. آنها از نظر زیبایی و کاربرد کاملاً ایده آل هستند. دو عدد کاسه برای جدا کردن ظروف کثیف از مواد تازه در سینک آشپزخانه ایده ای بسیار عالی محسوب می گردد. اگر شما وسواس دارید و تمیزی برای شما بسیار مهم است بهتر است انواع دو قلو برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. اگر نمی خواهید فضای زیادی به این المان اختصاص دهید می توانید از کاسه کوچک برای شستن مواد غذایی و از کاسه عظیم تر برای شستن ظروف استفاده نمائید.

سینک های کم عمق مزیتی بر سینک های عمیق ندارند اما ممکن است شما را تشویق نمایند که گاهی اوقات ظروف خود را در آنها بشوئید. این سینک ظرفشویی کورین به نظر نمی رسد ظرف زیادی را در خود نگه دارد اما برای افرادی که علاقه ای به سینک های عمیق ندارند مناسب می باشد. سینکی که در تصویر زیر مشاهده می کنید دارای مخزن تخلیه و قسمت مسطحی ست که زیبایی آن را دو چندان می نماید.

هیچ اجباری برای استفاده از سینک های پرعمق وجود ندارد. در عصر حاضر با توجه به سبک معاصر که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه اجرا می شوند و بر پایه خطوط منظم و کم عمق می باشند استفاده از سینک های کم عمق ایده آل به نظر می رسند.

سینکی که در تصویر زیر مشاهده م یکنید در تمام مدل ها و اشکال فراوری می گردد. این سینک از استیل ضد زنگ ساخته شده که با شیر آبی ظریف جذابیت آن دو چندان شده است.

سینک های پر عمق

سینک های پر عمق ظاهری فریبنده دارند. آنها را می توانید درون کابینت یا جزیره آشپزخانه پنهان کنید. این سینک ها قابلیت این را دارند که حجم زیادی ظروف, سبزی و میوه جات را در خود جای دهند.

سینک های مدرن

سینک های مدرن امروزی علاوه بر زیبایی, کاربردی نیز هستند. کاسه سینک و شیر آب از تجهیزات اولیه سینک هستند اما قسمت های فرعی را می توان با توجه به طراحی آشپزخانه و سلیقه افراد به هر مدلی انتخاب نمود. سینکی که در آشپزخانه زیر مشاهده میکنید از نظر هندسی با دکوراسیون آشپزخانه هارمونی دارد. نصف این سینک در درون جزیره آشپزخانه و نصف دیگر آن روی سطح کانتر واقع شده است.

اگر چه بیشتر سینک های مدرن آشپزخانه در اشکال مستطیل شکل و منظم ساخته میشوند اما نمونه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید کمی غیر معمول به نظر می آید. شیر آب چرخشی که در وسط سینک نصب شده دسترسی به دو کاسه سینک را آسان میکند. یکی از کاسه ها کمی مسطح است و برای خروج آب اضافی ظروف مناسب می باشد.

سینک باریک عملاً کاربرد زیادی ندارد اما مزیت هایی هم می توان برای آن قائل شد و آن این است که شما می توانید از آن برای شستن میوه جات و یا ظروف کوچک مانند قاشق و چنگال بهره ببرید. در آشپزخانه ای که در تصویر زیر مشاهده میکنید دو مدل سینک طراحی شده که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

سینک مربعی که در تصویر زیر مشاهده می کنید در مقایسه با سایر سینک های دو قلو کمی کوچک به نظر می رسد و حضور آن در آشپزخانه کوچک فضایی جذاب ایجاد می نماید.

نکات پایانی

طراحی سینک های مدرن باید بر اساس دو فاکتور زیبایی و کاربرد صورت گیرد. شما می توانید این المان را به عنوان نقطه کانونی آشپزخانه قرار دهید که این امر به راحتی در آشپزخانه های کوچک قابل اجرا می باشد. سینک های مدرن در انواع طرح و جنس ساخته می شوند و شما می توانید بر اساس سلیقه خود و سبک مورد نظر دکوراسیون نسبت به انتخاب مدل مناسب اقدام نمائید. البته باید کیفیت جنس سینک و کاربرد آن را نیز مد نظر داشته باشید تا بتوانید سینکی مناسب برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1009

به "انواع سینک ظرفشویی در آشپزخانه های مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع سینک ظرفشویی در آشپزخانه های مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید