ایجاد فضای مناسب برای خدمت به شهروندان با همکاری و هماهنگی

به گزارش ناق، شهر: مراسم تکریم و معارفه شهرداران منطقه ها تهران با حضور مشاور عالی ومدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران برگزار گردید.

ایجاد فضای مناسب برای خدمت به شهروندان با همکاری و هماهنگی

به گزارش خبرنگار شهر، مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار در جلسه تودیع و معارفه شهردار منطقه 17 که امروز دوشنبه 14 مهر برگزار گردید، تاکید نمود: واقعیت این است که اگر هر مدیری در دوران مدیریت خود به پیروزیتی دست پیدا می نماید قبل از این باید از کسانی که با اوکار کردند تشکر کرد. اگر آقای کلهری به اسم مدیری پیروز بوده است معنایش این است که همکارانش به خوبی کار کردند و پیروزیت آنها بوده که منجر به پیروزیت آقای کلهری شده است.

مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست شهرداری تهران با بیان اینکه محمود کلهری در دوران مسئولیت خود در منطقه 17 کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته؛ تاکید نمود: منطقه 17 جزو منطقه ها اولویت دار هست که شهردار تهران برنامه های مختلفی برای آن دارند. برنامه هایی در دست اجراست و بخشی هم به خاتمه رسیده است که آقای لطفی باید این راه را ادامه دهد.

سید مصطفی سلیمی سرپرست معاونت هماهنگی امور منطقه ها شهرداری تهران هم در جریان مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه 17 تهران با تقدیر از محمود کلهری شهردار سابق این منطقه گفت: منطقه 17 پتانسیلی بالا، مردمی شریف و قدردان دارد و با کوچکترین کار قدردانی می کردند و حالا فرصتی هست برای شهردار نو تا در اینجا هم خدمت رسان باشند.

او اضافه نمود: متاسفانه بحث کرونا و مسائل اقتصادی فشار زیادی بر مردم آورده و امیدواریم با توجه به اینکه شهرداری در پیشانی خدمت رسانی هست همه همکاران به خصوص در بخش های که با شهفرایندان مراوده داریم سعه صدر و تحمل داشته باشند و خدمت رسانی بیشتر گردد تا این سختی ها کمتر گردد.

بعضی برنامه های منطقه 17 را می توان به اسم مدل در سایر منطقه ها استفاده کرد

محمود کلهری شهردار سابق منطقه 17 تهران در جلسه تودیع خود گفت: برترین سرمایه های ما در این منطقه و بازوی اجرایی ما همکارانی بودند که داشتیم.

کلهری ادامه داد: در ارزیابی همکاران ما آیتم مطلوب و بسیار مطلوب در سال 97 از 19 در سال 98 به 37 رسید که صد در صد رشد داشتیم. کار در شهرداری مثل تعمیر خودرو در حال حرکت است که نه می گردد تعمیر نکرد و نه می گردد متوقف کرد. اگر هدف جمعی نباشد کار دچار مشکل می گردد.

شهردار سابق منطقه 17 با اشاره به بعضی اقدامات انجام شده در این منطقه گفت: در حوزه شهرسازی اتفاقات خوبی افتاده و رعایت ضوابط و مقررات و کاهش زمان صدور پروانه را شاهد بودیم. در حوزه عمران می توانیم ادعا کنیم که بیشترین کارعمرانی را انجام داده ایم و با رویکرد محله محوری و رضایتمندی مردم، شعار تهران برای همه را پیاده کردیم. در موضوع ترافیک در بحث دوچرخه سواری اقداماتی جدی کردیم.هم زیر ساختها برای جهتهای امن پیوسته دوچرخه سواری فراهم شد و هم از فضاهای پرت جهت امن درست کردیم.

داود لطفی شهردار نو منطقه 17 در مراسم معارفه خود گفت: امیدوارم در این گوشه از تهران که مینیاتوری از کل شهر تهران هست با توجه به قابلیت هایی که در این منطقه و محله نهفته است در نیمه خاتمهی دهه سوم خدمتم در شهرداری تهران اتفاق های خوبی رخ دهد.

او اضافه نمود: با توجه به سابقه ای که در حوزه های مختلف شهری، اقتصادی،شهرسازی، عمرانی و برنامه ریزی داشتم قطعا مباحثی که آقای کلهری داشتند ادامه پیدا خواهد نمود و کوشش می کنیم با خلاقیت و شناخت برترین فرصت ها شرایط مناسب تری برای خدمت رسانی و استفاده از قابلیت های پیدا و پنهان بدست بیاوریم.

در خاتمه این جلسه حکم انتصاب داود لطفی به اسم شهردار منطقه 17 با حضور مدیران شهری به او ابلاغ شد.

لزوم تعامل صنعت و محیط زیست در منطقه 21

به گزارش شهر، مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه 21 هم امروز برگزار گردید. حسن رحمانی، شهردار پیشین منطقه 21 و شهردار کنونی منطقه 2$ در این مراسم با بیان اینکه سه سال و بیست روز در منطقه 21 توفیق خدمت داشتم در ارائه گزارش عملکرد اضافه نمود: 48 پروژه در سال گذشته در این منطقه افتتاح شد که به لحاظ عایدی زایی سابق بر این، احوال خوبی نداشت.

او گفت: زمین های بایر شناسایی و مالکیت و کاربری آنها معین شد و پس از آن سرمایه گذاران تشویق به سرمایه گذاری در این منطقه شدند. پروژه دو گاز و موضوعات ترافیکی آنها، 70 کیلومتر لوله گذاری، ساخت و احداث6 مخزن بتنی از جمله این پروژه ها بود.

او با بیان اینکه صنایع و زمین های بایر دو تهدید این منطقه محسوب می شد، اسم کرد: با کوشش هایی که انجام شد این دو تهدید به فرصت تبدیل شد و بوستان های عظیم و کوچک با همکاری صنایع در قالب مسئولیت های اجتماعی و با نظارت عالیه شهرداری ایجاد شد.

رحمانی گفت: بعلاوه 17 پروژه مشارکتی از قبیل پروژه یاس که 288واحد در قالب 6 بلوک در زمینه هفت هزار متری در حال اجرا است که سهم شهرداری از آن حدود 130 واحد مسکونی است که می توان از آن به اسم ساختمان نو شهرداری منطقه استفاده کرد. علاوه بر این بازار قطعات به حد واگذاری به بانک ملی رسیده و 600 تا 700 میلیارد عایدی زایی برای شهرداری دارد.

مصطفی سلیمی، سرپرست نو معاونت هماهنگی امور منطقه ها شهرداری تهران در این مراسم گفت: 30 درصد از فضای سطحی منطقه 21 را پادگان ها و مراکز نظامی و امنیتی تشکیل می دهد و 2 هزار و 700 واحد صنعتی عظیم و کوچک رزق و روزی چند هزار نفر را تامین می نمایند. بنابراین تعامل با محیط صنعتی و محیط زیست باید در این منطقه ادامه پیدا کند.

رضا رجب زاده، شهردار نو منطقه 21 در این مراسم گفت: در این شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور پروژه های خوبی در این منطقه افتتاح شده و امیدواریم با اعتمادی که انجام شده و برای ادای دین به مردم منطقه خاتمه بتوانیم کارها را به همین کیفیت به پیش ببریم.

مصطفی کاظمی، مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار هم در این مراسم گفت: اگر ارکان مختلف یک مجموعه دست به دست هم بدهند، فضای مناسبی برای خدمت فراهم می گردد.

او اضافه نمود: برترین شاخص این است که وقتی صحنه را ترک می کنیم ببینیم مردم چه قضاوتی خواهند داشت و کسانی که در محدوده تحت مدیریت زندگی می نمایند از رفتن کسی راضی نشدند و استقبال نکردند. این امر باعث می گردد رضایتمندی بین خود و خدای خود ایجاد گردد. امیدوارم این موضوع برای همه محقق گردد و رضایتمندی درونی برای ما به وجود بیاید.

وجود مسائل خاص در منطقه 5

مراسم تودیع فریدون حیدری شهردار سابق منطقه 5 و معارفه محمود کلهری، شهردار نو این منطقه هم امروز برگزار گردید. مصطفی سلیمی، سرپرست معاونت امور هماهنگی منطقه ها شهرداری تهران در این مراسم گفت: مسائل خاصی در منطقه 5 وجود دارد و با توجه به شیوع کرونا و مسائل اقتصادی و مسائل فرهنگی، عمرانی ترافیکی و انتظاراتی که وجود دارد مدیریت منطقه کار سختی است.

او اضافه نمود: برآیند کاری که در منطقه 5 انجام شده با همکاری همه عوامل بوده و حضور شهردار نو هم نعمت و غنیمتی است و امیدواریم که با توان و تجربه ای که از او سراغ داریم، همانند گذشته پیروز و سربلند باشد. باید از پتانسیل انسانی و محیطی در فضای پهناور منطقه برای رشد و توسعه استفاده گردد.

مصطفی کاظمی، مشاور عالی شهردار و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران در این مراسم گفت: خدمات و فعالیت های مناسبی در منطقه 17 به وسیله شهردار سابق این منطقه به نتیجه رسیده است. منطقه 17 جزو منطقه های است که دارای حساسیت ها و ویژگی های خاصی از لحاظ بافت اجتماعی است و اقدامات موثری در آن انجام شد که امیدواریم شهردار نو در منطقه 5 هم همان فرایند را ادامه دهند.

بعلاوه فرایندی که در منطقه 5 وجود داشت قابل قبول و بی حاشیه بود و باید در راستای سیاست هایی که به وسیله مدیریت ارشد شهرداری و سیاست های مصوب شورای شهر، دستاوردهای قابل قبولی را ارائه دهیم.

او اسم کرد: در شهرداری دوره های مدیریتی از عمر کوتاهی برخوردار است که رضایتمندی شهفرایندان و همکاران مجموعه در این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1722

به "ایجاد فضای مناسب برای خدمت به شهروندان با همکاری و هماهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد فضای مناسب برای خدمت به شهروندان با همکاری و هماهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید