بابا نوئل با پیغام فقر می آید

به گزارش ناق، خبرنگاران : بابا نوئل سال جاری نیز در اروپا با پیغام فقر می آید و مهمان خانه اکثر شهروندان اروپایی خواهد بود.در این میان وضعیت مردم کشورهایی مانند یونان و اسپانیا و پرتغال و ایرلند از دیگر مردم اروپا بدتر است.

بابا نوئل با پیغام فقر می آید

به گزارش خبرنگاران ، روزنامه رسالت نوشت: مقامات اتحادیه اروپا در آستانه سال نوی میلادی سخن گفتن از سختیهای اقتصادی سال 2013 میلادی را شروع نموده اند.

به عبارت بهتر سخنان مقامات اروپایی در مورد سختی اقتصادی اروپا در سال 2012 در مورد سال 2013 نیز تکرار شده است.بدین ترتیب پیش بینی می گردد افرادی مانند مرکل و کامرون و اولاند بار دیگر در سخنان خود به مناسبت تحویل سال نوی میلادی در مورد سختی های اقتصادی سال پیش رو هشدار داده و از طرح های ریاضتی سخن بگویند.بنابر این بر خلاف ادعای افرادی مانند اولاند بحران اقتصادی اروپا رو به خاتمه نیست و بحران اقتصادی در این مجموعه کماکان ادامه دارد .

پی یر مسکوویسی وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در اظهاراتی در مورد سیاست اقتصادی دولت فرانسه اعلام نموده است که سال 2013 سالی بسیار سخت برای اقتصاد فرانسه خواهد بود اما سیاست دولت می تواند منجر به از سرگیری واقعی رشد اقتصادی این کشور در سال 2014 گردد.

دولت فرانسه برای سال آینده رشد 0، 8 درصدی را برای فراوری ناخالص داخلی خود پیش بینی نموده است اما برای تحقق این پیش بینی سه شرط وجود دارد: نخست آنکه شک و تردید های موجود درباره وضع اقتصادی و اقتصادی منطقه یورو برطرف گردد. دوم آنکه قدرت رقابت پذیری شرکت های فرانسوی و میزان سرمایه گذاری ها در فرانسه افزایش یابد و سوم آنکه مصرف و مصرف گرایی در کشور روند پایداری را طی کند.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه ادعا نموده بود که بحران اقتصادی اروپا رو به خاتمه است .به راستی اولاند چگونه می تواند تناقض اظهارات خود و وزیر دارایی کشورش را برای افکار عمومی فرانسه توجیه کند؟!

بحران اقتصادی در فرانسه باعث کاهش شدیدیاری های مردمی به نهادهای غیرانتفاعی شده است.در حالی که سال بحرانی دو هزار و دوازده میلادی رو به خاتمه است، کسانی که به لطف یاری های مردمی به زندگی خود ادامه می دهند به شدت نگرانند. این نگرانی به حدی است که اتحادیه مبارزه با سرطان در فرانسه زنگ هشدار را به صدا در آورده است.

این اتحادیه به یکی از واحدهای تحقیقاتی که در آن ده نفر بر روی سیستم ایمنی بچه ها کار می نمایند سالانه نود هزار یورو معادل چهل درصد هزینه هایش را پرداخت می نماید. در فرانسه حدود صد طرح تحقیقاتی از یاری های اقتصادی اتحادیه مبارزه با سرطان بهره می برند. اما سال جاری یاری های مردمی به این اتحادیه شش درصد کاهش یافته و مسئولان آن را نگران نموده است. در حالی که سال گذشته این اتحادیه هشتاد و شش میلیون یورو یاری جذب نموده بود، سال جاری این رقم به هشتاد و یک میلیون یورو کاهش یافته است.

همچنین سال 2013 میلادی سالی پر از اختلاف میان مقامات اروپایی با یکدیگر خواهد بود.اختلافاتی که در سایه رقابتهای سیاسی میان دو دولت فرانسه و آلمان تشدید خواهد شد.در این خصوص هر یک از دو حزب سوسیالیست فرانسه و دموکرات مسیحی آلمان سعی خواهند کرد سیاستهای خود را بر اروپای واحد پیاده نمایند.مخصوصا اینکه انتخابات سراسری آلمان نیز در پیش است و همین مسئله به طور طبیعی منجر به تشدید بحرانهای پیش روی اقتصادی در اروپا خواهد شد و همین مسئله اعتراضات مردمی را به دنبال خواهد داشت .روزنامه تاگس اشپیگل در این خصوص نوشته است که از جمله خصوصیات اتحادیه اروپا این است که گاهی اوقات بین ادعاها و واقعیت آن، شکاف زیادی می افتد.

این مسئله را می توان در هفته جاری آشکارا در اتحادیه اروپا دید. اخیرا بود که صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه در مراسم اعطای جایزه صلح نوبل به اروپا در اسلو شرکت کردند و به علامت اتحاد دستهای خود را بالا بردند.نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه سران فرانسه و برلین در دوران ریاست جمهوری سارکوزی قبل از برگزاری هر نشست اروپایی یک نشست دو جانبه برگزار و به توافقات اولیه دست پیدامی کردند نوشت : اما از زمانی که اولاند سوسیالیست به کاخ الیزه قدم گذاشته است مناسبات بین این دو کشور به سردی گراییده است.

اولاند بر خلاف مرکل، یاریهای اقتصادی بزرگ را برای کشورهای ضعیف یورو درخواست دارد در حالی که صدر اعظم آلمان کنترل و نظارت بیشتر در کشورهای بحران زده منطقه یورو را خواهان است.

با وجود دیدگاههای متفاوتی که برای راهکار بحران یورو بین مرکل و اولاند وجود داشت، اما این دو کوشش کردند که این اختلاف نظرها در نشست اتحادیه اروپا نمایان نگردد. از محافل دولتی در برلین و پاریس به گوش می رسید که این دو کشور در این باره توافق نموده اند که در نشست دو روزه اتحادیه اروپا که در بروکسل شروع شده است در درجه اول یک تصمیم مشترک برای مراحل بعدی هماهنگیهای سیاسی، اقتصادی مشترک بین اعضای یورو برای حل بحران گرفته گردد. درباره جزئیات طرح نظارت بر بانکهای اروپایی که اولین قدم در جهت تشکیل یک اتحادیه بانکی است بین آلمان و فرانسه اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد؛ به گونه ای که قبل از برگزاری نشست اتحادیه اروپا از کاخ الیزه شنیده شد که در بروکسل همچنین درباره مراحل بعدی تشکیل اتحادیه بانکی باید صحبت گردد.

این در حالی است که مرکل علاقه ای به پرداختن بر سر مسائل مورد اختلاف با فرانسه در این راستا قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در کشورش ندارد و می خواهد به این مسئله بپردازد که چگونه شایستگی رقابت اتحادیه اروپا بالا می رود.در نهایت اینکه بابا نوئل سال جاری نیز در اروپا با پیغام فقر می آید و مهمان خانه اکثر شهروندان اروپایی خواهد بود.در این میان وضعیت مردم کشورهایی مانند یونان و اسپانیا و پرتغال و ایرلند از دیگر مردم اروپا بدتر است .

خبرنگاران : انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 326

به "بابا نوئل با پیغام فقر می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابا نوئل با پیغام فقر می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید