یونان در منطقه یورو ماندنی شد

به گزارش ناق، خبرنگاران: پس از یک شب چانه زنی تا صبح در نشستی اضطراری، رهبران حوزه یورو روز دوشنبه برای آغاز مذاکرات بر سر اعطای سومین بسته یاری اقتصادی جهت حفظ یونان در حوزه یورو، با این کشور به توافق رسیدند.

یونان در منطقه یورو ماندنی شد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از یک شب چانه زنی تا صبح در نشستی اضطراری، رهبران حوزه یورو روز دوشنبه برای آغاز مذاکرات بر سر اعطای سومین بسته یاری اقتصادی جهت حفظ یونان در حوزه یورو، با این کشور به توافق رسیدند.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در تویتر خود با اشاره به بسته یاری اقتصادی مکانیزم ثبات اروپایی نوشت: در نشست یورو توافق با اتفاق آرا به دست آمد. همه آماده اند تا با انجام اصلاحات جدی و حمایت اقتصادی وارد برنامه مکانیزم ثبات اروپایی شوند.

اما شرایط سختگیرانه تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی به رهبری آلمان می تواند دولت چپگرای آلکسیس سیپراس را به سقوط بکشاند و موجب اعتراضات در یونان گردد. حتی قبل از علنی شدن شرایط توافق، وزیر کار دولت سیپراس در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور این شرایط را رد نموده بود.

میرو کرار، نخست وزیر اسلوونی، در حساب تویتر خود نوشت: ما توانستیم با نگه داشتن یونان در داخل حوزه یورو، اتحادمان را حفظ کنیم.

مقامات اتحادیه اروپا گفتند، سیپراس در نهایت با درخواست ها برای جداسازی دارایی های دولت یونان جهت فروش و پرداخت بدهی های این کشور موافقت نموده است. شرایط این توافق هنوز کاملا اعلام نشده است.

سیپراس همچنین از اصرار بر عدم نقش آفرینی صندوق بین المللی پول در بسته اقتصادی جدی 86 میلیارد یورویی (95.78 میلیارد دلاری) دست کشید.

اما پانوس اسکورلتیس، وزیر کار دولت یونان گفته، شرایط این توافق قابل دوام نیست و منجر به برگزاری انتخابات جدید در امسال در یونان خواهد شد. این نشان می دهد که سیپراس تا چه حد برای متقاعد کردن هم حزبی هایش در خصوص این توافق با مشکل روبرو خواهد بود.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی وزرای دارایی اروپایی، 6 اقدامی که باید به تصویب مجلس یونان برسد شامل اصلاحات در اقتصادیات ها و میزان مقرری ها است که باید تا چهارشنبه شب تصویب گردد و کل بسته نیز قبل از آغاز گفت و گوها باید به تصویب مجلس برسد.

50

منبع: تسنیم
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 888

به "یونان در منطقه یورو ماندنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان در منطقه یورو ماندنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید