بارش باران و برف در گیلان، دمای هوا 10 تا 15 درجه کاهش می یابد

به گزارش ناق، محمد دادرس در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی از اواخر وقت امروز (پنجشنبه) به استان گیلان، اظهارکرد: براساس الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی از اواخر وقت امروز در استان گیلان شاهد بارش باران خواهیم بود.

بارش باران و برف در گیلان، دمای هوا 10 تا 15 درجه کاهش می یابد

وی وزش باد در برخی از ساعات شدید و احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها را از دیگر پدیده های جوی پیش بینی شده در ساعات آتی برای استان گیلان مطرح نمود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه شدت وزش باد در نوار ساحلی استان بیش از سایر مناطق است، اضافه نمود: این شرایط جوی تا اوایل هفته آینده در استان گیلان پایدار خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش 10 تا 15 درجه ای دمای هوای استان گیلان در این مدت، ادامه داد: در مناطق کوهستانی دارای بیش از 2 هزار متر ارتفاع بارش ها به صورت برف پیش بینی شده است.

دادرس به وضعیت جوی شهر رشت به عنوان مرکز استان نیز اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر آسمان شهر رشت کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم گاهی شدید است که بتدریج با نزدیک شدن به ساعات سرانجام امروز شاهد افزایش ابر و وزش باد و رگبار باران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان در نوار ساحلی استان صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط وزش باد گرم بوده که به بتدریج از عصر امروز با رشد ابر در برخی نقاط رگبار باران خواهیم داشت، اضافه نمود: بنابراین شرایط برای وزش باد با سرعت حداکثر 14 متر بر ثانیه در سواحل و 16 متر بر ثانیه برای دور از ساحل و افزایش ارتفاع موج حداکثر 2 متر در سواحل و حداکثر 3/5 متر برای دور از ساحل فراهم می گردد.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه از گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی و سایر تولیدنمایندگان محصولات کشاورزی خواست تمهیدات لازم در زمینه وسایل گرمایشی مکان های تولیدی خود را اتخاذ نمایند.

وی همچنین با اشاره به بارش برف از رانندگانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی و برف گیر را دارند خواست تا زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 114

به "بارش باران و برف در گیلان، دمای هوا 10 تا 15 درجه کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و برف در گیلان، دمای هوا 10 تا 15 درجه کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید