با 3 آفرودر برتر جهان آشنا شوید؛ غول های بیابان!
به گزارش ناق، فرادید: شاسی بلند های آفرودر لوکس معمولا خودرو هایی با سطح قیمت بالا، امکانات و پرداخت مناسب و شتاب قابل قبول هستند که به جز سهولت در استفاده در شهر، از هر تپه و چاله ای عبور می نمایند.
افزایش اعضای کلوپ آفرودر های ماجراجو، برنده بازی را تغییر نمی دهد. پس از آنکه سوزوکی نسل تازه جیمنی و جیپ نسل تازه رانگلر را به بازار فرستاد، بنز هم از مدل کاملا نوین جی کلاس رونمایی کرد. لندروور هم به فاصله چند ماه از خودرو پیشرفته دیفندر 2020 پرده برداشت و البته تحسین همگان را برانگیخت.
اخیرا هم که فورد برونکو را معرفی نموده و زمزمه هایی از بازگشت بلیزر محصول شورولت با همان استایل مشهور شنیده می گردد. خب همه این ها یعنی رقابت بین بیابانگرد های جسور به شدت بالا گرفته است. اما آیا کسی هست که بتواند روی دست لندروور دیفندر بلند گردد؟
احتمالا شما هم می پذیرید که بسیار سخت است خودروسازی با هر اندازه اعتبار محصولی بهتر از دیفندر بسازد. حالا چه لندروور دیفندر مدل 1970 و چه نسخه 2020 این خودرو که نیم قرن بعد همه را محو خود نموده است.
اتوکار به عنوان یک مجله مشهور و صاحب سبک اخیرا دو نام بزرگ را روبروی دیفندر 2020 قرار داده تا ببیند که عیار نسل تازه لندروور چقدر است و برترین شاسی بلند لوکس دنیا را کدام شرکت می سازد؟ شاسی بلند های آفرودر لوکس معمولا خودرو هایی با سطح قیمت بالا، امکانات و پرداخت مناسب و شتاب قابل قبول هستند که به جز سهولت در استفاده در شهر، از هر تپه و چاله ای عبور می نمایند.
مجله اروپایی اتوکار هم با انتخاب نسل تازه بنز جی واگن و نیز آزاد کردن جیپ رانگلر از قفس سعی نموده به راستی آزمانی حرف های لندروور دیفندر 2020 بپردازد؟ آیا واقعا این خودرو که جایزه برترین طراحی سال و نیز برترین اس یووی سال 2020 موتورترند را از آن خود نموده، قادر است تولیدات برجسته جیپ و بنز را شکست دهد؟
در این آنالیز جالب به وزن کشی اعتبار سه خودرو لندروور دیفندر، جیپ رانگلر و بنز جی کلاس پرداخته ایم. در این آزمایش هر بلایی که تصور کنید سر این خودرو ها آمده تا قهرمان واقعی این رده معین گردد. امروز روز داوری ادعا های بزرگ خودرو های مشهور است. شما فکر می کنید لندروور دیفندر نو بهتر است یا جیپ رانگلر و یا بنز جی کلاس؟
لندروور دیفندر 2020 سری 110
در جدال با دو رقیب دیرینه، نسل تازه دیفندر همان چیزی را که باقی شاسی بلند ها ارائه می نمایند در خود دارد. یک شاسی نردبانی، اکسل خشک و موتور هایی با گشتاور زیاد چیزی است که در رانگلر و جی کلاس هم وجود دارد. آیا نسل تازه دیفندر واقعا برترین خودرو این کلاس است؟
باید دید. تکلیف یک نکته را همین اول کار باید روشن کنیم. اینکه سواری با دیفندر روی جاده چند سروگردن بهتر و راحت تر از جی کلاس و رانگلر است و این امتیاز بزرگی است. در عین حال سوار شدن به دیفندر به علت سیستم تعلیق بادی راحت تر از دو رقیب دیگر است.
در بخش کابین هم با وجود قیمت بسیار کمتر نسبت به جی کلاس، این خودرو شگفت انگیزترین کابین را دارد. نکته خوب کابین دیفندر ادوات، آپشن ها و سوکت ها و خروجی های برق و یو اس بی و ... است که در جای جای خودرو تعبیه شده و کاربرد بالایی به اتاق دیفندر داده است.
موتور دیفندر هم که یک نسخه 2 لیتری توربو از خانواده انجینیوم است، با قوت 237 اسب کارایی مناسبی برای راننده دارد.
از آنجا که فاصله کف خودرو تا زمین بیش از 29 سانتی متر است و از سیستم تعلیق مستقل هم استفاده شده، دیفندر عملکرد حیرت انگیزی در بخش آفرود دارد ضمن اینکه با دو متر عرض و این ارتفاع بزرگترین خودرو کلاس است که به عمیق ترین چاله ها قدرت ورود دارد.
بنز جی 350 دیزلی
درست برعکس دیفندر، سوار شدن به جی کلاس شبیه نشستن در یک کامیون یا وانت بزرگ است. تفاوت عمیقی بین کابین مجلل جی کلاس نسبت به اتاق ساده و دقیق رانگلر یا اتاق هوشمند و مدرن دیفندر وجود دارد. ظاهر جعبه ای خودرو با همه شکوهش ابدا رضایت بخش نیست و درست مثل جیپ برای عابران کمی خشن است.
لندروور دیفندر اینجا حکم یک الگو را دارد. موتور توربودیزل، 282 اسبی و سه لیتری جی کلاس هم حریف وزن سنگین بدنه نمی گردد و خودرو را در کورس ها به محصولی کند تبدیل نموده است. مرسدس بنز با داشتن سه دیفرانسیل و قدرت قفل کردن آن ها توانایی بالایی در زمینه آفرود دارد.
به رغم این ویژگی مهم که جیپ دوتای آن را دارد و دیفندر هیچ، این دیفندر است که به لطف سیستم هوشمند و کامپیوتری خود قادر است قفل کردن چرخ ها و عبور از موانع را به شکل اتوماتیک انجام دهد. بنز البته ابدا کم نمی آورد و کارایی خوبی در آفرود از خود بروز می دهد.
جیپ رانگلر رابیکن
برای سوار شدن به جیپ کار سختی ندارید. کافی است کمی پایتان را بلند کنید تا سوار این خودرو استخوانی و باریک، اما همه جارو شوید. درست مثل دیفندر، رانگلر نیز طراحی مناسبی برای در عقب تدارک دیده و سهولت ورود و خروج یا بارگیری در آن ساده و مناسب است.
چیزی که برای خریداران جی کلاس یک دردسر جدی است، چون در خودرو برای باز شدن به فضای بسیار زیادی احتیاج دارد که معمولا در شهر و پارکینگ ها یافت نمی گردد. این خودرو که از موتور 2.2 لیتری توربو دیزل 197 اسبی سود می برد، عملکردی میانه در بخش کشش و شتاب دارد.
بخشی از این شرایط به علت لاستیک های خاصی است که رانگلر دارد و خودرو را کمی نامتعادل ساخته است. در بخش گل آلود رانگلر برترین عملکرد را دارد و تجربه کار با آن لذت بخش است. حتی شاید بتوان گفت قدرتمندترین خودرو گروه برای آفرود است که بخشی از این موفقیت مدیون وزن اندک بدنه است.
ولی عیب بزرگ این خودرو ارتفاع اندکش از سطح زمین است که مدام به مسیر گیر می نماید و صدا می دهد. این یک عیب بزرگ است.
نتیجه نهایی
هر سه خودرو بهتر از نسل قبلی خود و سه آفرودر برتر دنیا هستند، از هر نظر نیز نسبت به نسل های قبلی خود زیباتر و راحت ترند. از دنده اتوماتیک و اتاق راحت و کشش به نسبت بهتر و بالاتر برخوردارند و تعادلشان کم نیست. در عین حال برای تپه نوردی، گل بازی و شیب زنی بسیار قوی هستند.
با اینهمه خودرویی که نمراتش اعلا، ظاهرش استثنایی و عملکردش چشمگیر است، لندروور دیفندر 2020 است. این خودرو به حق برترین گزینه برای خریداران در این بخش از بازار و برترین ساخته تاریخ لندروور است. دست جری مک گاورن درد نکند!
پ
منبع: برترین ها