خودرویی پرقدرت برای جاده و بیابان
به گزارش ناق، ایسوزو دی مکس یک پیکاپ مبه وسیله با پیشرانه به روزشده و گشتاوری خوب است. این خودروی ژاپنی در سال 2002 به وسیله شرکت ایسوزوی ژاپن به صورت تک کابین و دوکابین تولید و از سال 2008 وارد بازار شد. ایسوزو دی مکس حدوداً در سال 1391 وارد ایران شد و تقریباً از 4 سال پیش مدل دوکابین آن به وسیله یکی از شرکت های خودروسازی کشور در ایران مونتاژ می شود. توان خروجی پیشرانه ایسوزو دی مکس که 160 اسب بخار در 3600 دور در دقیقه است آن را در نگاه اول خودرویی ضعیف نشان می دهد. اما باید بدانید که این خودرو با تولید گشتاور بالا در دورهای پایین باعث شده است تا خوش بدرخشد.

پرقدرت در جاده و بیابان
ایسوزو دی مکس خودرویی پرقدرت در جاده ها و بیابان ها است. پیشرانه توربودیزل این خودرو قدرت آن را دارد تا 360 نیوتن متر گشتاور را در دورهای 1800 تا 2800 به راننده تحویل دهد. این پیشرانه به جعبه دنده دستی 5 دنده مجهز شده است. البته درحال حاضر همه مدل های ارائه شده با جعبه دنده دستی هستند. موتور 4 سیلندر دیزلی ایسوزو دی مکس به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 8.1 لیتر بنزین مصرف می کند و در هر کیلومتر 213 گرم دی اکسید کربن تولید می کند. درصورتی که مسئولان کارخانه تولیدی این خودرو در کشور معتقدند دی مکس در هر 100 کیلومتر 5.8 لیتر بنزین می سوزاند. حجم موتور ایسوزو دی مکس 2999 سی سی و ظرفیت باک آن 76 لیتر است. این وانت دودیفرانسیلی با فاصله رکاب 195 میلی متر تا سطح زمین می تواند تا 3 تن بار را بکشد و تا 750 کیلوگرم را حمل کند.
راحتی جایگاه ها
وزن ایسوزو دی مکس بدون سرنشین 1890 کیلوگرم است که تا چهار سرنشین بزرگ سال را در خود جای می دهد. عملکرد خوب این خودرو در پستی و بلندی ها باعث شده ایسوزو دی مکس سه ستاره از پنج ستاره ایمنی را به دست آورد. عرض ایسوزو دی مکس 1800 و طول آن 5035 بعلاوه ارتفاع آن 1735 میلی متر است. راحتی و نوع جایگاه ها و وجود شش کیسه هوای ایمنی باعث شده سرنشینان آن در مدت طی مسافت طولانی احساس آرامش کنند. ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و ترمزهای کفشکی در عقب ایسوزو دی مکس این امکان را فراهم آورده تا این خودرو ترمزگیری خوبی داشته باشد. سیستم تعلیق این وانت در جلو مستقل و در عقب یکپارچه با فنر تخت است.
مشکل جای پارک
نباید فراموش کرد طول 5 متری ایسوزو دی مکس، کار را برای پارک کردن کمی با مشکل روبرو می کند. اگر بخواهیم درباره ظاهر ایسوزو دی مکس صحبت کنیم، باید بگوییم خلاف زیبایی هایی که دارد پنجره جلوی بیش ازحد بزرگ آن تناسب چندانی با چراغ های جلوی خودرو ندارد. بعلاوه ورودی هوا در سپر جلو هم می توانست طراحی بهتری داشته باشد. جدا از این که سادگی چراغ های عقب را برخی از افراد می پسندند، اما جانمایی سپر کرومی رنگ بزرگ در عقب به جای سپر فعلی هم می توانست بر زیبایی این خودرو بیافزاید. کیفیت پلاستیک درون کابین این خودرو در حد متوسط است. آخرین قیمتی که از ایسوزو دی مکس اعلام شده 117 میلیون 900 هزار تومان است. تولیدکنندگان این خودرو قصد دارند نسل نو آن را هم روانه بازار کنند. طرح نو ایسوزو دی مکس که به زودی عرضه می شود ظاهری نوتر و مدرن تر دارد که سعی شده با شرایط اقلیمی کشور سازگار باشد.
منبع: دیوار