بخش اول سوغاتی های منحصر به فردی که فقط می توانید در گرجستان تهیه کنید

به گزارش ناق، سوغاتی یکی از بخش های جدانشدنی سفر است. ممکن است متوجه شده باشید که صنایع دستی در گرجستان متداول است و دارای قیمت منصفانه ای هم می باشد. در تفلیس چندین مغازه صنایع دستی وجود دارد که در آن می توانید سوغاتی های منحصر به فردی را برای عزیزانتان و یا برای خودتان بخرید. هرچند نمی توانید در مغازه ها چانه بزنید اما اگر قصد خرید سوغاتی از فروشندگان خیابانی را داشته باشید، می بایست این کار را در آن جا امتحان نمایید. در این جا بعضی از سوغاتی های منحصر به فردی که در گرجستان می توان خریداری کرد، ذکر شده است. (خرید مطمئن و مقرون به صرفه بلیط تهران تفلیس | بلیط تفلیس تهران)

بخش اول سوغاتی های منحصر به فردی که فقط می توانید در گرجستان تهیه کنید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

جواهرات میناکاری شده

میناکاری ترکیبی از شیشه و فلزات ذوب شده مانند نقره، مس و طلا است. در گرجستان، توسعه این تکنیک دامنه وسیعی را دربر می گیرد که دوره ای از قرن هشتم تا خاتمه قرن بیست و یکم را شامل می گردد. متأسفانه، این سنت هنری در قرن 15 میلادی از بین رفت و تنها در قرن بیستم زمانی که افراد آغاز به درهم آمیختن تکنیک های مدرن و سنتی برای ایجاد طلا و جواهر با میناکاری کردند، دوباره احیا گشت تا یک هدیه واقعا اصیل به وجود آید. گالری هنری زیور آلات میناکاری، آثاری از جواهرسازان عالی و هنرمندان میناکار گرجستان را به فروش می رساند.

سوغاتی مقرون به صرفه؛ جوراب های خینکالی

هرچند که این جوراب ها صنایع دستی به حساب نمی آید، اما جوراب های خینکالی (جوراب هایی که روی آنها تصویر کوفته های سنتی گرجستان چاپ شده) هدیه منحصر به فردی هستند که می توانید برای هرکسی خریداری کنید. جوراب های آلترساکس را امتحان کنید که جوراب های با طرح های دیگر گرجستانی را هم فراوری می نماید، مانند خاچاپوری، نیکو پیروسمانی (نقاش گرجی) و چوخا (لباس سنتی گرجستان). در صورت خرید سه جوراب یا بیشتر، تخفیف و یا جعبه هدیه دریافت خواهید کرد. برترین زمان سفر به گرجستان

رومیزی های سنتی آبی رنگ

رومیزی های سنتی گرجستان با نقوشی از پرندگان، گوزن ها و دیگر اشکال تزئین شده و قرن ها بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ محلی گرجستان بوده است. گرجی ها روش مطلوب رنگ رزی خُم سرد که ریشه در شرق دارد را اصلاح و ویژگی های خود را به آن اضافه نمودند. آنها از رنگ نیل برای رنگ آمیزی رومیزی ها به رنگ آبی استفاده و سپس آن را با الگوهای محلی تزئین می نمودند. همین موضوع کار آنها را در میان همتایان روسی و اروپایی برجسته می نمود. این سفره ها برای مدت زمانی فراموش شده بودند، اما مدتی بعد دوباره در بازار ها نمایان گشتند. شما می توانید آنها را در گالری 27 یا فروشگاه های صنعتی Nido.ge پیدا کنید.

برای خرید بلیت هواپیما به مقصد گرجستان به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1711

به "بخش اول سوغاتی های منحصر به فردی که فقط می توانید در گرجستان تهیه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش اول سوغاتی های منحصر به فردی که فقط می توانید در گرجستان تهیه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید