پرواز ایرفلوت به استکهلم

به گزارش ناق، شرکت هواپیمایی آئرورفلوت، بزرگ ترین ایرلاین روسی است که به بیش از 130 کشور دنیا پرواز می نماید. این شرکت هواپیمایی قدمت بالایی دارد و هواپیماهایش چندین بار نوسازی شده اند. ناوگان هواپیمایی آن ابتدا از هواپیماهای روسی مانند توپولوف، آنتونوف و ایلیوشین تشکیل شده بود؛ اما به مرور زمان، هواپیماهای مدرن اروپایی مانند ایرباس و بوئینگ، جایگزین آن ها شدند.

پرواز ایرفلوت به استکهلم

مبدا و قطب اصلی این شرکت هواپیمایی، فرودگاه بین المللی شرمتیوو در مسکو است. کشورهای حوزه خلیج، همسایه های شمالی ایران مانند گرجستان، ارمنستان و تاجیکستان، کشورهای اسکاندیناوی مانند سوئد، استونی و نروژ و دیگر کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی از مقاصد هواپیمایی ایرفلوت هستند؛ ایران هم یکی از آن ها به شمار میرود. اگر قصد خرید بلیط پرواز تهران استکهلم را دارید، شرکت هواپیمایی ایرفلوت می تواند یکی از برترین گزینه های شما باشد.

استکهلم، مرکز کشور سوئد است. کشوری آرام و بی حاشیه که در شمال اروپا واقع شده و به عنوان یکی از کشورهای سه گانه اسکاندیناوی شناخته می شود. سوئد از کشورهایی به شمار می آید که از سطح رفاه عمومی بالایی برخودار است. جمعیت زیادی از کشورهای مختلف به این کشور مهاجرت نموده اند. سوئد پنجمین کشور بزرگ اروپا ازنظر مساحت است و به روش حکومت پادشاهی اداره می شود. برای اینکه با پرواز تهران استکهلم به این کشور سفر کنید، بهتر است که اطلاعات اولیه ای از این کشور و مرکز آن داشته باشید.

استکهلم، پاک ترین کلان شهر دنیا

استکهلم، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر سوئد است. نبود کارخانه هایی با سوخت فسیلی باعث شده استکهلم به پاک ترین کلان شهر دنیا تبدیل شود. سالانه گردشگران زیادی در فصل های مختلف به این کشور سفر می نمایند و از شهری مانند استکهلم که قدمت تاریخی هم دارد، بازدید می نمایند. موقعیت جغرافیایی کشور سوئد و نزدیکی آن به قطب شمال، آب وهوای این اقلیم را تحت تاثیر قرار داده و به همین دلیل ورزش های مربوط به فصل سرد مانند هاکی روی یخ و اسکی هواداران زیادی در این کشور دارند. در هاکی روی یخ باشگاه آی ای کی محبوب ترین باشگاه استکهلم است. البته علاوه بر هاکی روی یخ، تیم ملی فوتبال کشور سوئد هم یکی از بزرگ ترین تیم ها در بازی های اروپایی به حساب می آیند و بازیکن های معروفی با ریشه سوئدی در جام باشگاه های اروپایی می درخشند.

ریشه مردم سوئد به وایکینگ ها برمی شود. درحال حاضر شهروندان سوئدی که بخشی از آن ها چند ملیتی هستند، در سطح بالایی از رفاه زندگی می نمایند و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است. مقدار مشارکت مردم در امور مالی نشان می دهد که از شرایط کشور رضایت بالایی دارند. سوئد کشوری مهاجرپذیر است و برای اینکه نرخ رشد جمعیت خود را صعودی نگه دارد، امکانات مختلفی به مهاجران و شهروندانش ارائه می نماید. ایرانی ها یکی از بزرگ ترین گروه های مهاجران به کشور سوئد هستند. نکته جالب درمورد سوئدی ها این است که در امور مختلف وارد شده و اغلب هم درخشان عمل نموده اند. علاوه بر فوتبال، آن ها در ادبیات و هنر هم پیروز بوده اند.

اگر با پرواز تهران استکهلم و ازطریق هواپیمایی ایرفلوت به کشور سوئد سفر کردید، بهتر است لیستی از مکان های دیدنی مرکز آن دردست داشته باشید تا با برنامه ریزی پیش بروید.

شهر قدیمی استکهلم

شهر قدیمی یکی از مناطقی است که بازدید از آن برای بیشتر گردشگران مجذوب کنندهیت خاصی دارد. این شهر در قلب استکهلم واقع شده و بازدید از خانه های دنج و رنگارنگ آن همراه با قدم زدن و لذت از بناهای تاریخی یک فرصت ایده آل برای گردشگران است. قدمت این شهر تاریخی به قرن سیزدهم برمی شود؛ اما بناهایی که در آن می بینید، مربوط به قرن 18 و 19 هستند. خیابان ها سنگ فرش شده اند و با چند دقیقه پیاده روی می توانید به میدان اصلی برسید. کاخ رویال و کلیسای سلطنتی هم در همین محدوده قرار گرفته اند. کافه ها، رستوران ها، موزه های تاریخی ازجمله موزه نوبل، پست و سکه نیز بخشی از جاذبه های گردشگری شهر قدیمی هستند و با یک تیر، می توانید چند نشان بزنید.

کاخ سلطنتی استکهلم

همان طورکه گفته شد کشور سوئد با حکومت پادشاهی اداره می شود. کاخ سلطنتی استکهلم یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین کاخ های اروپا است که خانه رسمی و تشریفاتی ملکه و پادشاه به شمار میرود. دراصل آن ها در این خانه اقامت دائم ندارند و خانه اصلی آن ها در همان شهر قدیمی و کاخ وتینگلنم قرار گرفته است. کاخ سلطنتی، با چندین قرن قدمت، کتابخانه ای سلطنتی را درخود جای داده که در آن با 100 هزار جلد کتاب پرآوازه، از شگفتی های اروپا شناخته می شود.

موزه واسا استکهلم

اگر به دریا، دریانوردی و تاریخ کشتی ها علاقه دارید، این موزه مجذوب کننده ترین بخش سفرتان خواهد بود. در این موزه کشتی مجذوب کنندهی از قرن هفدهم میلادی به شکل دست نخورده به نمایش گذاشته شده است. واسا، یک کشتی قدیمی ، در قرن هفدهم در اولین سفر خود غرق شده و در این موزه نحوه غرق شدن آن در خلیج استکهلم و سپس مراحل نجات یافتن آن نمایش داده می شود. این موزه درحال حاضر سالانه یک میلیون بازدیدنماینده دارد. شهر استکهلم مکان های گردشگری بیشتری دارد که باید به صورت اختصاصی به آن ها پرداخته شود.

سفر به سوئد ازطریق پرواز تهران استکهلم، سفری خاطره انگیز و لذت بخش خواهد بود. برای خرید بلیط می توانید پروازهای ایرفلوت را انتخاب کنید که یکی از بزرگ ترین شرکت های هواپیمایی دنیا است. این شرکت از ایران هم به کشورهای مختلف دنیا پرواز دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2047

به "پرواز ایرفلوت به استکهلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز ایرفلوت به استکهلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید