تور استرالیا ارزان: برنامه بوئینگ برای فراوری پهپاد نظامی در استرالیا

به گزارش ناق، در شرایطی که واکنش ها به توافق نظامی اخیر واشنگتن و لندن با کانبرا ادامه دارد، شرکت بوئینگ از برنامه خود برای راه اندازی خط فراوری پهپاد نظامی در شهر توومبا استرالیا اطلاع داد.

تور استرالیا ارزان: برنامه بوئینگ برای فراوری پهپاد نظامی در استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های شرکت بوئینگ از معین شهر توومبا در استان کوئینزلند استرالیا به اسم مقصد نهایی مونتاژ پهپادهای نظامی آمریکایی خبر دادند.

بنا بر گزارش رسانه های غربی، شرکت هوافضای بوئینگ که دفتر مرکزی آن در شهر شیکاگو واقع شده است، برنامه خود برای فراوری یک نوع تازه از پهپاد نظامی را بیان کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این شرکت آمریکایی بیان کرد که شهر توومبا در استان کوئینزلند استرالیا را به اسم مقصد نهایی خط مونتاژ پهپادهای نظامی لویال وینگمن (Loyal Wingman) معین نموده است.

بوئینگ در حالی از انتخاب این شهر برای فراوری پهپادهای نظامی خبر داده که توافق نظامی اخیر آمریکا و انگلیس با استرالیا همچنان در رسانه ها خبرساز است و مقام های کشورهای مختلف درباره این توافق اظهارنظر نموده اند.

بر اساس بخشی از توافقی که پنجشنبه هفته گذشته در نشست سه جانبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بوریس جانسون و اسکات موریسون نخست وزیران انگلیس و استرالیا اعلام شد، قرار است واشنگتن و لندن به کانبرا برای فراوری و بکارگیری زیردریایی اتمی یاری نمایند (جزئیات بیشتر).

چین این توافق سه جانبه با واکنش تند و محکومیت چین روبرو شده و مقام های کشورهایی اندونزی، مالزی و روسیه هم از آن به شدت انتقاد نموده اند.

اسکات کارپندل مدیر اجرایی شرکت بوئینگ استرالیا که شعبه شرکت بوئینگ در استرالیا است، توضیحاتی درباره برنامه شرکت برای ساخت پهپادهای نظامی در استرالیا ارائه داد.

به گفته او، فراوری هواپیماهای تازه قرار است برنامه ریزی گردد و از هوش مصنوعی استفاده گردد و در استرالیا طراحی و فراوری آنها انجام گیرد.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، این اولین هواپیمای رزمی نظامی است که در نیم قرن در استرالیا طراحی و فراوری می گردد. بوئینگ استرالیا در حال توسعه 6 فروند از این هواپیما با همکاری نیروی هوایی سلطنتی استرالیا است.

به گفته اسکات کارپندل مدیر اجرایی شرکت بوئینگ استرالیا، قرار است در تاسیسات فرودگاه ولکمپ پهپادهای نظامی ساخته شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1767

به "تور استرالیا ارزان: برنامه بوئینگ برای فراوری پهپاد نظامی در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: برنامه بوئینگ برای فراوری پهپاد نظامی در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید