برگزاری 3 رویداد ملی گردشگری در تیرماه، رایزنی با سفرای 7 کشور برای رونق گردشگری

به گزارش ناق، معاون گردشگری کشور گفت: در تیر سال جاری سه رویداد گردشگری و منتخب ملی در استان های خراسان رضوی، یزد و آذربایجان شرقی برای ایجاد نشاط در سطح جامعه با تأکید دکتر مونسان برگزار می شود و مجوز برگزاری این رویدادها از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا گرفته شده است.

برگزاری 3 رویداد ملی گردشگری در تیرماه، رایزنی با سفرای 7 کشور برای رونق گردشگری

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، ولی تیموری در جلسه ای که با کنندگان تشکل های دنیاگردی و مدیران کل دفاتر معاونت دنیاگردی با موضوع تهیه برنامه ای قابل اجرا برای تحریک تقاضا در حوزه دنیاگردی عصر روز سه شنبه 27 خرداد 99 در سالن خلیج فارس معاونت دنیاگردی برگزار شد، گفت: پیشنهادهایی برای اجرای یک برنامه کوتاه مدت در قالب تحریک تقاضا از سوی تشکل های دنیاگردی ارائه شد. البته برنامه های میان مدت و بلندمدت هم در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: باید برنامه ای که تهیه و نوشته می شود، همراه با اقدامات عملی برای اعتمادسازی باشد. تهیه پروتکل ها، ترجمه، تهیه کلیپ و... را می توان در داخل این برنامه دید.

تیموری شرح داد: موضوع بعدی که باید در این برنامه درنظر گرفته شود، تصویرسازی در کوتاه مدت است، باید نشان دهیم زمانی که یک دنیاگرد وارد کشورمان می شود چه اتباع خارجی و چه اتباع ایرانی، با اقداماتی که ما انجام می دهیم و رعایت پروتکل های بهداشتی، خطری سلامت آن ها را تهدید نمی کند و ما به عنوان مقصد امن هستیم.

معاون دنیاگردی کشور خاطرنشان کرد: ما و بخش خصوصی باید کمک کنیم تا در کنار آموزش در خصوص نحوه روبرو با کرونا، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تأسیسات دنیاگردی نشان داده شود. همچنین در بخش تحقیقات بازار باید ببینیم چه افرادی می خواهند به ایران سفر کنند و شرایط همزیستی با کرونا برای گروه و مخاطبان ما که قصد سفر دارند، مشخص کنیم.

او اضافه کرد: در بحث اقدامات حمایتی برای تأسیسات دنیاگردی، دکتر مونسان کارهای مختلفی انجام دادند. به عنوان یک الزام نیاز است تا تورهای آشناسازی را در ابعاد داخلی و بین المللی برگزار کنیم. همراهی دستگاه هایی مانند صداوسیما و وزارت بهداشت درخصوص سفر ضروری است.

تیموری شرح داد: مجموعه اقداماتی که کشور در مدیریت بیماری کرونا انجام داده است، موفقیت آمیز بوده است. ما یکی از حوزه هایی بودیم که بحث پروتکل سفر هوشمند را پیشنهاد داد یعنی سفر همراه با سلامت که مبنا کار قرار گرفت، همچنین در جلساتی که با وزارت کشور داشتیم مصوبه از سوی این وزارتخانه با عنوان معیشت به علاوه سلامت تصویب و این موضوع تبدیل به یک گفتمان در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شد.

صدور گواهی سلامت توسط بخش خصوصی برای هتل هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

معاون دنیاگردی کشور خاطرنشان کرد: آمادگی داریم بازدیدها و بازرسی ها را به خود اصناف واگذار کنیم تا آن ها گواهی سلامت را برای هتل هایی که پروتکل های سفر هوشمند را رعایت می کنند، صادر کنند، همان کاری که کشور ترکیه انجام می دهد. سازوکار اجرایی تحقق این موضوع را به بخش خصوصی واگذار می کنیم ما هم در این زمینه حمایت می کنیم تا اعتمادسازی در خصوص سفر امن بیشتر شود.

برگزاری ماهانه یک جشنواره دنیاگردی در هر استان

او از برگزاری ماهانه یک جشنواره دنیاگردی در هر استان خبر داد و شرح داد: دو پروتکل بهداشتی که ملی بوده و بر اساس استانداردهای بین المللی و پروتکل های سازمان دنیای دنیاگردی و سازمان بهداشت دنیای نوشته شده و مورد تأیید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفته است و وزارت بهداشت نیز تصویب کرده است، باید ترجمه شود، 70 درصد آن نیز انجام شده است.

تیموری اضافه کرد: نکته بعدی در تحریک تقاضا برای سفر، ایجاد فرصت سفر در قالب های مختلف مانند تعطیلی پنج روز در پاییز و زمستان برای کارمندان است که در گذشته در هیئت دولت مطرح شد، یعنی ما باید فرصتی را برای جبران سفرهای نوروزی که به دلیل شیوع کرونا انجام نشده است، ایجاد کنیم.

او اظهار کرد: طرحی تعطیلات خاتمه هفته توسط دوستان ما در حوزه های مختلف در حال پیگیری است تا به تعطیلات روز جمعه، پنجشنبه نیز اضافه شود، در حقیقت باید به سمت فراهم کردن فرصت سفر برای مردم باشیم.

معاون دنیاگردی کشور درباره رایزنی های بین المللی برای جذب دنیاگرد خارجی در این ایام گفت: در بحث رایزنی های بین المللی اقداماتی انجام دادیم و دو هفته است که به شکل مرتب در کانالی که در فضای مجازی برای رایزن های فرهنگی و سفرا ایجاد کردیم، وارد تعامل شدیم، حداقل تا به امروز با هفت سفیر کشورهایی همچون مالزی، تونس، آذربایجان و... ارتباط برقرار کردیم تا با طرف های خود صحبت کنند.

او اضافه کرد: سفرای ما نیز برای بازیابی و رونق دنیاگردی بین المللی جلساتی گذاشتند، این رایزنی ها بین المللی از طرف ما آغاز شده است و بخش خصوصی نیز مانند آژانس داران و هتلداران نیز با همتایان خود مذاکره کنند تا رایزنی ها به شکل شبکه ای انجام شود.

پیگیر بودجه برای تبلیغات دنیاگردی ایران در سطح بین المللی هستیم

تیموری درباره تبلیغات در حوزه دنیاگردی گفت: از زمان حضور خود در معاونت دنیاگردی موضوع تبلیغات در شبکه های معروف را پیگیری کردم، دولت با توجه به مسائل تحریم و کرونا از لحاظ اقتصادی مشکل دارد، اما تمامی این موارد در قالب نامه برای رئیس جمهوری ارسال شد. دکتر روحانی نیز دستور دادند و به سازمان برنامه وبودجه این موضوع ابلاغ شد. این سازمان مطرح کرده بود که باید این موضوع به شکل مصوبه تصویب شود، اکنون این مصوبه در کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفته است به این منظور برنامه ای دقیق توسط معاونت دنیاگردی تهیه به آن ها ارائه و قرار شد، بودجه ای برای تبلیغات در خارج از کشور و برداشتن تصویر غیرواقعی از ایران و بحث های اعتمادسازی در نظر گرفته شود، البته مسیرهای دریافت این بودجه طی شده است.

برای رونق دنیاگردی باید به سمت اجرای تورهای مستقل و انفرادی حرکت کنیم

او با بیان اینکه بحث دنیاگردان انفرادی، یک رویه بین المللی است و در شرایط کرونا نیز به این موضوع تأکید می شود، شرح داد: دنیاگردی انفرادی چندین سال است که در سطح دنیا مطرح شده و با شیوع کرونا تأکید بیشتری شده است. برای اینکه به سمت فرایند بین المللی پیش برویم باید به طرف تورهای مستقل و انفرادی حرکت کنیم.

تیموری اضافه کرد: برای رونق دنیاگردی داخلی باید بخش خصوصی کمک کند و پیشنهادهای خود را در این زمینه ارائه دهد تا تمام تأسیسات دنیاگردی ما درگیر شوند، در بعد داخلی ما سفر به اندازه کافی داریم، اما این سفرها باید در قالب یک پکیج از سوی فعالان دنیاگردی مانند دفاتر خدمات مسافرتی و دنیاگردی و راهنمایان و... تعریف و در نظر گرفته شود.

معاون دنیاگردی خاطرنشان کرد: باید سفر کردن با تور برای مردم فرهنگ سازی شود و حتی ویژگی ها و مزایای این نوع سفر برای مردم تشریح شود، در حقیقت زنجیره سفر باید پیوسته شود. باید پکیجی را برای دنیاگردان طراحی کنیم که باصرفه باشد. البته این پکیج باید برای دنیاگردان خارجی نیز در نظر گرفته شود.

او اضافه کرد: اکنون دنیاگردی انفرادی در سطح دنیا مطرح است، برای این که ما هم بتوانیم از این موضوع بهره مند شویم باید ابتکار عمل داشته باشیم و برای نشان دادن سفر ایمن همراه با سلامت، کلیپ هایی طراحی کنیم که در آن رعایت پروتکل های بهداشتی نمایش داده شود.

تیموری شرح داد: انجمن ها و تشکل های ما برای تحریک تقاضای سفر در بعد داخلی و بین المللی برنامه های خود را ارائه دهند.

او از برنامه ریزی برای برگزاری هفته های فرهنگی 31 استان در استان های هم جوار یا منطقه ای به شکل دوره ای خبر داد و اظهار کرد: هفته های فرهنگی باید توسط انجمن ایران به عنوان کانون ملی دنیاگردی دفاتر ما برای تحریک تقاضا برنامه ریزی اجرا و برگزار می شود. همچنین قرار است 31 تور آشناسازی از تورگردانان، اصحاب رسانه، بلاگرها، افراد مؤثر و... یک استان در استان های هم جوار و منطقه برگزار شود.

برگزاری همایش بین المللی تورگردانان در ایران

تیموری با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری همایش بزرگ تورگردانان در سطح بین المللی گفت: برای این همایش از کشورهای حوزه هدف دنیاگردی ایران دعوت می کنیم و در حاشیه آن نشست های بی تو بی با فعالان کشورهای بازار هدف دنیاگردی ایران برگزار می شود، همچنین تورهای آشنا سازی برای کشورهای هدف که بیشتر کشورهای همسایه و منطقه هستند، برگزار خواهیم کرد.

معاون دنیاگردی مطرح نمود: برگزاری روز دنیاگردی ایران در چهار کشور ترکیه، آذربایجان، آلمان و هندوستان که بازارهای هدف ما هستند، در نظر گرفته شده است.

او درباره دیگر برنامه های معاونت دنیاگردی برای تحریک تقاضای سفر در سطح بین المللی گفت: هشت تور آشناسازی بین المللی و نشست های بی تو بی از کشورهای آذربایجان، ترکیه، عمان، ارمنستان، پاکستان، روسیه، عراق و افغانستان توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و دنیاگردی و چهار تور آشناسازی بین المللی و نشست بی تو بی از کشورهای چین، هندوستان، آلمان، فرانسه توسط جامعه تخصصی تورگردانان برگزار می شود.

تیموری شرح داد: از دیگر برنامه ها برای رشد و توسعه دنیاگردی بین المللی می توان به برگزاری هفته های فرهنگی ایران حداقل در 10 کشور بازار هدف که امکان جذب بالاتری دارند، اشاره کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1020

به "برگزاری 3 رویداد ملی گردشگری در تیرماه، رایزنی با سفرای 7 کشور برای رونق گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری 3 رویداد ملی گردشگری در تیرماه، رایزنی با سفرای 7 کشور برای رونق گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید