برگزیدگان صنعت چاپ در اردبیل تجلیل شدند

به گزارش ناق، خبرنگاران/اردبیل آیین اختتامیه هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل با تجلیل و تکریم از 3 برگزیده صنعت چاپ در استان اردبیل برگزار گشت.

برگزیدگان صنعت چاپ در اردبیل تجلیل شدند

در این مراسم که با حضور فعالان صنعت چاپ و اهالی فرهنگ و رسانه در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار گشت، از 3 برگزیده این جشنواره با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و 4 نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر مورد تکریم قرار گرفتند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در این مراسم به دیرینگی صنعت چاپ در سطح ملی و استانی اشاره کرد و گفت: فعالان صنعت چاپ به رغم همه کاستی ها و نارسایی ها سعی می کنند تا با وجدان کاری و احساس مسئولیت اجتماعی به وظیفه خطیر خود به شایستگی عمل کنند.

رضوان باقلاچی به فعالیت 148 چاپخانه در سطح استان به شکل مدرن و پیشرفته اشاره کرد و اضافه کرد: هر چند بخش عظیمی از این چاپخانه ها در مرکز استان مستقر شده اما سعی بر این است تا در همه منطقه ها استان فعالیت صنعت چاپ به اقدامات مؤثر و مفید در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی منجر شود.

وی اقدام مناسب برخی از فعالان صنعت چاپ را در انتشار مطالب ارزشمند و آگاه سازی در ایام کرونایی یادآور شد و شرح داد: بدون اینکه این فعالان صنعت چاپ از سوی مسئولان و رؤسای کارگروه های ستاد کرونا مورد فراخوان قرار گیرند، به صورت خودجوش زمینه چاپ و انتشار پیام های ارزشمند در حوزه کرونا را برای آگاه سازی مردم چاپ و نشر کرده و در این زمینه پیشقدم شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل اظهار کرد: این نشان می دهد که چاپخانه داران از وجدان کاری و مسئولیت اجتماعی بالایی برخوردار بوده و به راحتی می توانند به اعتلای فرهنگ جامعه به ویژه تقویت روحیه هم افزایی کمک کنند.

در این مراسم یکی از فعالان با سابقه صنعت چاپ در اردبیل نیز با قدردانی از همکاری مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل در تحویل 3.5 هکتار زمین برای احداث کارخانه تولید مقوا در اردبیل خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا مجهزترین و کامل ترین مجموعه تولیدی در این راستا را در اردبیل راه اندازی کنیم.

هاشم عروج زاده به فعالیت چاپخانه شیران نگار به عنوان یک مجموعه کامل و مجهز در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ما کار چاپ را سال هاست در این استان انجام می دهیم و تلاشمان بر این است تا در جهت توسعه و اعتلای فرهنگی و کتابخوانی گام های مؤثری را برداریم.

وی پیشنهاد کرد تا هر چاپخانه دار یک کتابخانه را راه اندازی کند تا در طرح خانه من، کتابخانه همسایه مشارکتی جدی داشته باشد.

مدیر چاپخانه شیران نگار اردبیل به ضعف صنعت چاپ در استان اشاره کرد و گفت: در حالی که 80 درصد کار چاپ کشور همسایه آذربایجان را ما انجام می دادیم امروز آنها به توانمندی منحصر به فردی در صنعت چاپ رسیدند که دیگر هیچ وابستگی به استان اردبیل ندارند.

در این مراسم از مدیران چاپ آرتا پلاست، نگین و شیران نگار اردبیل به عنوان برگزیدگان هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1964

به "برگزیدگان صنعت چاپ در اردبیل تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزیدگان صنعت چاپ در اردبیل تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید