بومی سازی 80 درصد کارخانه های سیمان با وجود تشدید تحریم ها

به گزارش ناق، رزم حسینی با اشاره به بومی سازی 80 درصد کارخانه های سیمان، گفت: تحریم ها باعث تقویت و رشد صنایع مختلف در کشور شده است.

بومی سازی 80 درصد کارخانه های سیمان با وجود تشدید تحریم ها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی با اشاره به رشد بیش از 50 درصدی 27 رشته صنعتی در فروردین ماه امسال، تعمیق ساخت داخل در کنار افزایش فراوری در صنعت سیمان را یکی از اتفاقات مثبت در بخش صنعت عنوان نمود.

وی گفت: ظرفیت فراوری سیمان در کشور 80 میلیون تن و احتیاج کشور به این محصول حدود 70 میلیون تن است؛ کشوری که روزی وارد کننده سیمان بود امروز به یکی از کشور های صادر کننده این محصول تبدیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد فراوری سیمان را 13 درصد عنوان نمود و اضافه کرد: در کنار افزایش رشد فراوری، تعمیق ساخت داخل در صنایع سیمان نیز یکی دیگر از افتخارات صنعت است.

رزم حسینی ادامه داد: تحریم های ظالمانه علیه کشور موجب تقویت و رشد صنایع مختلف کشور شده است، به طوری که در حال حاضر 80 درصد از کارخانه های سیمان در سراسر کشور در نتیجه اعتماد به توان داخلی ساخته شده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، صادرات غیرنفتی در سنوات گذشته را در توسعه صنعت و افزایش فراوری داخل موثر دانست و توضیح داد: اگر صادرات غیرنفتی در این سال ها وجود نداشت در تامین مواد اولیه برای فراوری با مشکل روبرو می شدیم. خوشبختانه با همت فعالان مالی و سیاست گذاری های مناسب، توانستیم علیرغم فشار ناشی از تحریم ها و شیوع بیماری کرونا به رشد صنعتی 8 درصد دست پیدا کنیم.

رشد بالای 50 درصدی فراوری 27 رشته صنعتی در فروردین ماه امسال

وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال در 27 رشته صنعتی، کشور شاهد رشد بالای 50 درصد بود، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش بینی می کنیم این آهنگ رشد فراوری و در کنار آن تجارت بین المللی ادامه پیدا کند.

رزم حسینی با تاکید بر سیاست وزارت صمت مبنی بر حمایت از فراوری داخل، به سابقه طولانی صنعت سیمان در کشور اشاره نمود و با استناد به ظرفیت 80 میلیون تنی فراوری در سیمان، آن ها را فرصتی خوب برای ساخت کشور دانست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1617

به "بومی سازی 80 درصد کارخانه های سیمان با وجود تشدید تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی 80 درصد کارخانه های سیمان با وجود تشدید تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید