بیش از 39 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در قزوین اجرا شد

به گزارش ناق، مدیر عامل شرکت مخابرات استان قزوین گفت: سه هزار و 200 کیلومتر شبکه فیبر نوری در قزوین اجرا شده که حدود 80 درصد آن به صورت زیرزمینی کار شده است.

بیش از 39 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در قزوین اجرا شد

به گزارش خبرنگاران، حسین پیله فروش ها در گفت وگو با ایرنا اضافه نمود: در شهر قزوین نیز یک هزار و 200 کیلومتر شبکه فیبر نوری اجرا شده و هم اینک هزار و 100 مشترک خانگی از این فناوری استفاده می نمایند.

پیله فروش ها گفت:اجرای طرح توسعه فیبر نوری در استان براساس دستور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سه فاز به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد که در فاز اول قزوین تا طارم، فاز دوم قزوین تا الموت و فاز سوم از بویین زهرا تا آوج را در بر می گیرد.

این مسئول گفت:طبق دستورالعمل ابلاغی از وزارتخانه به محض اتمام هر فاز، مرحله های بعدی توسعه فیبر نوری در استان آغاز خواهد شد.

وی اضافه نمود: فیبر نوری یک طرح دولتی است و اجرای آن در نقاط شهری و روستایی استان به عنوان یک زیرساخت بسیار مفید و لازم خواهد بود.

پیله فروش ها گفت: هم اینک در 10 درصد مساحت شهر قزوین فیبر نوری اجرا شده است و اگر متقاضی برای این فناوری جدید در هریک از مناطق استان باشد برای توسعه آن اقدام خواهد شد.

وی اضافه نمود:شرکت مخابرات استان هم اینک به اجرای 120 کیلومتر فیبر نوری در مناطق کوهستانی استان مکلف شده و مجوزهای لازم برای اجرای آن اخذ شده است.

شبکه فیبر نوری، داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل های معمولی است و با استفاده از آن می توان داده های تصویر، صوت و ... را به راحتی با پهنای باند بالا تا 10 گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیع تر در مقایسه با کابل های مسی و تاخیر کم تر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهم ترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 694

به "بیش از 39 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در قزوین اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 39 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در قزوین اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید