تجربه سفر به رامسر، فیلبند و زیبایی های شمال ایران

به گزارش ناق، فصل سفر و آغاز تعطیلات که می گردد، خیلی از افراد بار و بنه را جمع می نمایند و راهی می شوند تا چندروزی را از هیاهوی شهر و شلوغی هایش دور باشند، بیشتر با خانواده یا دوستانشان وقت بگذرانند و استراحت نمایند. ایران جاهای دیدنی و گردشگری زیادی دارد و خیلی از افراد هم برای تعطیلات، سفر به شمال را انتخاب می نمایند. علاوه بر آن سفر به فیلبند و رامسر بیشتر موردعلاقه مسافران هستند. در سفر به رامسر می توانید هرروز صبح چشم هایتان را روبروی سرسبزی و طبیعت شمال ایران باز کنید، هوایی تازه کنید، با تله کابین شهر را از زیر پاهایتان ببینید و خود را به استراحت و تفریحی جانانه دعوت کنید. فیلبند هم از جاهایی است که کسی نیست که دوستش نداشته باشد. مه و ابرهایی که تا قدتان پایین می آیند تا بتوانید آنها را به آغوش بکشید، نوشیدن چایی داغ در هوای دلپذیر فیلبند و عکس هایی که از خود می گیرید تا خاطرات را ماندگار کنید، همه و همه باعث می شوند که در انتخاب فیلبند برای سفر تردید نکنید. برای خواندن ادامه مطلب، با خبرنگاران همراه باشید

تجربه سفر به رامسر، فیلبند و زیبایی های شمال ایران

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

سفر به رامسر

رامسر یکی از شهر های پرطرفدار و با طراوت در شمال ایران , در غرب استان مازندران است که آب و هوایی مطلوب و مساعد دارد و گردشگران زیادی در طول سال در فصل های مختلف از این شهر دیدن می نمایند. در سفر به رامسر می توان دریا را از نزدیک شاهد بود و هم کوه های پر از جنگل های انبوه و سرسبز را. در واقع چشم انداز بکری که به واسطه قرار دریافت جنگل و دریا در کنار هم به وجود آمده است بسیار منحصر به فرد و دیدنی است. این شهر را به جرات می توان به عنوان عروس شهرهای کشور به حساب آورد. رامسر مکان های دیدنی زیادی هم دارد که گردشگران زیادی را سالیانه به این شهر می کشد که معروفترین آنها روستای جواهر ده و گرسماسر، بوستان جنگلی صفا رود، قله مارکو، موزه تماشاگه خزر، تله کابین رامسر و آبگرم رامسر است.

سفر به شمال

در ایران خیلی از افراد مسافرت را فقط با رفتن به شمال معنی می نمایند و دلایل زیادی هم برای این کار دارند. از آب و هوای تمیز و خنک در خیلی از مواقع بگیرید تا سرسبزی و طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری بیشماری که دل هر مسافری را پابند می نماید. بعد از اینکه تصمیم سفر به شمال را گرفتید، حالا زمان آن است که انتخاب کنید می خواهید به استان گیلان بروید یا مازندران. درست است که ما در عامیانه این دو استان را شمال می خوانیم ولی از هر نظر تفاوت هایی دارند که با سفر می توانید به آنها پی ببرید. اگر بخواهیم از استان گیلان آغاز کنیم و به جاذبه های معروف و زیبای آن بپردازیم می توان به قلعه رودخان، ماسوله، ماسال، جاده اسالم به خلخال، جنگل گیسوم، شیطان کوه، اولسبلنگاه و سرولات اشاره نمود اما استان مازنداران هواداران بیشتری دارد و حجم بیشتری از مسافران را هرساله مخصوصا در تعطیلات در خود جای می دهد. اگر مازندران را برای سفر انتخاب نموده اید بهتر است بدانید که پل ورسک، فیلبند، جنگل دالخانی، جنگل های دوهزار، دریاچه سد لار، نمک آبرود، روستای لاویج، آبشار آب پری و باداب سورت از جاهایی هستند که هرگز نباید دیدن آنها را از دست بدهید. با اینکه شمال ایران بیشترین تقاضا را در سفر دارد پس قطعا رفتن به آن در زمان تعطیلات، در ترافیک ماندن را هم با خود به دنبال دارد که با این وجود باز هم از تعداد مسافران نمی کاهد.

سفر به فیلبند

ایستادن بر فراز ابرها همیشه یکی از رویاهای شیرین دوران کودکی بوده است. اکنون با سفر به فیلبند واقع در مازندران می توان به این خواب و خیال کودکی جامه واقعیت پوشاند. روستای فیلبند مازندران از توابع بابل است که بر فراز اقیانوسی از ابر ایستاده و مناظر بی نظیرش همانند تابلوهای نقاشی سورئال هر گردشگری را مجذوب خود می نماید. با اینکه روستای فیلبند بخشی از شهر بابل است اما جاده بابل به این روستا خاکی بوده و شیب و پیچ های زیادی دارد و شاید محلی باشد برای آفرود بازانی که پی هیجان می گردند ولی برای گردشگران عادی راه بهتری وجود دارد. این روستا با سطح دریا 2700 متر فاصله دارد و مرتفع ترین ناحیه منطقه است که تماشای مناظر اطراف آن بسیار لذتبخش خواهد بود. برای سفر به فیلبند هیچگاه به گزارشات هواشناسی اطمینان نکنید چرا که آب و هوای این منطقه به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و در یک روز می توان شاهد بارش برف، تابش آفتاب و بارندگی بود. البته دانستن این نکته لازم است که روستای فیلبند خیلی زود زمستانی می گردد و خیلی دیر زمستان از آن رخت بر می بندد. برای رسیدن به فیلبند بهتر است اواخر اردیبشت ماه تا اوایل مهر ماه را انتخاب کنید و در حد فاصل 25 کیلومتری جاده هراز به آمل به طرف روستای سنگ چال بروید. با رفتن به فیلبند می توانید سری به چشمه لار، امامزاده قاسم و امامزاده یحیی هم بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 633

به "تجربه سفر به رامسر، فیلبند و زیبایی های شمال ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "تجربه سفر به رامسر، فیلبند و زیبایی های شمال ایران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه سفر به رامسر، فیلبند و زیبایی های شمال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید