ترکیه: آتش بس جایگزینی برای راه چاره دائمی مناقشه قره باغ نیست

به گزارش ناق، وزارت خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان یک گام مهم به حساب می آید اما جایگزینی برای راهکار دائمی مناقشه قره باغ نیست.

ترکیه: آتش بس جایگزینی برای راه چاره دائمی مناقشه قره باغ نیست

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این بیانیه در واکنش به توافق ارمنستان و آذربایجان در خصوص رژیم آتش بس که از ساعت 11 به وقت مسکو (12 به وقت تهران) لازم الاجرا شد ، بیان می گردد.

به گزارش روز شنبه شبکه الجزیره وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اعلام آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، اظهار داشت که آتش بس اعلام شده اولین قدم مهم [برای حل اوضاع] است ، اما جایگزین راه چاره نهایی [مسئله] نخواهد شد.

وزارت امور خارجه ترکیه اضافه نمود: ترکیه از تصمیماتی که آذربایجان با آن موافق است حمایت خواهد نمود.

در این بیانیه آمده است: با این تفاهم ، ترکیه به حمایت از آذربایجان هم در میز مذاکره و هم در میدان جنگ ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه اضافه نمود: جمهوری آذربایجان به ارمنستان و تمام جهان نشان داد که می تواند سرزمین های اشغالی خود به مدت حدود 30 سال را با ابزارها و اعتماد به نفس خود باز پس گیرد.

این بیانیه با اشاره به درخواست های مکرر آتش بس از سوی کشورها و سازمان های بین المللی در جریان مناقشه اخیر ، تاکید نمود ؛ جمهوری آذربایجان با قبول آتش بس یک بار دیگر به ارمنستان فرصت داد تا از سرزمین هایی که اشغال نموده است عقب نشینی کند.

مذاکرات ماراتن گونه وزیران خارجه ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه بامداد روز شنبه پس از حدود 12 ساعت به جنگ 12 روزه بین باکو و ایروان انتها داد و طرفین در خصوص یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.

طی این مذاکرات طولانی باکو و ایروان در خصوص آتش بس در قره باغ از ساعت 12:00 شنبه 10 اکتبر(19 مهر) توافق کردند. این موضوع را سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در انتها این مذاکرات سه جانبه اظهار داشت.

بر اساس بیانیه مشترک صادره در انتها این نشست، ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح آمیز در اسرع وقت ادامه خواهند داد.

نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان که بر سر مالکیت منطقه مورد مناقشه قره باغ دچار اختلاف هستند، بامداد یکشنبه ششم مهرماه بار دیگر در مرزهای مشترک درگیری بر سر قره باغ را شروع کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1150

به "ترکیه: آتش بس جایگزینی برای راه چاره دائمی مناقشه قره باغ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: آتش بس جایگزینی برای راه چاره دائمی مناقشه قره باغ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید