آذربایجان و ارمنستان با برقراری آتش بس در قره باغ موافقت کردند

به گزارش ناق، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزرای خارجه دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان شامگاه آدینه و پس از ده ساعت گفتگوی سه جانبه در پایتخت روسیه با برقراری آتش بس در منطقه قره باغ موافقت کردند.

آذربایجان و ارمنستان با برقراری آتش بس در قره باغ موافقت کردند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با اعلام خبر این توافق گفت که آتش بس از بامداد روز شنبه دهم اکتبر (2020) و با تبادل اسرا و اجساد کشته شدگان این درگیریها شروع می گردد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: یک آتش بس اعلام شد: از ساعت 12،00 بامداد روز دهم اکتبر 2020 برای اهداف بشردوستانه و برای تبادل اسرای جنگی و سایر بازداشت شدگان و همچنین اجساد کشته شدگان که مطابق با ضوابط کمیته بین المللی صلیب سرخ انجام می گردد.

در ادامه این بیانیه آمده است که باکو و ایروان با شروع فرایند گفتگوهای اساسی پیرامون مناقشه قره باغ موافقت نموده اند.

لاوروف در مورد این توافق آتش بس گفت: جمهوری آذربایجان، و جمهوری ارمنستان با میانجی گری گروه مینسک و بر پایه اصول بنیانی حل و فصل اختلاف ها، گفتگوهای اساسی با هدف دستیابی به یک توافق صلح آمیز را در اسرع وقت شروع می نمایند.

در بیانیه ای مشترک که لاوروف به آن استناد کرد، آمده است که مختصات آتش بس در منطقه قره باغ به طور جداگانه مورد توافق قرار خواهند گرفت.

این بیانیه همچنین اعلام می نماید که دو طرف به حفظ چارچوب گفتگوها پیرامون قره باغ متعهد هستند.

گفتنی است که طبق یک عرف رایج، چارچوب گفتگوهای رسمی و قابل قبول در سطح بین المللی در مورد مناقشه قره باغ همیشه با ریاست مشترک اعضای اصلی گروه مینسک- روسیه، ایالات متحده و فرانسه- برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1141

به "آذربایجان و ارمنستان با برقراری آتش بس در قره باغ موافقت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان و ارمنستان با برقراری آتش بس در قره باغ موافقت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید