تست کردن این غذاها را در استانبول نباید فراموش کنید

به گزارش ناق، آیا تا به حال به این فکر نموده اید که غذا هم ممکن است انگیزه ای جالب برای سفر باشد؟ شاید باور این مطلب کمی سخت باشد، اما غیر ممکن نیست، خیلی از انسان های جهان عاشق غذا خوردن هستند و همین بهانه ای شده تا تصمیم بگیرند برای تست کردن غذاهای متنوع به مکان های مختلف جهان سفر نمایند. حتی می توان پا را از این فراتر گذاشته و غذا را بخشی از فرهنگ یک کشور دانست، چرا که با تحقیق بیشتر متوجه می شویم که هر کشور و یا حتی هر شهر غذاهای مخصوص به خود را دارد که معرف سنت های آن می باشد، کشور ترکیه هم از این قضیه جدا نیست، در این مطلب سعی نموده ایم به معرفی غذاهای مخصوص ترکیه و رستوران های مختلف در شهر استانبول بپردازیم.

تست کردن این غذاها را در استانبول نباید فراموش کنید

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

ترک ها هم مانند دیگر کشورهای جهان سبک آشپزی مخصوص به خود را دارند، اما به دلیل نزدیکی به ایران سلیقه آن ها در غذا خیلی شبیه به ایرانیان است و اکثر غذاهایشان بسیار لذیذ است و طعم و عطر ویژه ای دارد.

کباب ترکی

یکی از غذاهای معروف و محبوب در استانبول کباب ترکی است، این غذا گوشت گوسفندی است که بر روی زغال برشته شده و به ادویه ها و سس های مخصوص ترکی آغشته می گردد و طعم خاص و بی نظیری دارد. این غذا را به صورت ساندویچ و یا پرسی با برنج می توان سرو کرد. معروف ترین کباب در ترکیه، اسکندر کباب است که توسط اسکندر افندی اختراع شد که با سس مخصوصش یکی از خوش طعم ترین کباب ها در جهان شناخته شده است.

کباب ترکی

پیده

علاوه بر کباب، ترک ها پیتزاهای مخصوص به خود را هم دارند که به آن پیده می گویند و بسیار خوش طعم می باشد. پیتزا ترکی با سوسیس ترکی، گوشت ادویه زده و پنیر تهیه می گردد، این غذا به قدری معروف است که تبدیل به غذای مخصوص برخی از رستوران های شهر استانبول شده است.

پیده استانبولی

کوکورچ

از دیگر غذاهای خیلی خیلی محبوب در استانبول کوکورچ است که بیشتر به صورت خیابانی در استانبول فروخته می گردد و طعم فوق العاده لذیذی دارد. ترکیب آن از گوشت و روده گوسفند است که با ادویه های مخصوص به صورت کامل پخته می گردد و بیشتر به صورت ساندویچی سرو می گردد.

کوکورچ

کمپیر

کمپیر ساندویچ سیب زمینی است که با سلیقه مشتری پر می گردد. در رستوران ها سیب زمینی بزرگ باز شده را در اختیارتان می گذارند و شما می توانید داخل آن را با مواد مخصوص دلخواهتان پر کنید. این ساندویچ هم از غذاهای خوشمزه و محبوب در ترکیه است.

کمپیر

لاهماجون

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که شامل گوشت قرمز چرخ نموده، پیاز و فلفل قرمز است که بوسیله نان بسیار خوشمزه ای پیچیده می گردد و داخل تنور قرار داده می گردد. این ترکیب جادویی بعد از بیرون آمدن از تنور طعم بی نظیری پیدا می نماید و اگر آن را با دوغ محلی سرو کنید، طعم آن را هیچ وقت فراموش نخواهید کرد.

لاهماجون

رستوران های محبوب استانبول

رستوران 360 استانبول

رستورانی بسیار شیک و مدرن که غذاهای بین المللی و ترکی آن بسیار معروف است. پیش غذاهای این رستوران بسیار خاص و لذیذ هستند و غذاهای اصلی هم با وسواس خاص سرآشپز مخصوص رستوران پخت می گردد. مواد استفاده شده همگی تازه و طبیعی هستند. با انتخاب این رستوران، صرف غذا در یک مکان بسیار عالی را تجربه خواهید کرد. رستوران 360 در خیابان استقلال- خیابان بی اوغلو واقع شده است.

رستوران کونیالی

این رستوران در حیاط قصر توپکاپی در خیابان سلطان احمد واقع شده و سبک معماری عثمانی را حفظ نموده است. غذاهای این رستوران همه با شیوه اصیل ترکی پخت می گردد و سبک پذیرایی هم دوران با شکوه عثمانی را تداعی می نماید. در سفر به استانبول رفتن به این رستوران را حتماً به شما پیشنهاد می کنیم، چرا که با نشستن در کونیالی می توانید حال و هوای سلطنت عثمانی را از نزدیک حس کنید.

رستوران کونیالی استانبول

رستوران ماهی سیبالی کاپی

این رستوران شما را به فضای ترکیه قدیم می برد، دورانی که تمام دوستان در یک رستوران دور هم جمع می شدند و از خوردن غذا و گپ زدن لذت می بردند. ماهی سیبالی کاپی دقیقا همین فضا را دارد. رستورانی تمام چوب که محیطی صمیمی و دلچسب را برای صرف غذا ایجاد می نماید و در خیابان شاخ طلایی واقع شده است.

رستوران ماهی سیبالی کاپی استانبول

خانه استیک نصرت

استیک های این رستوران از محبوب ترین استیک ها در استانبول است. در این مکان شما خوردن خوشمزه ترین استیک های عمرتان را تجربه خواهید کرد. خانه استیک نصرت که محیطی صمیمی را برای میهمانان خود فراهم نموده است در خیابان اتیلر واقع شده است.

خانه استیک نصرت استانبول

رستوران آجیا

از رستوران های شیک و مدرن استانبول است که به خاطر سبک منحصر به فرد و خاصی که دارد، پیروز شده جایزه الماس 5 ستاره از طرف آموزشگاه علوم میهمان نوازی و ضیافت امریکا را به خود اختصاص دهد. سبک خاص پذیرایی و ساختمان مجلل آن سبب شده آجیا اولین انتخاب کسانی باشد که برای یک شام شیک برنامه ریزی نموده اند.

رستوران آجیا

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد ترکیه با کارشناسان تور ترکیه در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید

منبع: ستاره ونک
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 579

به "تست کردن این غذاها را در استانبول نباید فراموش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کردن این غذاها را در استانبول نباید فراموش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید