تفاوت خاندان اژدها و بازی تاج و تخت از زبان نویسندۀ داستان

به گزارش ناق، یکشنبۀ قبل بود که اولین قسمت از سریال خاندان اژدها بالاخره بعد از مدت ها چشم انتظاری طرفداران منتشر شد. موفقیت یا شکست این سریال برای شبکۀ اچ بی او اهمیت خیلی زیادی دارد؛ اگر مخاطبان استقبال خوبی از این سریال داشته باشند، این نشانۀ مثبتی خواهد بود از اینکه می گردد به ساختن یک جور دنیای سینمایی تاج و تخت فکر کرد؛ چیزی شبیه دنیای سینمایی مارول.

تفاوت خاندان اژدها و بازی تاج و تخت از زبان نویسندۀ داستان

به گزارش خبرنگاران؛ فصل آخر بازی تاج و تخت سوال ها و انتقاد های زیادی را در بین طرفداران ایجاد کرد و سازندگان خاندان اژدها امیدوارند که این سریال بتواند آن دلخوری ها و نارضایتی ها را با خودش بشوید و ببرد. جورج آر آر مارتین، نویسندۀ اصلی داستان های این دو مجموعه، در این سریال نقش تهیه نمایندگی را دارد و این یک جور هایی برای او مثل تحقق یک رویای چندساله است.

در اینجا خلاصه ای از تبادل نظری مارتین با نیویورک تایمز را می خوانید؛ مارتین در این تبادل نظر دربارۀ تفاوت های خاندان اژدها با بازی تاج و تخت، دلیل نارضایتی مخاطبان از فصل آخر سریال قبلی و بعضی مسائل دیگر که به این سریال تازه مربوط می شوند صحبت نموده است.

خاندان اژدها به لحاظ مضمون همپوشانی و شباهت زیادی با بازی تاج و تخت دارد؛ در هر دو سریال رقابت های خانوادگی و نبرد بر سر تاج و تخت را می بینیم. لطفا دربارۀ تفاوت های بین این دو سریال به ما بگویید.

بازی تاج و تخت که بر اساس کتاب من با نام نغمۀ یخ و آتش ساخته شده بود، از خیلی جهات یک داستان کلاسیک کاملا تخیلی شبیه به داستان های تالکین [نویسندۀ ارباب حلقه ها] بود. درست است که در خاندان اژدها من خیلی از ویژگی های شاخص آن داستان را حفظ نموده ام، اما از جهاتی می شود گفت که دارم حالت استعاری و اسطوره ای آن را کم می کنم. خاندان اژدها بیشتر شبیه یک افسانۀ تاریخی است که چندتا اژد ها هم توی آن پیدا می شود. این داستان یک جور هایی بیشتر شبیه تراژدی های شکسپیر است.

سه سال پیش وقتی بازی تاج و تخت به انتها رسید، خیلی از طرفداران از انتها بندی سریال ناراضی بودند. در این باره چه نظری دارید؟

یکی از مسائل همیشگی در خصوص آن سریال به تعداد فصل های آن مربوط می شد. تهیه نمایندگان بازی تاج و تخت همواره می خواستند سریال را در هفت فصل تمام نمایند، اما من احساس می کردم هفت هشت فصل نمی تواند کافی باشد. به نظر من می توانستیم تا ده یا دوازده فصل ادامه بدهیم. برای این کار داستان به اندازۀ کافی وجود داشت.

اما خب من نتوانستم نظرم را به کرسی بنشانم و سریال در هشت فصل ساخته شد. به نظر من شکایت طرفداران خیلی از بابت اتفاقاتی که در داستان افتاد نیست بلکه حرفشان این است که چرا این اتفاقات این قدر ناگهانی و بی مقدمه روی دادند. اگر ما ده یا دوازده فصل داشتیم می توانستیم مقدمه چینی های بهتری داشته باشیم.

با توجه به انتقاد هایی که از آن سریال شد دربارۀ واکنش مردم به این سریال تازه نگران نیستید؟

این تنها نگرانی من نیست. نگرانی دیگر من دربارۀ انتشار کتاب باد های زمستان است که خیلی خیلی به تاخیر افتاده و این واقعا طرفداران را عصبانی نموده است. به نظرم هم خاندان اژدها و هم باد های زمستان در ابتدای پخش و انتشارشان بالاخره با یک سری بازخورد های منفی روبرو خواهند شد؛ البته از طرف کسانی که نمی خواهند هیچ فرصتی به این دو اثر بدهند.

اگر خاندان اژدها پیروز عمل کند، آیا این نهایت ایده آل های شما خواهد بود؟

خب ما داریم دنباله های دیگری هم می سازیم. یکی از آن ها سریال جان اسنو است و دیگری هم عنوانش ده هزار کشتی خواهد بود. ده هزار کشتی دربارۀ شخصیت نایمریا است و ماجرای آن به هزاران سال قبل از وقایع بازی تاج و تخت برمی شود. این سریال یک حماسۀ اودیسه وار خواهد بود که داستان ورود روینار ها به وستروس را روایت می نماید.

ما حتی چند سریال انیمیشن هم در دست تهیه داریم که داستان یکی از آن ها در سرزمین افسانه ای یی تی اتفاق می افتد؛ سرزمین یی تی یک جور نسخۀ تخیلی از امپراطوری چین و شرق آسیا است. فیلمنامۀ خیلی قوی و جالبی برای این سریال تهیه شده. البته قرار نیست همۀ سریال هایی که مشغول برنامه ریزی شان هستیم حتما ساخته و پخش شوند، اما امیدوارم دست کم تعدادی از آن ها به این مرحله برسند.

دربارۀ نقش خودتان در سریال خاندان اژدها بگویید.

نقش من در این سریال خیلی بیشتر از بازی تاج و تخت است. البته من در فصل های اول تا چهارم آن سریال هم نقش زیادی داشتم؛ یعنی علاوه بر نوشتن یکی از فیلمنامه ها، حتی دربارۀ انتخاب بازیگران هم نظر می دادم. اما به تدریج حضور من کمرنگ تر شد.

کتاب باد های زمستان بالاخره کی منتشر می شود؟

هیچ نظری ندارم؛ هیچ نظری ندارم. در طول ده سال گذشته بار ها یک زمان خاص را مشخص نموده ام و نتوانسته ام در آن موقع کتاب را تمام کنم. به همین دلیل فکر میکنم استعداد خوبی در این طور پیش بینی ها ندارم.

منبع: nytimes.com

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2081

به "تفاوت خاندان اژدها و بازی تاج و تخت از زبان نویسندۀ داستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت خاندان اژدها و بازی تاج و تخت از زبان نویسندۀ داستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید