تورگردانان جاده ابریشم به ایران می آیند

به گزارش ناق، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت سال آینده تورگردانان کشورهای جاده ابریشم میهمان ایران می شوند.

تورگردانان جاده ابریشم به ایران می آیند

مرتضی رحمانی موحد معاون جهانگردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گفت که ایران کوشش می نماید با کشورهای جاده ابریشم در زمینه جهانگردی همکاری داشته باشد.

رحمانی موحد اعلام کرد که این اجلاس با حضور 33 کشور، سال آینده، در ایران برگزار خواهد شد.

به گفته او، برنامه ریزی ها برای انتخاب استان مناسب برای برگزاری این اجلاس شروع شده و سال آینده این اجلاس در یکی از استان های کشور که شرایط مناسبی برای میزبانی از این اجلاس داشته باشد برگزار خواهد شد.

معاون جهانگردی کشور بعلاوه با تاکید بر لزوم توجه مدیران کل استان ها به نظارت بر قیمت ها و کیفیت خدمات در طول نوروز، تاکید نمود که مراکز اسکان آموزش وپرورش فقط مختص اسکان فرهنگیان است و افراد آزاد نباید در این مراکز اقامت داشته باشند.

رحمانی موحد درباره معرفی جاذبه های جهانگردی کشور نیز توضیح داد که به منظور معرفی هر چه بیشتر و مناسب تر جاذبه های جهانگردی در نقاط مختلف کشور و استان های گوناگون، کلیپ 15 دقیقه ای اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های مختلف در دست تهیه است که در اتوبوس های برون شهری و قطارهای مسافر بری برای مسافران و جهانگردان به نمایش در خواهد آمد.

از سوی دیگر به گفته او، قرار است جاذبه های جهانگردی منطقه ها مختلف کشور با استفاده از ظرفیت انیمیشن مجذوب نماینده دیرین دیرین در 45 قسمت معرفی شوند.

معاون جهانگردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی علاوه بر این با اشاره به کوشش های انجام شده برای ارائه خدمات هر چه مناسب تر به مسافران و جهانگردان، گفت:

موضوع مشخص برند جهانگردی برای هر استان در دستورکار و درحال تهیه است.

رحمانی موحد، بر اهمیت اقامتگاه های بوم گردی و لزوم توسعه آنها نیز تاکید و اعلام کرد که براساس توافق های انجام شده با صندوق کارآفرینی امید، متقاضیان احداث اقامتگاه های بوم گردی می توانند از این صندوق، تسهیلات یک میلیاردریالی با کارمزد 4 درصد دریافت نمایند.

به گفته او، اعطای این تسهیلات به سایر تاسیسات جهانگردی ازجمله واحدهای پذیرایی بین راهی، نیز درحال پیگیری است و به احتمال زیاد در سال 96 امکان اعطای این تسهیلات به واحدهای پذیرایی بین راهی فراهم می گردد؛ البته اولویت اعطای این تسهیلات با کارمزد 4 درصد با واحدهای پذیرایی بین راهی است که در نوروز خدمات باکیفیت و مطلوب تری ارائه دهند.

معاون جهانگردی کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی سه زیرپروژه در حوزه جهانگردی تعریف شده که دو مورد از آنها دارای برش استانی است، یادآور شد که توسعه روستایی، سایت های جهانی و بازاریابی و جذب جهانگرد سه زیرپروژه ای است که با موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه جهانگردی تعریف شده است.

منبع: کجارو / دنیای اقتصاد
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1998

به "تورگردانان جاده ابریشم به ایران می آیند" امتیاز دهید

2 کاربر به "تورگردانان جاده ابریشم به ایران می آیند" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورگردانان جاده ابریشم به ایران می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید