ثبت نام 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی

به گزارش ناق، مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 62 هزار زن سرپرست خانوار ثبت نام شده طرح اقدام ملی مسکن از مزایای بسته حمایتی مصوبه ستاد ملی زن و خانواده بهره مند می شوند.

ثبت نام 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی

به گزارش خبرنگاران، عبدالرسول حامدی روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا گفت: از این تعداد 47 هزار و 693 نفر زن سرپرست خانوار در دهک 1 تا 6 مشمول دریافت تسهیلات شده اند.

وی اضافه نمود: بعلاوه تعداد پنج هزار و 464 کارگر زن سرپرست خانوار هستند.

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون با وزارت راه و شهرسازی در سال 98 تفاهمنامه برای تامین مسکن کارگران و سایر گروه های هدف امضا نموده است گفت: یکی از این گروه ها، زنان سرپرست خانوار هستند که برای این قشر آسیب پذیر تامین مسکن حمایتی را در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: هدف گذاری و اولویت ما در این طرح برای دهک های یکم تا ششم است، پرداخت تسهیلات 200میلیون تومانی ساخت و فروش اقساطی برای هر واحد مسکونی با نرخ سود چهار درصد برای زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا سه و نرخ سود 9درصد برای زنان سرپرست خانوار دهک های چهار تا شش است.

این مقام مسوول با بیان اینکه در این طرح سهم آورده نقدی زنان سرپرست خانوار 30 میلیون تومان در هنگام تحویل واحد مسکونی است، گفت: در این بسته حمایتی کوشش شده است با کاهش سهم آورده متقاضیان و پرداخت تسهیلات مقرون به صرفه قیمت و حذف عوارض صدور پروانه ساختمانی و هزینه انشعابات موضوع تامین مسکن برای زنان سرپرست خانوار تسهیل گردد.

وی بیان داشت: سهم آورده نقدی زنان سرپرست خانوار واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن برای مالکیت یک واحد مسکونی 80متری، تنها 30میلیون تومان و هنگام تحویل واحد مسکونی خواهد بود و مابقی هزینه آن در قالب تسهیلات مقرون به صرفه قیمت و یاری های بلاعوض دولت و دستگاه های حمایتی تامین می گردد.

حامدی خاطر نشان کرد: زنان سرپرست خانوار از پرداخت هزینه انشعاب ها، پروانه ساختمانی، عوارض و سایر موارد معاف هستند.

وی با بیان اینکه در این بسته برآورد قیمت تمام شده یک واحد مسکونی 80 متری برای زنان سرپرست خانوار با احتساب بهای زمین 397 میلیون تومان است، گفت: پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در اغلب منطقه ها مختلف کشور از سوی وزارت راه و شهرسازی با همکاری دستگاه های ذیربط در حال انجام می باشند.

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین آمار بیش از سه میلیون نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد، گفت: همه زنان سرپرست خانوار فاقد مسکن می توانند از این ظرفیت استفاده نموده و اقدام به ثبت نام نمایند.

وی اضافه نمود: اطلاعات زنان سرپرست خانوار در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و به افرادی که واجد شرایط باشند به وسیله وزارتخانه مذکور اطلاع رسانی خواهد شد تا نسبت به تامین مسکن اقدام نمایند.

حامدی با اشاره به اینکه ثبت نام زنان سرپرست خانوار به وسیله وزارت راه و شهرسازی انجام می گردد، گفت: اکنون در سراسر کشور طرح های ساخت و ساز مسکن در حال انجامست که بخشی از این ساخت و سازها سهم زنان سرپرست خانوار است.

مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نمود: درصدد هستیم تا کارگروه مشترکی با وزارت راه و شهرسازی تشکیل بدهیم و در مورد جزئیات و فرایند اجرایی تامین مسکن زنان سرپرست خانوار به بحث و آنالیز بپردازیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1721

به "ثبت نام 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 62 هزار زن سرپرست خانوار در طرح مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید