جاذبه های گردشگری قشم

به گزارش ناق، قشم یکی از بهترین و محبوب ترین جزایر در ایران است که سالانه بسیاری از مردم با خرید بلیط هواپیما قشم به آن سفر می نمایند. این جزیره در تنگه هرمز واقع شده است و به عنوان یکی از اصلی ترین نقاط گردشگری برای توریست های خارجی و گردشگران داخلی به شمار می رود. وسعت قشم حدود 1500 کیلومتر مربع است که به عنوان یکی از بزرگترین جزایر خلیج فارس شناخته می گردد. قشم به دلیل جاذبه های طبیعی فراوان و دیگر ویژگی هایش سبب شده است که مردم آن را گزینه مناسبی برای یک سفر تفریحی به یاد ماندنی انتخاب نمایند.

جاذبه های گردشگری قشم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

این شهر شرایط آب و هوایی و جوی متفاوتی دارد به همین دلیل بهتر است که پیش از سفر به قشم، در خصوص آن کمی تحقیق کنید. به طور کلی بهترین زمان سفر به قشم اواسط فصل پاییز تا اوایل فصل بهار است یعنی از آذر ما تا فروردین ماه. اگر چمدان خود را برای سفر به این جزیره زیبا بسته این، پس پیشنهاد می کنیم که تا خاتمه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین جاذبه های گردشگری قشم آشنا کنیم.

دره ستارگان

برای دسترسی به راستا یکی از زیباترین جاذبه های قشم باید به وسیله ساحل جنوبی راه را در پیش بگیرید تا به روستایی با نام برکه خلف برسید. سپس به سوی راه خاکی شمالی این روستا حرکت کنید و به دره ستارگان برسید. منظره ای که رو به روی تان قرار خواهد گرفت پر است از کوه های کوتاه و مرتفع و تو در تو که حالات رسوب شده دارند. دالان ها و ستون ها و حفره های تو در تویی خواهید دید که علت شان گذر باد است. کافیست تا از میان دالان ها عبور کنید و سرتان را بالا بگیرید تا آسمان آبی با آن ابر های پشمکی را ببنید. اگر باد هم در این میان بوزد همه چیز تکمیل خواهد شد! گویی فضا وهم آلود شده باشد. قدمت دره ستارگان قشم متلع به دو میلیون سال پیش است. افراد ساکن در این منطقه معقتد هستند که در سال های بسیار دور یک شهاب سنگ از آسمان به آن جا افتاد است و شکل ظاهری آنجا را بسیار تغییر داده تا جایی که سنگ ها و خاک و ماسه هایش شکل عجیب وغریبی به خود گرفته اند. سفر به قشم راه های مختلفی دارد که یکی از این راه ها، خرید بلیط از معتبر ترین وب سایت ها است. برای مثال شما می توانید با خرید بلیط هواپیما از مستر بلیط یک سفر امن و راحت داشته باشید.

جزیره هنگام

جزیره هنگام حدود 45 کیلومتر از قشم فاصله دارد و اگر از بندرعباس بخواهید به آنجا بروید باید 43 مایل دریایی را طی نمایید و این مسافت دریایی از قشم به جزیره حدود 29 مایل است. برای دسترسی به راستا جزیره هنگام باید ابتدا به قشم رفته و اسکله شهید ذاکری را پیدا کنید، سپس سوار ماشین شوید تا به یک اسکله دیگر یعنی اسکله کندالو برسید. پس از آن پیاده شوید و یک قایق بگیرید، این قایق ها با پرداخت مبلغی حدود 15 هزار تومان شما را به جزیره هنگام می برند. قایق سواری در وسط دریا آن هم زمانی که ماهی ها دور بر قایق شما می پلکند و مرغان دریایی برای شکارشان کمین می نمایند آنقدر هیجان انگیز است که شاید آرزو کنید که ای کاش ساعت برنارد را داشته باشید و زمان را در همان ساعت و همان لحظه متوقف کنید.

بندر لافت

اگر قصد دارید تا به تماشای غروب آفتاب بنشینید اما در فضایی متفاوت تر از فضای جزیره و دریا پیشنهاد می کنیم که به بندر لافت بروید. این بندر در ضلع شمال غربی قشم قرار گرفته است و در گذشته اصلی ترین مرکز جزیره محسوب می شد. یکی از مهم ترین شاخصه های اصلی بندر لافت می توان به خانه های قدیمی و اکثرا کاهگلی اند که دو بادگیر بلند دارند و همچنین کوچه هایی خلوت و آرام و باریک و لنج ها و قایق های متعدد اشاره نمود. در میان هر خانه یک درخت نخل سر به فلک کشیده وجود دارد. خانه های قدیمی لافت در کنار جنگل شناور حرا و دریای خیره نماینده شما را به وجد خواهد آورد.

جزایر ناز

جزایر ناز شبیه هیچ یک از جزایری که تا کنون دیده اید نیستند! در این جزیره هنگامی که جزر رخ می دهد، سه صخره بسیار بزرگ با شن هایی درشخان در دل آن بیرون می آیند و به قشم متصل می شوند. در زبان محلی ها به جزیره ناز دو نموده گفته می گردد اما همه جا آن را با نام ناز می شناسند. برای تماشای جزیره ناز باید حتما زمان جزر آن جا باشید تا بتوانید از آن دیدن کنید، زمانی که صخره ها از دل آن کوتاه می آیند و باز هم به زیر آب باز می گردند بسیار کوتاه است، اما باور کنید که ارزشش را دارد.

جزیره ناز یکی از عجایب 7 گانه قشم می باشد و آن را با عنوان ژئو پارک طبیعی ایران می شناسند. براساس تحقیقات اجرا شده و صحبت های ساکنین این منطقه، جزیره ناز در گذشته محلی برای استراحت ماهیگرها بوده است. در این جزیره هیچ مغازه یا دست فروشی وجود ندارد و شما فقط می توانید برای مدتی به آنجا رفته و از تماشای مناظر لذت ببرید.

جنگل های حرا

جنگل های حرا یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری قشم هستند. در این جنگل شگفتی های بسیاری وجود دارد مانند پنهان و پیدا شدن کاملا ناگهانی اش در زیر آب که بسیار حیرت آور است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 635

به "جاذبه های گردشگری قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید