جشنواره بازی های بومی محلی همراه با آیین های سنتی بندرعباس برگزار گردید

به گزارش ناق، خبرنگاران/هرمزگان مدیر شهرداری منطقه4 بندرعباس گفت: جشنواره بازی های بومی محلی همراه با اجرای آئین های سنتی همزمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در محله شمیلیها برگزار گردید.

جشنواره بازی های بومی محلی همراه با آیین های سنتی بندرعباس برگزار گردید

علی پاسلار زاده در گفت و گو با خبرنگاران، اضافه نمود: هدف از برگزاری این جشنواره، احیای بازی های بومی-محلی و آئین های سنتی و معرفی این رشته به نسل نو است و ادبیات عامیانه هر مرز و بومی مملو از سرمایه های فرهنگی و میراث های معنوی است که بخش بزرگی از بار سنگین آئین های مردمانش را به دوش کشیده و به یادگار مانده است.

مدیر منطقه4 شهرداری بندرعباس گفت: یاد آوری و زنده نگه داشتن آثار به جای مانده گذشتگان،رسومات و خرده سنت های پیشینیان را نشان می دهد و نسل نو را بر آن می دارد،تا در برابر عظمت و باورهای پیشینیان احترام گذاشته و از مرواریدهای آن دریای بزرگ بهره مند گردد.

این مقام مسئول بیان نمود: در این جشنواره آئین های سنتی اجرای مراسم ساخت، بازیهای بومی محلی شامل تیله بازی، چوب و رینگ، هفت سنگا، سنگ چیلکا، گروه هنری جهله نوازی، همراه با غرفه غذاهای بومی محلی، صنایع دستی کار در خانه به وسیله بانوان و چندین برنامه متنوع دیگر نیز برپا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1979

به "جشنواره بازی های بومی محلی همراه با آیین های سنتی بندرعباس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بازی های بومی محلی همراه با آیین های سنتی بندرعباس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید