جلوگیری از مسمومیت غذایی هنگام تحصیل در خارج

به گزارش ناق، بسیاری از افراد، هنگام سفر به خارج از کشور یا مهاجرت به کشوری دیگر برای ادامه تحصیل، دوست دارند غذاهای جدید را امتحان نمایند. این حس تنوع دوستی در همه انسان ها وجود دارد و هیچ ایرادی هم ندارد. مشکل وقتی پیش می آید که غذای آلوده بخورید و دچار مسمومیت غذایی شوید. این جا است که لذت غذای جدید به تنفر از هر چه خوردنی است تبدیل می گردد. همراه خبرنگاران باشید تا با چند نکته ساده برای جلوگیری از مسمومیت آشنا شوید.

جلوگیری از مسمومیت غذایی هنگام تحصیل در خارج

مسافرت و تحصیل در خارج از کشور تجربه لذت بخشی است، چرا که می توانید تجربه تازه ای از هر چیزی داشته باشید، مثلا امتحان کردن انواع غذاهای جدید و لذیذی که مختص آن کشور است. در کشورهای مختلف غذاهایی عجیب و البته فوق العاده ای وجود دارد که ممکن است به شکل مناسبی تهیه نشده باشند و موجب مسمومیت غذایی شوند! مسمومیت و بیمار شدن در یک کشور خارجی و در پی آن به دنبال دارو و درمان گشتن، کار ساده ای نیست. به علاوه، بعضی از مسمومیت های غذایی خطرناک هستند. برای این که از این اتفاق جلوگیری کنید، نکات ساده ای وجود دارد که به شما در زمینه بهداشت یاری می نماید و باعث می گردد که از سفر و تحصیل خود در خارج لذت ببرید و به ماجراجویی ادامه دهید.

دستان خود را بشویید و ضدعفونی کنید

با وجود وفور حشرات و بیماری ها، پاکیزگی عمومی، امری کلیدی برای جلوگیری از سرایت آلودگی به دیگران و خودتان محسوب می گردد. بهتر است قبل از خوردن غذا و تهیه آن و همچنین بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، دستان خود را بشویید یا از ضدعفونی نماینده های جیبی بهره ببرید.

غذا را با دقت خریداری کنید

وقتی به کشور جدیدی سفر می کنید، مغازه های محلی و دست فروش ها با انواع میوه ها، گوشت ها و سبزی های جدید ممکن است نظر شما را جلب نمایند. نسبت به محل خرید احتیاط کنید، مثلا قصابی که در یک گوشه از خیابان در دمای 35 درجه در حال بریدن گوشت است، ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

مواد غذایی خود را کامل بشویید

شستن مواد خوراکی قبل از خوردن آن ها همواره ضروری است (البته برای شستن از تمیز بودن آب مطمئن شوید). میوه ها و سبزی ها ممکن است در تماس با آلودگی های مختلف نگه داری شده باشند؛ بنابراین شستن آنها الزامی است!

از توصیه های محلی ها بهره مند شوید

یکی از بهترین قسمت های سفر به کشور خارجی، بیرون رفتن و امتحان کردن غذاهای جدید است، ولی بهتر است با یاری محلی ها، جاهایی که غذای سالم و خوب سرو می نمایند و جاهایی که باید از آن ها دوری کنید را بشناسید. محلی ها معمولا بهترین راهنماها هستند و از این طریق می توانید اطلاعات بسیار خوبی نیز به دست آورید.

دست فروش های خیابانی

دست فروش های خیابانی بهترین گزینه برای امتحان کردن غذاها و دست پخت های محلی ها محسوب می شوند و مطمئنا شما هم می خواهید آن ها را امتحان کنید، ولی احتیاط را نباید فراموش کنید. معمولا غذاهای خام و لبنیات محلی سرو می گردد که بهتر است با احتیاط بیشتری این نوع خوراکی ها را انتخاب کنید. در این مکان های سنتی، انواع مسمومیت های غذایی در کمین شما است، مخصوصا که بیشتر مواد غذایی در آن جا به درستی سرد نشده اند. البته بسیاری از مسمومیت های غذایی خیلی جدی نیستند و باعث می شوند تا مدت کوتاهی احساس بدی داشته باشید. بنابراین بهتر است همواره در اینترنت به دنبال راه هایی برای درمان مسمومیت های غذایی ملایم باشید. به هر حال، اگر شرایط وخیم شد، دکتر یا بیمارستانی را در محل خود پیدا کنید که بتواند شما را درمان کند. شما هم تجربه تلخ مسمومیت غذایی در خارج از کشور را داشته اید؟ منبع: Go Abroadمنبع: کجارو
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 715

به "جلوگیری از مسمومیت غذایی هنگام تحصیل در خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از مسمومیت غذایی هنگام تحصیل در خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید