خبرنگاران انتقاد انجمن خبرنگاران خارجی از محدودیت های جدید آمریکا

به گزارش ناق، تهران- خبرنگاران- انجمن خبرنگاران مطبوعات خارجی در آمریکا روز دوشنبه محدودیت های جدید ویزا این کشور برای اصحاب رسانه را تهدیدی برای آزادی رسانه ها دانست.

خبرنگاران انتقاد انجمن خبرنگاران خارجی از محدودیت های جدید آمریکا

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، انجمن خبرنگاران مطبوعات خارجی در آمریکا (AFC-USA) در وب سایت رسمی خود به محدودیت های وزارت امنیت داخلی آمریکا در خصوص تغییر ارائه ویزا به خبرنگاران خارجی واکنش نشان داد و آن را تهدیدی برای آزادی رسانه ها در ایالت متحده خواند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در ماه سپتامبر (مهرماه) قوانین ارائه ویزا به خبرنگاران خارجی را محدود نموده و مدت حضور خبرنگاران خارجی در آمریکا را تنها در 240 روز مجاز دانسته است.

طبق قوانین جدید رسانه ای آمریکا، خبرنگاران خارجی تنها در صورتی حق کار در آمریکا دارند که سازمان های رسانه ای در این کشور آنان را مورد حمایت اقتصادی قرار دهند.

با ادامه سیاست های یکجانبه گرایانه دولت ترامپ، وی به تازگی سیاستی خصمانه علیه خبرنگاران خارجی بویژه اصحاب رسانه چین اتخاذ نموده است.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پس از پایان موقتی جنگ تجاری با چین، هم اکنون وارد جنگ رسانه ای با پکن شده و به سیاست معرفی بعضی از رسانه های چینی به عنوان عوامل دست نشانده دولت این کشور، گرایش پیدا نموده است.

در آخرین دور رقابت های پکن و واشنگتن در خصوص اعمال محدودیت های رسانه ای، دولت آمریکا شش شرکت اطلاع رسانی دیگر چین را به عنوان عوامل خارجی معرفی کرد که مشغول به فعالیت در داخل خاک آمریکا هستند.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری اعلام نمود که شش شرکت رسانه ای چین بطور اساسی یا موثر توسط دولت خارجی کنترل می شوند.

پمپئو اضافه کرد: ما هیچ محدودیتی در خصوص آنچه این رسانه ها می توانند در ایالات متحده منتشر نمایند، اعمال نمی کنیم. ما به سادگی می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مردم آمریکا، مصرف نمایندگان اطلاعات می توانند بین اخبار نوشته شده توسط مطبوعات آزاد و تبلیغاتی که توسط حزب کمونیست چین توزیع می گردد، تفاوت قائل شوند.

اگرچه پمپئو در سخنان خود مدعی شد که دولت آمریکا هیچ محدودیتی برای رسانه های چینی اعمال نمی کند، اما در حقیقت وقتی یک شرکت رسانه ای به عنوان یک نهاد خارجی در ایالات متحده معرفی می گردد، ملزم به رعایت همان قوانین و مقررات مربوط به مأموریت های دیپلماتیک است که سختگیرانه تر از موارد عادی برای روزنامه نگاران است.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1245

به "خبرنگاران انتقاد انجمن خبرنگاران خارجی از محدودیت های جدید آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد انجمن خبرنگاران خارجی از محدودیت های جدید آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید