خبرنگاران تهیه لوایح مختلف اقدامی حمایتی در زمینه مدیریت شهری و روستایی است

به گزارش ناق، تهران - خبرنگاران - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: یکی از اقدامات حمایتی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از مدیریت شهری و روستایی کشور، تهیه لوایح، آیین نامه ها و انعقاد تفاهم نامه های مشترک با دستگاه ها است.

خبرنگاران تهیه لوایح مختلف اقدامی حمایتی در زمینه مدیریت شهری و روستایی است

مهدی جاقتصادی نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در خصوص خاتمه لوایح تقدیمی به دولت و مجلس شورای اسلامی در بحث مدیریت شهری و روستایی اضافه نمود: قانون ساماندهی مدیریت پسماند عادی با اولویت مشارکت بخش غیر دولتی در مجلس تصویب و ابلاغ شد که اقدام خوبی در زمینه مشارکت بخش خصوصی در این حوزه است و لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تأسیس دهیاری های خودکفا در روستاهای کشور به تازگی در هیات وزیران تصویب و برای سیر مراحل تصویب به مجلس ارسال شد.

وی ادامه داد: برای تقویت بنیه اقتصادی شهرداری ها و تامین درآمدهای پایدار، لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها و لایحه اصلاح قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده تهیه و به مجلس ارسال شده که در حال برطرف اشکالات شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی است.

جاقتصادی نژاد افزود: لایحه قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات شهرداران تهیه و تقدیم هیات دولت شده، تهیه و اصلاح لایحه مدیریت شهری بر اساس آنالیز تطبیقی با طرح مطروحه در مجلس با عنوان طرح جامع مدیریت شهری نیز در دست اقدام است، همچنین لایحه مدیریت یکپارچه ایمنی شهر و روستا در حال آنالیز در کمیسیون های دولت است.

وی تاکید نمود: لایحه اصلاح ماده 100 قانون شهرداری ها تقدیم هیات دولت شده و لایحه اصلاح قانون اداری و استخدامی کارکنان شهرداری های سراسر کشور در حال آنالیز در مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: مدیریت یکپارچه شهری یکی از بحث هایی که سال هاست در دست پیگیری است، اما محقق نشده که داستان طولانی و مفصلی دارد، در برنامه های سوم، چهارم و پنجم این موضوع مطرح شد، اما عملیاتی نشد و نهایت در برنامه پنجم عنوان آن تغییر کرد و به مدیریت هماهنگ شهری تغییر این موضوع به دو دلیل مقاومت دستگاه های اجرایی در واگذاری وظایف و نبود بستر لازم در مدیریت شهری، تا به امروز محقق نشده است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با بیان اینکه در برنامه ششم نیز این موضوع دنبال شد و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در این موضوع کوشش بسیاری کرد، گفت: با همکاری مجلس طرحی آماده شده بود که با درخواست ما مقرر شد به لایحه تبدیل گردد تا بیشتر مورد استقبال دستگاه های اجرایی قرار گیرد. نهایتا مقرر شد این لایحه به صورت یکپارچه تنظیم و به دولت و مجلس ارسال گردد و امیدواریم تا سرانجام دولت شاهد آنالیز این لایحه باشیم.

وی اظهار داشت: 595 فقره بخشنامه ها، دستورالعمل ها و آیین نامه ها و تفاهم نامه های در راستای ایجاد وحدت رویه، انسجام و انتظام بخشی امور شهرداری ها، دهیاری ها و شوراها از سوی حوزه عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه و ابلاغ شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1524

به "خبرنگاران تهیه لوایح مختلف اقدامی حمایتی در زمینه مدیریت شهری و روستایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تهیه لوایح مختلف اقدامی حمایتی در زمینه مدیریت شهری و روستایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید