خبرنگاران عملیات برطرف مشکل نفوذ فاضلاب به مسجد تاریخی باغخواص ورامین شروع شد

به گزارش ناق، تهران- خبرنگاران- رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با دهیاری روستای باغخواص، عملیات برطرف مشکل نفوذ فاضلاب به آب انبار مسجد تاریخی این روستا شروع شد.

خبرنگاران عملیات برطرف مشکل نفوذ فاضلاب به مسجد تاریخی باغخواص ورامین شروع شد

جهت دریافت خدمات طراحی و ساخت ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ژیلا خدادادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: اوایل تیرماه سال جاری، دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از نفوذ فاضلاب به آب انبار تاریخی مسجد روستای باغخواص از توابع بخش مرکزی اطلاع پیدا نموده و پس از بازدید از محل، گزارش بازدید به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و فرمانداری شهرستان ورامین ارائه شد.

وی اضافه نمود: پس از این بازدید، مسئولان شهرستان از جمله نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشدار مرکزی و مسئولان روستایی در محل حاضر شده و تصمیمات لازم را برای رفع مسائل این بنای تاریخی اتخاذ کردند و مقرر شد تا عملیات رفع مشکل این مسجد، پس از اعلام نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی شروع گردد.

وی اظهار کرد: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، حفر یک حلقه چاه جذبی در منزل مجاور مسجد را علت نفوذ فاضلاب به آب انبار مسجد اعلام کردند و مقرر شد تا این چاه جذبی تخلیه و به طور کامل پر گردد و در مکانی دورتر از مسجد، چاه جدید حفر گردد.

خدادادی گفت: با همکاری دهیاری روستای باغخواص، عملیات حفر یک حلقه چاه جذبی جدید برای این منزل شروع شده و پس از تکمیل عملیات انتقال فاضلاب به چاه جدید، کار بندکشی و بازسازی آب انبار روستا نیز به سرعت انجام می گردد.

وی اضافه نمود: بخشی از سقف این مسجد نیز به دلیل نفوذ آب، دچار رطوبت زدگی شده که این مشکل نیز سریعا رفع می گردد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی طی هفته های اخیر، موضوع نفوذ فاضلاب به مسجد تاریخی باغخواص را طی چند گزارش پیگیری کرد.

ورامین بیش از 400 محوطه باستانی دارد که از این تعداد، 78 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مسجد تاریخی باغخواص در سال 1384 به شماره 14674 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 987

به "خبرنگاران عملیات برطرف مشکل نفوذ فاضلاب به مسجد تاریخی باغخواص ورامین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات برطرف مشکل نفوذ فاضلاب به مسجد تاریخی باغخواص ورامین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید