خبرنگاران همسان سازی پاداش مدال آوران، تدبیر کلیدی وزارت ورزش

به گزارش ناق، تهران- خبرنگاران- همسان سازی پاداش ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی یکی از اقدامات کلیدی وزارت ورزش در دولت تدبیر و امید بود که در بُعد انگیزشی این ورزشکاران را در راستا رسیدن به قله افتخار قرار داد.

خبرنگاران همسان سازی پاداش مدال آوران، تدبیر کلیدی وزارت ورزش

کسب مدال المپیکی و پارالمپیکی همیشه یکی از آرزوهای ورزشکاران به شمار می رود؛ آرزویی که اگر تحقق یابد ضمن آنکه فرد را در بالاترین قله افتخار قرار خواهد داد، موجب خواهد شد تا صندلی ایران در جدول رده بندی توزیع مدال ها ارتقا دهد. البته در کنار این افتخارآفرینی حضور در بزرگترین جشنواره ورزشی دنیا می تواند برای هر کشوری زمینه ساز افتخار و پرستیژ ورزشی باشد.

در کنار تمام این مسائل اگر بگوییم بار سنگین افتخارآفرینی بر دوش مربیان و ورزشکاران رشته های مختلف است گزاف نیست ورزشکارانی که در بعضی از مواقع دوری چندماهه از خانواده را تحمل می نمایند تا ضمن کسب عنوان، پرچم ایران را در بزرگترین تورنمنت ورزشی دنیا به اهتزاز درآورند. این دوری برای ورزشکاران پارالمپیکی سخت تر از ورزشکاران المپیکی و توجه ویژه به آنان موجب انگیزه برای سایر معلولان خواهد شد.

در گذشته نگاه به مدال آوران پارالمپیکی به مانند امروز نبود بلکه بعضی در ذهن خود آن را کم اهمیت تر از مدال های المپیکی تلقی می کردند. این شیوه نگاه موجب شده بود تا طرح یکسان سازی پاداش مدال آوران المپیکی در دستور کار قرار گیرد.

این طرح در چند دوره در مجلس شورای اسلامی و دولت مطرح شد تا در نهایت در دولت تدبیر و امید به تصویب رسید.

هادی رضایی سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از مهم ترین اقدامات این دولت همسان سازی پاداش مدال آوران بود. طرحی که استارت آن در دولت قبل (دهم) زده شد، اما دولت های یازدهم و دوازدهم آن را اجرایی کردند. همسان سازی پاداش مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی موجب شد تا ورزشکاران پارالمپیکی احساس تبعیض ننمایند. همچنین در سیاست های این کمیته برای ورزشکارانی که احتمال مدال آوری دارند یاری هزینه هایی در نظر گرفته شده که با توجه به احتمال رنگ مدال آنان، میزان حقوق متفاوت است. با این اقدام، ورزشکار تنها بر روی تمرینات تمرکز می نماید.

تصویب این طرح موجب شد تا ورزشکاران پارالمپیکی ایران در جامعه به نسبت سایر ورزشکاران نه تنها احساس تبعیض ننمایند بلکه با یکسان سازی این پاداش ها انگیزه برای افتخارات بیشتر باشد. البته چندی پیش بعضی رسانه ها از کم شدن این پاداش ها خبر دادند که با واکنش رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان همراه شد.

سیدمحمد شروین اسبقیان در نشست خبری خود گفت: بعد از آمدن من موضوع کم شدن احتمالی پاداش ها مطرح شد که در این باره با مهدی علی نژاد معاون وزیر و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش صحبت کردیم تا تغییری نکند و کم نگردد. پیگیری های لازم را در مورد مشکل اشتغال زایی ورزشکاران و ملی پوشان انجام خواهیم داد.

همچنین در دولت تدبیر و امید مصوبه ای برای اشتغال مدال آوران پارالمپیکی در دستور کار نهاده شد که اجرایی شدن آن موجب خواهد شد تا این ورزشکاران دغدغه ذهنی نسبت به اشتغال نداشته باشند. موضوع اشتغال زایی ملی پوشان و مدال آوران مصوبه هیات وزیران است و برای تسهیل شرایط ملی پوشان باید پیگیری های لازم انجام گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1149

به "خبرنگاران همسان سازی پاداش مدال آوران، تدبیر کلیدی وزارت ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همسان سازی پاداش مدال آوران، تدبیر کلیدی وزارت ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید