نگاهی به سهول E10X یا جک E، JS1، هاچ بک تازه و الکتریکی کرمان موتور

به گزارش ناق، یکی از محصولات کرمان موتور در نمایشگاه دستاورد های دولت، سهول E10X یا جک E-JS1 است که یک هاچ بک الکتریکی به شمار میرود.

نگاهی به سهول E10X یا جک E، JS1، هاچ بک تازه و الکتریکی کرمان موتور

در جریان نمایشگاه دستاورد های دولت که هم اکنون درحال برگزاری است، خودروسازان کوچک و بزرگ از خودرو های برقی و هیبریدی خود رونمایی کردند. یکی از محصولات شاخص در این نمایشگاه، سهول E10X یا جک E-JS1 است که یک هاچ بک الکتریکی به شمار میرود. این خودرو با نام و نشان کرمان موتور به بازار عرضه خواهد شد، بنابراین در آینده یک محصول برقی با لوگو کی ام سی را شاهد خواهیم بود.

سهول E10X بر مبنای پلتفرم مشترک با هاچ بک های کوچک جک پیشرفته است؛ بنابراین می توان آن را نسخه الکتریکی یک هاچ بک درون سوز عنوان نمود. ابعاد این خودرو شامل طول 3650 میلی متر، عرض 1670 میلی متر، ارتفاع 1540 میلی متر و فاصله بین دو محور 2390 میلی متر می شوند؛ بنابراین سهول E10X یا جک E-JS1 یک خودرو کاملاً مناسب برای استفاده در فضا های درون شهری محسوب می گردد. انتظار می رود پس از عرضه این خودرو، بسیاری از جوانان و بانوان ساکن شهر های بزرگ از این خودرو استقبال به عمل آورند.

معینات فنی سهول E10X یا جک E-JS1

به علت ابعاد کوچک خودرو، در بخش فنی نیز عملکرد یک خودرو شهری را از سهول E10X یا جک E-JS1 شاهد هستیم. پیشرانه الکتریکی این خودرو حداکثر 60 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور آزاد می نماید که برای خودرویی با وزن 1.2 کیلوگرم، چندان زیاد به نظر نمی رسد.

پکیج باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت 30.2 کیلووات ساعت، وظیفه تأمین انرژی پیشرانه خودرو را بر عهده دارد. این باتری از شارژ سریع پشتیبانی می نماید و ظرفیت آن در 42 دقیقه، از 30 درصد به 80 درصد می رسد. بااین حال شارژ کامل باتری با برق عادی و به مقدار 0 تا 100، تا شش ساعت به طول خواهد انجامید؛ بنابراین مالکان این خودرو بایستی هر شب اتومبیل خود را به پریز برق متصل نمایند.

کابین این خودرو طراحی ساده و زیبایی دارد. دو نمایشگر مجزا وظیفه نمایش اطلاعات فنی خودرو و بعلاوه سیستم تفریح را بر عهده دارند. تریم داخلی خودرو نیز از چند رنگ تشکیل شده است تا ظاهر آن برای مشتری مجذوب کننده باشد. ازجمله تجهیزات سهول E10X یا جک E-JS1 می توان به این موارد اشاره نمود: دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین عقب، ترمز های دیسکی به همراه ABS و EBD، گرمکن شیشه عقب و جلو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، تریم چرمی کابین و فرمان، زیرآرنجی ردیف جلو، آینه های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن و سیستم پایش فشار باد تایرها. قیمت این خودرو در چین از حدود 10 هزار دلار شروع می گردد، اما معین نیست که قیمت آن در بازار ایران به چه مقدار معین خواهد شد.

منبع:دیجیاتو

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2240

به "نگاهی به سهول E10X یا جک E، JS1، هاچ بک تازه و الکتریکی کرمان موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به سهول E10X یا جک E، JS1، هاچ بک تازه و الکتریکی کرمان موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید