درخواست مجوز گوگل برای تست پهپاد اطفای حریق

به گزارش ناق، گوگل از سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا درخواست کرد با تست پهپاد برای تحقیق درباره نحوه یاری فناوری برای رصد و کنترل آتش موافقت کند.

درخواست مجوز گوگل برای تست پهپاد اطفای حریق

به گزارش خبرنگاران، در درخواست از سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا، گروه تحقیقات انرژی و اقلیمی گوگل خاطرنشان کرد میخواهد از پهپاد در املاک خصوص در فایرباو کالیفرنیا استفاده کند. این پهپاد 44.8 کیلوگرم وزن دارد و برای کاربردهای کشاورزی فراوری انبوه شده است.

سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا پیش از این با درخواستهای مشابه سازمانهای دیگر موافقت نموده بود. پهپادی که گوگل از آن استفاده می نماید، برای پخش مواد شیمیایی روی محصولات استفاده می گردد و از نظر تئوریکی می تواند برای فرونشاندن آتش مورد استفاده قرار گیرد. این پهپاد به اندازه 20 لیتر گنجایش دارد و می تواند به مدت هشت تا 15 دقیق پرواز کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلفابت - شرکت مادر گوگل - به طراحی فناوری پهپاد با هدف فراوری پهپادهای اتوماتیک تحویل کالا به منظور افزایش دسترسی به کالاها، کاهش حجم ترافیک در شهرها و یاری به کاهش آلایندگی کربن ادامه می دهد. این شرکت کار روی این فناوری را در سال 2012 شروع کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1431

به "درخواست مجوز گوگل برای تست پهپاد اطفای حریق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجوز گوگل برای تست پهپاد اطفای حریق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید