پر آب ترین کشورهای دنیا را می شناسید؟

به گزارش ناق، وجود منابع آب شیرین در هر کشوری بسیار مهم است. آب شیرین، آبی است که نمک محلول کمی در آن وجود دارد و در قالب دریاچه ها، رودخانه ها، حوضچه ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. چشمه های آب زیرزمینی هم می توانند حاوی آب شیرین باشند. برخی از کشورها دارای منابع قابل توجهی از آب شیرین هستند. اما اگر دوست دارید با پر آب ترین کشورهای دنیا آشنا شوید باید با مجله گردشگری خبرنگاران در این مقاله همراه شوید. آب ، از دیرباز تا به امروز سرچشمه رشد و رونق سرزمین های مختلف بوده و آتش بسیاری از جنگ ها بر سر این عنصر حیاتی شعله ور گشته است.

پر آب ترین کشورهای دنیا را می شناسید؟

پر آب ترین کشورهای جهان

برزیل؛ یکی از پرآب ترین کشورهای جهان

برزیل، پر آب ترین کشورهای جهان ست. منابع آب شیرین این کشور به حدود 8هزار و 233 کیلومتر مربع می رسد. منابع آب شیرین موجود در این کشور معادل 12 درصد آب های شیرین جهان را تشکیل می دهند. 70 درصد منابع آب شیرین کشور برزیل از ناحیه آمازون به دست می آید. علیرغم وجود منابع زیاد آب شیرین در کشور برزیل، ناحیه ای پرجمعیت از این کشور یعنی سائوپائولو با مشکل خشک سالی دست و پنجه نرم می کند. این موضوع، چالش و مسئله ای به شدت جدی است. زیرا شدت خشک سالی در این ناحیه بسیار گسترده محسوب می شود. داشتن منابع آب شیرین برای بهره مندی از آن کافی نیست. مدیریت صحیح و استفاده از فناوری های روز برای مدیریت آب هم از جمله مسائل مهمی است که باید کشورهایی با منابع آب مناسب در نظر داشته باشند. بهترین مقاصد گردشگری جهان

روسیه؛ کشوری با منابع آب تجدیدپذیر

منابع آب تجدیدپذیر در روسیه شامل رودخانه ها، دریاچه ها و منابع دست ساز انسانی می شود. دریاچه بایکال، بزرگ ترین دریاچه جهانست که با عمقی زیاد و آب شیرینش در کشور روسیه قرار گرفته است. دریاچه بایکال، حدود یک-پنجم از آب شیرین جهان را به خود اختصاص می دهد. با وجود تغییرات آب و هوایی که در کشور روسیه رخ داده، حجم دریاچه بایکال هم نسبت به گذشته ها به مرور زمان کاهش پیدا کرده است. به طور کلی، 4 هزار 508 کیلومتر مربع از آب های شیرین جهان در کشور روسیه قرار گرفته است.

آمریکا؛ کشوری پهناور و پرآب

منابع آب شیرین کشور آمریکا حدود 3هزار و 69 کیلومتر مربع است. بیشتر آب شیرین در آمریکا را آب های سطحی تشکیل می دهند. در واقع، بیشتر این منابع را دریاچه ها می سازند. بیش از 100 دریاچه در این کشور وجود دارد. مدیریت صحیح آب هم از جمله نقاط قوت آمریکا در استفاده بهینه و مناسب از منابع تحت اختیارش است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

کانادا؛ کشوری با دریاچه ها و رودهای فراوان

کانادا هم دارای 2هزار و 902 کیلومتر مربع آب شیرین است. آب های موجود در این کشور می تواند یک-چهارم کشاورزی کانادا را پوشش بدهد و هشت میلیون نفر از جمعیت را سیراب می کند. آب های شیرین کشور کانادا معمولا از جنس آب های زیرزمینی هستند. این قسم از منابع آب، قابلیت تجدیدپذیری ندارند.

چین؛ سرشار از منابع آبی

چین، پنجمین کشور پرآب جهان به شمار می رود و تقریبا 2 هزار و 840 کیلومتر مربع از آب های شیرین جهان را به خود اختصاص می دهد. آب چین از دریاچه های بزرگ آن تامین می شود. سطح آب این دریاچه ها بنا به فصول مختلف سال متغیر است. یعنی در بعضی از فصل ها، آب موجود در این دریاچه ها بیشتر می شود و در بعضی از فصول هم کمتر است. بزرگترین مراکز خرید جهان

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1861

به "پر آب ترین کشورهای دنیا را می شناسید؟" امتیاز دهید

8 کاربر به "پر آب ترین کشورهای دنیا را می شناسید؟" امتیاز داده اند | 3.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پر آب ترین کشورهای دنیا را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید