دستگاه خانگی زری بافی ساخته می گردد

به گزارش ناق، رئیس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی از طراحی و ساخت دستگاه خانگی زری بافی با قابلیت استفاده در خانه های امروزی اطلاع داد.

دستگاه خانگی زری بافی ساخته می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ،سید عبدالمجید شریف زاده، رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی امروز با اعلام این خبر و اشاره به طول چهار متری دستگاه زری بافی گفت: پیشنهاد طراحی و ساخت دستگاه های خانگی زری بافی با طول کمتر از این اندازه توسط پژوهشگران ارائه شد تا در خانه های امروزی قابلیت اجرا و بافت را داشته باشد.

شریف زاده اضافه نمود: با ساخت دستگاه خانگی زری بافی، علاقه مندان به این هنر می توانند این دستگاه را تهیه و در خانه خود اقدام به اجرای هنر زری بافی نمایند.

رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه به ساخت دستگاه فراوری نخ گلابتون اشاره نمود و گفت:تکنیک استفاده از این دستگاه به فراموشی سپرده شده و تنها دستگاه باقی مانده آن متعلق به دوره صفویه است.

او اضافه نمود: اکنون پژوهشگران گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در کوشش برای طراحی این دستگاه هستند و این پروژه مراحل برنامه ریزی را برای اجرایی شدن طی می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 373

به "دستگاه خانگی زری بافی ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه خانگی زری بافی ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید