تور تایلند لحظه آخری: دهکده مارها در تایلند را بشناسید

به گزارش ناق، در کشور تایلند روستایی است که با مارهای رنگارنگ و عجیب و غریبش از گردشگران و بازدیدکنندگان پذیرایی می نماید.

برای ما هم عجیب بود اما اگر به این موجودات پر رمز و راز علاقه مندید، بد نیست در سفرتان به این سرزمین سری هم به این روستا بزنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور تایلند لحظه آخری: دهکده مارها در تایلند را بشناسید

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

حدود 60 سال پیش در کشور تایلند پزشکی زندگی می کرد که به جذب گردشگران و راهنمایی آن ها به دهکده اش بسیار اهمیت می داد. این پزشک تایلندی که در یکی از روستاهای دورافتاده این کشور زندگی می کرد، با خود فکر کرد چه کند تا گردشگران خارجی به دهکده او سفر نمایند. او پس از کلی تفکر و اندیشه به هم ولایتی هایش گفت که تا در خانه هایشان مار پرورش دهند.

پزشک دهکده به روستائیان گفت که اگر بتوانند مارهای زیادی پرورش دهند می توانند در نمایش های گوناگون از این ماهرها استفاده نمایند و به این ترتیب نام و آوازه روستایشان در همه جا خواهد پیچید. سالها گذشت و نقشه ای که پزشک برای روستائیان کشیده بود عملی شد. حالا روستای بانکوک ساانگا در شمال شرق تایلند به دهکدهمارهای کبرا معروفیت پیدا نموده است.

روستائیان مارها را در جعبه های چوبی بیرون از خانه های شان نگه می دارند. در این جعبه ها بیشتر مارهای سمی نظیر شاه کبرا نگهداری می گردد تا مارهای کم خطر مانند پیتون.

ورود به دهکده با ترس و هیجان همراه است. به نظر گردشگر ها این روستا شبیه پارکی بزرگ با جاذبه های گردشگری دلهره آور است. در این روستا روزانه نمایش های زیادی برای گردشگران برگزار می گردد. برای اجرای هر نمایش ماری که ضروری است از جعبه مربوطه بیرون آورده می گردد.

یکی از تماشائی ترین نمایش هائی که در روستای بانکوک ساانگا برگزار می گردد مسابقه بوکس با مار است. در این نمایش خطرناک حریف، شاه کبراست. یعنی شاه کبرا را وارد زمین نموده و مردی که قرار است با آن بجنگد در برابرش قرار می گیرد. تماشاچی ها از زمین مسابقه فاصله می گیرند تا مار به آنها حمله نکند. گرچه همه حرکات نمایشی که بوکسور روستائی در برابر شاه کبرا اجرا می نماید عجیب است. اما عجیب تر آن است که روستائیان در برابر مارهای سمی کاملا خونسرد هستند.

معمولا بیشتر افراد از مار می ترسند اما ساکنان بانکوک سانگا با تماشا مارها حتی از آنها فاصله هم نمی گیرند، بچه ها روستا با مارها دوست هستند و آنها را در دست می گیرند. همه بچه ها این دهکده از بچگی یاد می گیرند که چطور با مارها چگونه رفتار نمایند و چگونه به آنها غذا بدهند.

روستائیان بانکوک ساانگا خرج و مخارج زندگی شان را از نمایش مارها درمی آورده و از نظر گردشگران این کار بسیار شگفت انگیز است. اما در این نمایش ها هیچ یک از جنبه های ایمنی نه تنها برای گردشگر ها و حتی برای خود روستائیان نیز در نظر گرفته نمی گردد و آنها از نیش مرگبار مارها در امان نیستند.

مثلا بااولی چای 72 ساله از مارگیرهای مشهور روستا تا کنون 21 بار به وسیله مارها گزیده شده، یعنی 21 بار در خطر مرگ قرار گرفته است. برای همین تعدادی از انگشت های دست این پیرمرد که مار گزیده بود را قطع نموده اند تا از مرگ نجات یابد. جالب اینجاست که چای گزیدگی به وسیله مارها را نه تنها خطر نمی داند بلکه به آن افتخار هم می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1928

به "تور تایلند لحظه آخری: دهکده مارها در تایلند را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: دهکده مارها در تایلند را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید