راهنمای خرید راحت ، چگونه در هنگام سفر چانه نزنیم

به گزارش ناق، چگونه در جاده، به چانه زدن مشغول نشویم برای بسیاری از مسافران، چانه زدن می تواند یک دیدگاه ترسناکی باشد و من به عنوان یک مسافر این موضوع را می دانم.بله، علی رغم داشتن تجربه مسافرت به مدت شش سال و قرار گرفتن در چندین موقعیت مشابه، هنوز زمانی که می خواهم این کار را انجام دهم، عصبی می شوم.با وجود این مشکل، هنوز می خواهم چند نکته در خصوص آن به شما بیاموزم. اگر شما نگران این موضوع هستید که باید برای قیمت های مختلف چانه بزنید، یا فروشنده را اذیت کنید یا گول بخورید، هدایت های زیر برای خرید راحت و خرید خوب به شما یاری فراوانی می نماید.بعد از همه این ها، بیایید با آن روبرو شوید: چانه زدن می تواند یک چالش فرهنگی باشد که ممکن است در صورت بی دقتی در آن، دچار مشکل شوید.برای چانه زدن و چانه نزدن ، کارهای زیر را انجام ندهید.

راهنمای خرید راحت ، چگونه در هنگام سفر چانه نزنیم

چانه نزدن : در خرید راحت وقتی قیمت چیزی که میخواهید را نمی فهمید، عصبانی شوید

یکی از برترین راه ها برای موفقیت در چانه زدن، شروع به بحث کردن است. شوخی می کنم. در صورتی که قیمتی که میخواهید را متوجه نشدید، به جای این که عصبانی شوید، آن را به عنوان یک بازی در نظر بگیرید و اگر نتوانستید قیمت را کم کنید، لبخند بزنید و مودبانه برخورد کنید و اگر فکر میکنید که چانه زدن تاثیری نخواهد نداشت، خرید را فراموش کنید. عصبانی شدن فقط فروشنده را عصبانی می نماید و در نهایت شما خرید با قیمت کمتر را از دست خواهید داد. بعلاوه باعث اذیت شدن شما در یک مکان عمومی می گردد.در بیشتر نقاط دنیا، قیمت اجناس مشابه است پس می توانید با لبخند زدن و ترک کردن فروشگاه، به فروشگاه دیگر بروید و از آنجا خرید کنید.زمانی که دارید از فروشگاه خارج می شوید، اگر فروشنده شما را صدا نزد بدانید که باید فروشگاه های دیگر را امتحان کنید. هرچه قدر در برابر فروشنده خوش برخوردتر باشید، احتمال خرید با قیمت پایین تر برای شما بیشتر خواهد بود.

چانه نزدن : برای خرید خوب قیمت ها را از پیش آنالیز نکنید

چه کسی شگفت زده شدن در هنگام سفر را دوست ندارد؟به جای این که همه چیز را به تقدیر بسپارید و هیچ ایده ای از آنچه که می خواهید خریداری کنید نداشته باشید، از قبل برای چیزی که می خواهید خریداری کنید تصمیم بگیرید و آنلاین نگاهی به قیمت ها بیندازید تا ببینید چه چیزی در انتظار شما است.با این روش، می توانید متوجه شوید که آیا چیزی وجود دارد که بتوانید برای آن چانه بزنید و چون در خصوص طیف قیمت ها آگاهی دارید، راحت تر می توانید چانه بزنید و در طول سفر آرامش بیشتری خواهید داشت.

چانه نزدن : در خرید خوب تصمیم بگیرید که اصلا چانه نزنید.

اگر شما فرد عصبی یا خجالتی هستید، چانه زدن می تواند برای شما بسیار سخت گردد مخصوصا این که این کار در استان متحده آمریکا هم بسیار نادر است. این دقیقا همان چیزی بود که وقتی که من برای اولین بار سفر کردم در خصوص چانه زدن احساس می کردم. در سایر کشور ها به جز استان متحد آمریکا، این کار پذیرفته شده است و اگر شما این کار را انجام ندهید فکر می نمایند که شما بسیار پولدار یا بسیار ضعیف هستید پس خود را به خاطر انجام این کار سرزنش نکنید. به جای این که از قرار گرفتن در این موقعیت بترسید، سعی کنید از آن به عنوان ابزاری برای بالابردن اعتماد به نفس و خارج شدن از ناحیه اطمینان خود بهره ببرید. شما برای تمرین، می توانید از مقادیر کم مثلا یک دلار کمتر شروع کنید و یا حتی چانه زدن سایر افراد را ببینید. اگر در هر نقطه احساس ناراحتی کردید، فقط سر خود تکانی دهید، لبخند بزنید و محل را ترک کنید.

چانه نزدن : برای خرید راحت چیزی را که لازم ندارید را برای یک خرید راحت خریداری کنید

سوغاتی های بسیاری وجود دارد که شما دلتان می خواهد آن ها را خریداری کنید اما باید به این موضوع توجه کنید که بتوانید آن ها را در کوله پشتی خود جا دهید. مثلا شما اگر بخواهید ماکت 12 اینچی از Angkor Wat را در ساک خود جا بدهید، یا باید لباس های خود را از ساک در بیاورید یا این که هزینه زیادی را پرداخت کنید. به جای این که سوغاتی های گوناگون خریداری کنید، سعی کنید از مکان هایی که می روید عکس بگیرید و در یادگاری های خود نگه دارید. اگر میخواهید یادگاری از سفر خود داشته باشید، چرا مگنت یا کارت پستال نمیخرید که فضای کمتری بگیرد. اگر من وسوسه خرید داشته باشم، سعی می کنم 24 ساعت در خصوص آن فکر کنم و بعد از آن دوباره برگردم و اگر باز آن را خواستم، بخرم. البته در بیشتر مواقع من این کار را نمی کنم.

چانه نزدن : در خرید خوب جنس بدلی را به خاطر شبیه بودن کلی آن به جنس اصلی خریداری کنید.

برای خرید راحت و خرید خوب در هنگام سفر، فروشنده ها به راحتی می توانند جنس تقلبی را به شما بفروشند بنابراین قبل از سفر حتما در خصوص خریدی که میخواهید انجام دهید تحقیق کنید. سعی کنید که فروشندگان مناسب را پیدا کنید و از واقعی بودن گزینه های خرید خود اطمینان پیدا کنید. آخرین سوغاتی که شما از تعطیلات خود می خواهید، چیزی است که در ایالات متحده ساخته شده است. این امر مخصوصا در مکان هایی مثل ترکیه بسیار مهم است، زیرا هنگام خرید یک فرش در ترکیه گول زدن شما بسیار آسان است و بیشتر آن ها دست ساز نیستند و می توانند قیمت بسیار بیشتری از آنچه که واقعا هستند را برای خرید راحت و خرید خوب داشته باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 2146

به "راهنمای خرید راحت ، چگونه در هنگام سفر چانه نزنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید راحت ، چگونه در هنگام سفر چانه نزنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید