راهنمای سفر به عشق آباد

به گزارش ناق، راهنمای مسافرتی به عشق آباد

عشق آباد، مرکز کشور ترکمنستان است، این شهر با رنگ و بوی اسلامی در تراز شهرهای پیشرفته قرار گرفته است. آنچه که باعث شده شهر عشق آباد در طراز شهرهای پیشرفته قرار بگیرد معماری و ساختمان سازی های پیشرفته در این شهر است. با وجود آن که 85 درصد جمعیت آن مسلمان است، اما جهانگرد ها دارای محدودیت چندانی نیستند. اما قبل از سفر به هر مقصدی احتیاج است تا اطلاعاتی درباره محل اقامت، رستوران های مقصد و بعلاوه هزینه هایی که ضروری است انجام دهیم را بدانیم، به همین علت خبرنگاران اقدام به جمع آوری این اطلاعات در راهنمای سفر به عشق آباد کرده است؛ با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به عشق آباد

موقعیت جغرافیایی

شهر عشق آباد یا اشک آباد مرکز کشور ترکمنستان می باشد، این شهر در بیابان های شهر قره قوم در نزدیکی مرز ایران قرار گرفته است. مساحت این شهر 440 کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال 2012 صورت گرفته است، جمعیت این شهر 1,031,992 نفر بوده است.

مختصری از تاریخ عشق آباد در ترکمنستان

عشق آباد در سال 1818 تنها روستای کوچک جهت استراحت کاروانیان جاده ابریشم بوده که در نزدیکی شهر باستانی نسا قرار داشته است. شهر نِسا که در زمانی مرکز اشکانیان بوده که در جمله مغول کاملاً ویران شده است. آثار این شهر در نزدیکی عشق آباد کشف شده است. در حال حاضر اینطور حدس زده شده است که عشق آباد بر روی خرابه های شهر باستانی نِسا بنا شده است. در سال 1924 عشق آباد رسماً مرکز ترکمنستان شوروی شد. در سال 1948 میلادی زلزلهٔ ویرانگری این شهر را تخریب کرد که سپس بازسازی شد. در سال 1962 طرح کانال قره قوم که در نوع خود طولانی ترین کانال دنیا به طول 600 کیلومتر بود و قره قوم را به آمودریا متصل می نمود، آغاز شد.

اطلاعات کلی شهر عشق آباد

واحد پول: منات ترکمستان (TMT)

پیش شماره: +993

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

تفاوت زمانی ترکمنستان با ایران: +5

فرودگاه: فرودگاه عشق آباد (فرودگاه عشق آباد)

آب و هوای شهر عشق آباد

ترکمنستان به طور کلی دارای آب و هوای بیابانی و نیمه گرمسیری می باشد. در فصل سرما این کشور از آب و هوای معتدلی برخوردار است و بیشترین مقدار بارش در این کشور ماه ژانویه رخ می دهد. برای سفر به شهر عشق آباد در ترکمنستان اغلب اوقات زمان مناسب است اما برترین زمان برای سفر به این شهر، ماه های فروردین، اردیبهشت، آذر، دی، مهر و آبان می باشد.

هزینه اقامت در شهر عشق آباد

با توجه به این که در سال های اخیر شهر عشق آباد پیشرفت های بسزایی داشته و ساخت و سازهای زیادی در این شهر صورت گرفته است، بنابراین هتل های مجللی را می توانید در این شهر برای اقامت انتخاب کنید. هتل های شهر عشق آباد به میزان ای لوکس و درجه یک هستند که با هتل های اروپایی در رقابت هستند. برای همین شما هیچ گونه مسئله ای بابت اقامت در این شهر نخواهید داشت. در ادامه ما به حدود از قیمت رزرو هتل ها در این شهر و بعلاوه چند مورد از برترین هتل هایی که در شهر عشق آباد وجود دارد اشاره خواهیم کرد. (تمامی قیمت هایی که در این مطلب ارائه می گردد مربوط به تاریخ 15 بهمن 1396 است و قیمت دلار نیز 4750 تومان است).

  • هتل ییلدیز (Ýyldyz Hotel)

با اقامت در هتل 5 ستاره شهر عشق آباد می توانید، غبار خستگی را از روحتان بزایید. از جمله امکانات هتل ییلدیز حمام، سونا، سونای خشک، اتاق درمان، سالن سرگرمی، باشگاه، 2 استخر داخلی، یک استخر روباز به همراه جکوزی، سالن زیبایی، رستوران، پارکینگ و سیستم وای فای و تهویه در تمامی اتاق ها می باشد.

شماره تلفن: 0099312390900

شماره فکس: 0099312921407

وب سایت: www.yyldyzhotel.com

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Unnamed Road، Aşgabat، Turkmenistan

  • هتل اوگوزکنت (Oguzkent Hotel)

تمامی امکانات رفاهی را در هتل 5 ستاره اوگوزکنت در شهر عشق آباد می توانید داشته باشید. در رستوران این هتل انواع غذاهای بین المللی سرو می گردد. از جمله امکانات سرگرمیی این هتل سالن اسپا، دو استخر آب گرم روباز، یک استخر داخلی، سونا، باشگاه، اتاق آرامش، اتاق دمنوش، سالن تنیس و استودیو می باشد.

شماره تلفن: 0099312449500

وب سایت:oguzkenthotel.com

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Yyldyz Hotel، Bitaraplyk şaýoly 231، Ashgabat، Turkmenistan

  • هتل شرایتون گرند ترکمن (Sheraton Grand Turkmen Hotel)

شاید در شهر عشق آباد به این علت که زبان انگلیسی بین مردم رواج کمتری دارد شما در حین اقامت دچار مشکل شوید، اما هتل گرند در این شهر مشکل زبان را حل نموده است و تمامی کارکنان این هتل 5 ستاره مسلط به زبان انگلیسی هستند. شما هر گونه امکاناتی که بخواهید، این هتل در اختیارتان می گذارد.

شماره تلفن: 0099312510555

وب سایت:turkmen.traveler.uz

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Berdy Kerbabaýewa köçesi، Aşgabat، Turkmenistan

هزینه خورد و خوراک در عشق آباد ترکمنستان

در کشور مالزی به منظور تهیه غذا در یک رستوران خوب باید 18 دلار را بپردازید. بعلاوه اگر بخواهید در یک رستوران میانه با سرویس میز یک غذای دو نفره میل کنید، باید مبلغ 45 دلار را هزینه نمایید. شما برای تهیه یک همبرگر مک دونالدز می بایست 10 دلار بپردازید. قیمت یک بطری آب معدنی 0.7 دلار می باشد. بعلاوه اگر اهل خوردن قهوه هستید به ازای هر لیوان قهوه مبلغی معادل 2.41 دلار پرداخت بنمایید.

  • رستوران مِردِم (Merdem Restaurant)

این رستوران در شهر عشق آباد از گوشت های حلال برای طبخ غذاهای خود استفاده می نمایند، بعلاوه اگر در ماه رمضان در این شهر باشید رستوران مردم برای باز کردن روزه یتان برترین گزینه ها را دارد.

شماره تلفن: 0099312498002

وب سایت:www.merdem.biz

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد A. Garlyyev St، Ashgabat، Turkmenistan

  • رستوران آلتین کینار (Altyn Cynar Restaurant)

اگر علاقمند به غذاهای کبابی و گریل شده هستید رستوران آلتین کینار را حتما در شهر عشق آباد امتحان کنید. در این رستوران می توانید انواع غذاهای گوشتی و سبزیجاتی را پیدا کنید.

شماره تلفن: 0099312217585

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد 10 ýyl Abadançylyk şaýoly 110، Aşgabat 744005، Turkmenistan

  • خانه استیک آلپت (AlpEt Steakhouse)

همانطور که از نام این رستوران معین است، شما می توانید انواع استیک های خوشمره را در آن پیدا کنید. خانه استیک آلپت همیشه پاتوق گردشگران خارجی است به همین علت کمی هزینه ها در این رستوران بالا است.

شماره تلفن: 0099312951951

وب سایت: alpet.biz

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Unnamed Road، Aşgabat، Turkmenistan

  • خانه پیتزا (Pizza House)

اگر می خواهید سریع غذا بخورید و وقت زیادی برای سرو غذایتان ندارید، خانه پیتزا آماده ارائه سرویس به شما است.

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Magtymguly şaýoly، Aşgabat، Turkmenistan

هزینه حمل و نقل در شهر عشق آباد

استفاده از سیستم حمل و نقل در شهر عشق آباد بسیار ساده و بی دردسر است. شما در هر جای شهر که بایستید و دستتان را تکان دهید، تاکسی جلوی پای شما می ایستد. علاوه بر تاکسی سیستم اتوبوس رانی هم در این شهر بسیار خوب است و شما می توانید با اتوبوس های این شهر به نقطه ای که می خواهید سفر کنید.

هزینه بلیط تک سفره 0.09 دلار

هزینه بلیط ماهانه 5.70 دلار

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 0.80 دلار و به ازای هر یک کیلومتر 0.5 دلار به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 5.7 دلار باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در شهر عشق آباد 0.2 دلار است.

جاذبه های مهم گردشگری در شهر عشق آباد

  • بنای یادبود استقلال (Independence Monument)

استقلال یکی از بناهایی است در شهر عشق آباد که مردم ترکمنستان با افتخار از آن یاد می نمایند. این بنا برای گرامیداشت استقلال ترکمنستان از شوروی سابق که در سال 1991 رخ داده، ساخته شد و تقریبا هر گوشه آن یادآور این قضیه می باشد. بنای استقلال از 27 مجسمه قهرمانان ملی و سازه طلایی 27 متری ساخته شده است که یادآور روز استقلال ترکمنستان است.

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Turkmenbasy Sayoly | Archabil، Ashgabat 744000

  • بنای تاریخی طاق بی طرفی (Monument Arch of Neutrality)

بنایی زیبا و جالب اما یادگاری از دوران ریاست جمهوری فردی مستبد می باشد. بنای طاق بی طرفی در زمان ریاست جمهوری نیازوف، به منظور پاسداشت بی طرفی کشور ترکمنستان ساخته شد. این بنا که برای ساختش هزینه های بسیار زیادی شده است، این روزها تبدیل به یکی از جذابترین اماکن برای گردشگرهای خارجی شده است. گردشگرها در روز از این بنا عکس می گیرند و در شب به تماشای پایکوبی نور چراغ های رنگی و زیبای آن می نشینند و بعلاوه اگر هم خواستند می توانند از آسانسورهایی که در پایه های بنا قرار گرفته است بالا بروند و درونش را مشاهده نمایند.

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Bitaraplyk şaýoly، Aşgabat، Turkmenistan

  • موزه فرش ترکمنی (Turkmen Carpet Museum)

موزه فرش ترکمن که متعلق به موزه ملی ترکمنستان است، به داشتن فرش های بسیار بزرگ دست بافت معروف می باشد. بیشتر این فرش ها متعلق به قرن 18 و 19 هستند. یکی از این فرش ها که در سال 2001 بافته شده و در کتاب گینس هم به عنوان بزرگترین فرش دست بافت دنیا به ثبت رسیده است. این فرش 301 متر مربع مساحت دارد و برای بزرگداشت استقلال ترکمنستان از شوروی سابق بافته شد. در این موزه، انواع قالی، نمد، خورجین و… هم به نمایش گذاشته می گردد.

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Atamyrat Nyyazow Sayoly، Ashgabat 744000

  • دنیای افسانه های ترکمن (World of Turkmenbashi Tales)

جایی شبیه به دیزلی لند برای سرگرمی و بالا رفتن آدرنالین در شهر عشق آباد دنیای افسانه های ترکمن است. هرچند که دنیای افسانه ها، ابعاد و کیفیت دیزنی لند رو ندارد، اما اگه به هیجان و سر و صدا و شلوغی علاقه دارید، می توانید به این مکان برید و از شهر بازیش لذت ببرید.

شماره تلفن: 0099362020006

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Garassyzlyk sayoly، Ashgabat 744000

  • مرکز فرهنگی و سرگرمی عالم (Alem Cultural and Entertainment Center)

زمان زیادی از ساخت این مرکز فرهنگی و سرگرمی نمی گذرد و به همین علت جزو ساختمون های مدرن عشق آباد محسوب می گردد. این مرکز که در سال 2012 ساخته شده است، به غیر از کاربری اصلی آن، یک استفاده جالب دیگری هم دراد. روی سقف ساختمون 95 متری، یه چرخ و فلک بزرگ با ارتفاع 48 متر، به نام عالم ساخته شده است که در هنگام افتتاح، به عنوان مرتفع ترین چرخ و فلک در فضای سربسته در کتاب گینس به ثبت رسید.

آدرس: ترکمنستان - عشق آباد Archabil Hwy، Ashgabat، Turkmenistan

جشنواره های شهر عشق آباد

جشنواره نوروز: در شهر عشق آباد برای نوروز در 20 و 21 مارس جشن بزرگی برگزار می گردد.

جشنواره خربزه: از دیگر جشنواره هایی است که اوایل شهریور در شهر عشق آباد برگزار می گردد.

بایدها و نبایدها در شهر عشق آباد ترکمنستان

  • آب لوله کشی در کشور ترکمنستان قابل آشامیدن نیست. حتما برای مصرف روزانه خود از آب های معدنی که در فروشگاه ها عرضه می گردد بخرید و از خوردن آب های لوله کشی به شدت اجتناب کنید.
  • همیشه سعی کنید یک کارت شناسایی از خودتان همراهتان باشد، زیرا ممکن است در خیابان های این شهر پلیس از شما درخواست مدارک کند.
  • قبل از سفر به این کشور حتما واکسیناسیون هپاتیت A و B را انجام دهید. واکسیناسیون در برابر بیماری تیفوس نیز توصیه می گردد.
  • بعد از ساعت 11 شب رفت و آمد در این کشور ممنون است. اگر پرواز یا اضطراری برای خروج شما از هتل بود حتما باید تاکسی بگیرید.
منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 1968

به "راهنمای سفر به عشق آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به عشق آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید