راهنمای کاربردی و مفید برای کاهش مسائل سفر تابستانی

به گزارش ناق، گاهی اوقات در یک سفر تابستانی طولانی مدت با وجود مهیا بودن همه شرایط، مسائل جزئی و مسائلی که کاملا بی اهمیت به نظر می رسند، مانع لذت بردن از سفر می شوند. درحالی که با رعایت یکی سری نکات ساده و پیش پاافتاده، تمام این مسائل به راحتی قابل حل هستند.

راهنمای کاربردی و مفید برای کاهش مسائل سفر تابستانی

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تور کانادا از ایران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مسائلی ساده و ظاهرا بی اهمیت مثل همراه نداشتن دارو و لوازم شخصی به اندازه کافی، طولانی بودن جهت و استاندارد نبودن جایگاه هواپیما یا اتوبوس و ... می توانند یک سفر تابستانی لذت بخش را به فعالیتی خسته نماینده و ناخوشایند تبدیل نمایند. آشنایی با رایج ترین مسائل مسافرت و به کار بردن هدایت های کاربردی و مفید برای سفر تابستانی ارائه شده در این مقاله، می تواند این مسائل را برطرف کند و سفر خوشایند و دلپذیری برای شما به ارمغان بیاورد.

از یک حوله لوله شده برای کاهش دردهای مفصلی بهره ببرید

در طول سفر تابستانی عوامل مختلفی مثل پرواز طولانی، خودروی غیراستاندارد، تخت خواب ناآشنا و جایگاه های ساحلی باعث بروز کمردرد می شوند. برای جلوگیری از این مشکل یک حوله لوله شده را در محل قوس کمر قرار دهید. با این کار انحنای طبیعی کمر حفظ می گردد و خستگی عضلات آن به دلیل نشستن طولانی مدت باعث وارد شدن فشار به ستون مهره ها و درنتیجه کمردرد نخواهد شد. گاهی اوقات استفاده طولانی مدت از جایگاه های ساحلی باعث ایجاد درد در مفاصل مختلف می گردد. اگر دراز کشیدن به پشت باعث درد در زانوهایتان شد، یک حوله لوله شده زیر آن ها بگذارید. اگر با دراز کشیدن به رو مشکل دارید، حوله لوله شده را زیر شکم خود قرار دهید. خوابیدن بر روی تختخواب ناآشنا ممکن است باعث درد در ناحیه گردن گردد. یک حوله را در امتداد طول لوله نموده و در لبه پایینی داخل روبالشی قرار دهید. به این ترتیب در طول شب فشار کمتری به گردن وارد می گردد.

فهرست ترجمه شده همه داروهای خود را به همراه داشته باشید

در طول سفر تابستانی ممکن است داروهای مورداحتیاج شما تمام شوند یا آن ها را گم کنید. به همین دلیل بهتر است فهرستی ترجمه شده از داروها به زبان کشور مقصد تهیه کنید و همواره در کیف پول یا ساک سفری خود به همراه داشته باشید. علاوه بر این شرایط خاص پزشکی و حساسیت های غذایی خود را نیز ترجمه کنید و برای جلوگیری از مسائل احتمالی در مواقع اضطراری آن را در دسترس بگذارید. یادگیری یکی سری جملات خاص، مثل (من دیابت دارم) یا (من فشارخون بالا دارم) به زبان کشور مقصد چندان سخت نیست و در شرایط اورژانسی بسیار مفید است.

هنگام نشستن طولانی مدت از جوراب ساق بلند مسافرتی بهره ببرید

به توصیه پروفسور مارک ویتلی (Mark Whiteley) مشاور جراحی عروق در کلینیک ویتلی، همه افراد بالغ در پروازهایی که بیش از 4 ساعت طول می کشند، باید از جوراب ساق بلند راحت استفاده نمایند تا خطر ایجاد لخته خون در رگ های عمقی (DVT) کاسته گردد. نشستن طولانی مدت با جوراب تنگ می تواند باعث ایجاد لخته خون در رگ های عمقی پا گردد و جدا شدن تکه ای از این لخته و انتقال آن به شش ها عوارض احتمالی مرگباری مثل آمپولی ریوی در پی دارد. با افزایش سن خطر DVT افزایش پیدا می نماید. البته عواملی مثل سیگار کشیدن، کم تحرکی، انجام عمل جراحی، ابتلا به سرطان و یا سابقه داشتن لخته خون در گذشته نیز احتمال DVT را افزایش می دهند. در کنار همه این عوامل، پرواز طولانی مدت نیز یک از دلایل عمده ایجاد DVT است. در شرایط عادی، عضلات ساق پا عملکرد رگ های این عضو را به خوبی مدیریت می نمایند و به سرعت خون دریافتی را به قلب بازمی گردانند. ولی اگر به دلایلی مثل نشستن طولانی مدت و یا ضخیم تر شدن دیواره رگ ها به خاطر کم آبی، سرعت گردش خون در ساق پا کاهش پیدا کند، احتمال تشکیل لخته خون افزایش می یابد. تأثیر عامل ذکرشده در پروازهای کمتر از 2 ساعت محسوس نیست ولی بعد از 4 ساعت پرواز، عوارض منفی آن بسیار جدی می گردد. به طورکلی همه افراد بدون در نظر دریافت سن و شرایط دیگر، بهتر است در پروازهای طولانی مدت از جوراب های ساق بلند سفری و کاملا اندازه پا استفاده نمایند تا احتمال DVT به حداقل برسد. سفر تابستانی با اتوبوس، قطار یا خودروی شخصی خطر کمتری دارد چراکه امکان بروز کم آبی در آن ها کمتر است ولی بااین وجود پروفسور ویتلی استفاده از جوراب های ساق بلند سفری در همه سفرهای طولانی مدت را توصیه می نماید. جوراب های ساق بلند مخصوص پرواز، فشار به ساق و پنجه پا را به حداقل می رسانند و مزاحمتی برای عملکرد رگ ها و ماهیچه ها ایجاد نمی نمایند و بازگشت خون از پا به قلب به راحتی انجام می گردد. البته بهتر است برای استفاده از آن ها و انتخاب بین نوع معمولی و طبی با یک متخصص مشورت کنید.

برای برطرف کردن درد گوش ها از یک بادکنک بهره ببرید

مسافرت هوایی به دلیل تغییر سریع فشار هوا و ارتفاع هواپیما، ممکن است با درد گوش ها همراه باشد که در حالت عادی با حرکت دادن فک ها، خمیازه کشیدن یا تکنیک والساوا (Valsalva - دریافت بینی و کوشش برای تنفس با دهان بسته به منظور متعادل کردن فشار هوا در دو طرف پرده گوش) برطرف می گردد. ولی گاهی بچه ها دچار این مشکل می شوند و انجام راه چاره های رایج برایشان امکان پذیر نیست. برای حل این مشکل می توان از دستگاه اتووِنت (Otovent) استفاده نمود. اتوونت یک بادکنک کوچک است که به یک قطعه پلاستیکی متصل شده. برای حل مشکل باید قطعه پلاستیکی را در داخل یکی از حفره های بینی قرار دهیم و حفره دیگر را با دست ببندیم. در مرحله بعد باید بادکنک را به خارج کردن هوا از حفره بینی باد کنیم. از این دستگاه می توان برای حل مشکل بچه ها و بزرگ ترها استفاده کرد. استفاده از دستگاه اتوونت در زمان آغاز اوج دریافت هواپیما بیشترین تأثیر را دارد ولی از آنجایی کار کردن با آن برای بچه ها آسان نیست، بهتر است قبل از پرواز در خانه چند بار با آن ها استفاده از آن را تمرین کنید.

لوازم حل موقتی مسائل دندان را به همراه داشته باشید

در هنگام سفر تابستانی، یک دندان درد ساده می تواند به کلی لذت سفر را از بین ببرد درحالی که به همراه داشتن لوازم حل موقتی مسائل دندان به راحتی مشکل را حل می نماید. امروز لوازمی ابداع شده اند که دردهای جزئی و حتی برخی از مسائل جدی مثل شکستن تاج و سایر قسمت های سطحی و همین طور افتادن بخش های ترمیم شده دندان را موقتا حل می نمایند و تا زمان رسیدن به دندان پزشک درد را تسکین می دهند. علاوه بر این افزایش فشار هوا در پرواز، سینوس ها را تحریک می نماید که این مسئله باعث ایجاد درد در ریشه دندان های آسیای بزرگ و کوچک می گردد. با به همراه داشتن لوازم حل موقتی مسائل دندان، همه این مسائل قابل حل هستند و مانع لذت بردن از سفر تابستانی نمی شوند.

همواره بیشتر از احتیاج دارو به همراه داشته باشید

اگر به صورت روزانه داروهای تجویزشده مصرف می کنید، بهتر است در هنگام مسافرت بیش از میزان مورداحتیاج در طول مدت سفر دارو به همراه داشته باشید تا در صورت روبرو شدن با تأخیرهای غیرمنتظره با مشکل روبرو نشوید. به گفته دکتر الیسون فری منتل (Alison Freemantle)؛ در جریان طوفان گردوغبار ایسلند در سال 2010، بیش از 100 هزار پرواز متوقف شدند و مسافران آن ها در فرودگاه به دام افتادند. برای آماده بودن در مقابل حوادث غیرقابل پیش بینی ازاین دست، باید همواره مقدار زیادی داروی تجویزشده و ضروری به همراه داشت. داروها را در جعبه های اصلی با برچسب جزییات تجویز و نحوه مصرف نگهداری کنید تا در موقع لزوم به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشید. مقداری از داروها را در کیف دستی خود حمل کنید تا در صورت گم شدن ساک های مسافرتی با مشکل مواجی نشوید. البته ممکن است حمل برخی از داروهای خاص تزریقی و مایع، به دلیل ملاحظات قانونی یا بهداشتی با مشکل همراه باشد. به عنوان مثال انجمن دیابت کشور انگلستان به مسافران توصیه می نماید که به دلیل سرمای شدید در ارتفاع زیاد و خطر خراب شدن انسولین، از حمل آن در قسمت بار هواپیما خودداری نمایند. برای به همراه داشتن داروهایی مثل انسولین که حمل آن ها در برخی از فرودگاه ها مجاز نیست، از پزشک متخصص خود بخواهید در یک نامه رسمی بدون تاریخ (برای استفاده در مسافرت های متعدد) احتیاج شما به انسولین، سرنگ و سایر وسایل تزریق را تائید کنید. اگر مجبور به حمل مقدار زیادی انسولین در قسمت بار هواپیما هستید، حتما آن ها را در محفظه ای محکم و داخل پلاستیک حبابدار محافظ بگذارید و بعد یک حوله در اطراف محفظه بپیچید و آن را در وسط چمدان مسافرتی قرار بدهید.

در هواپیما یک بطری آب بنوشید

نوشیدن یک بطری کوچک آب در آغاز پرواز علاوه بر کاهش خطر DVT، از بیمار شدن جلوگیری می نماید. بر اساس مقاله ای که توسط نشریه تحقیقات بهداشت محیط در سال 2004 منتشر شده است، مسافرت با هواپیما خطر ابتلا به سرماخوردگی را 100 برابر افزایش می دهد. یکی از دلایل این مسئله بودن در نزدیکی افراد سرماخورده است. به همین دلیل در هواپیما تا جایی که ممکن است دست های خود را بشوید و یا با مایع پاک نماینده ضد باکتری، ضدعفونی کنید. دلیل دیگر خشکی هوا است. سیستم ایمنی بدن انسان در رطوبت 50 درصد بهترین عملکرد خود را دارد. کمتر شدن رطوبت هوا از 10 درصد، باعث کم آبی بدن و درنتیجه خشک شدن مخاط در سینوس ها، گلو و حفره های بینی می گردد. با خشک شدن مخاط، قابلیت جذب آلودگی ها توسط آن کاهش می یابد و احتمال بروز عفونت بیشتر می گردد.

برای کاهش مسائل پرواز از قرص هورمون خواب بهره ببرید

یک از مسائل مسافرت، به هم خوردن ساعت خواب است که علاوه بر از بین بردن لذت سفر تابستانی، سیستم ایمنی بدن را نیز تضعیف نموده و شمارا در مقابل بیماری ها آسیب پذیر می نماید. چاره این مشکل افزایش سطح هورمون ملاتونین یا به اصطلاح هورمون خواب است که ساعت بیولوژیکی بدن را تنظیم می نماید. برای افزایش ملاتونین می توانید قرص هورمون خواب مصرف کنید. در حال حاضر قرص هورمون خواب فقط در انگلستان و بعد از پر کردن یک پرسشنامه در خصوص شرایط سلامتی به فروش می رسد. استفاده از هورمون ملاتونین برای مبتلایان به نارسایی های سیستم ایمنی، دیابت، در دوره های بارداری و شیردهی و یا به همراه قرص های پیشگیری از بارداری و داروهای فشارخون توصیه نمی گردد. برای کاهش عوارض ناشی از به هم خوردن ساعت بیولوژیکی در هنگام سفر تابستانی، بهتر است از مدتی قبل وعده های غذایی و زمان خواب خود را با ساعت رسمی مقصد و محل های توقف در طول جهت تنظیم کنید. برای تنظیم خواب می توانید تکنیک خواب چندمرحله ای در بخش های 4 ساعته را به کار ببرید.

نکاتی برای برطرف مسائل جزئی در مقصد

· کرم های ضد آفتاب خود را در یخچال نگه داری کنید. بسیاری از محصولات ضد آفتاب که مرطوب نماینده یا خنک نماینده نیز هستند، ترکیباتی فرار دارند و به سرعت تبخیر می شوند. اگر این محصولات را خنک مصرف کنید، تأثیر و ماندگاری آن ها چندین برابر می گردد. · محصولاتی که برای راندن حشرات مزاحم فراوری می شوند. معمولا در دو نوع کرم و اسپری به فروش می رسند. باوجوداینکه استفاده از کرم به راحتی اسپری نیست ولی تأثیر بیشتری دارد. کرم های ضد حشرات موذی پوست بدون محافظ را کاملا پوشش می دهند و حشرات نمی توانند راهی برای رسیدن به آن پیدا نمایند. منبع : DailyMailمنبع: کجارو
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nagh.ir شناسه مطلب: 658

به "راهنمای کاربردی و مفید برای کاهش مسائل سفر تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کاربردی و مفید برای کاهش مسائل سفر تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید